Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Majori

Majori

18-06-2015 om 15:38

Opgelicht door zgn Nederlandse website

Bij www.winkel-schoen.nl Nikes besteld waarbij met Pay Pal betaald, in de eerste instantie 53 Euro, uiteindelijk werd er ruim64 Euro van mijn credit card geschreven
Gisteren werden ze uiteindelijk door DHL afgeleverd na twee weken en ik er ondertussen achter dat eea niet klopte omdat ze uit Hongkong werden verstuurd
Aan de deur moest ik DHL totaal 36,67 Euro contant betalen voor invoerrechten en administratiekosten, als ik de zending zou weigeren had ik volgens de medewerker geen poot om op te staan dus maar betaald en aangenomen. Bleek het zoals ik al vermoedde en geheel andere Nikes te zijn en overduidelijk vals/geen echte.
Uiteraard heb ik PayPal en Visa bericht en de zgn webshop, die laatste stuurde 3 regels in het Engels met excuses en of ik de schoenen wil houden en dan de helft van mijn geld terug, natuurlijk niet en deze bericht dat ik gehele bedrag zsm terug wil.
Graag hoor ik jullie adviezen wat ik hier verder mee kan zoals ook wie waarschuwen dat deze nepsite dus en niet Nederlands is en de boel oplicht.

Noet

Noet

18-06-2015 om 15:50

Majori

dat ze uit hongkong worden verstuurd zegt in feite niet zo veel, het is maar net waar een bedrijf zijn warehouse en hub heeft staan.
Ik bestel regelmatig bij een Frans bedrijf, maar het wordt verzonden vanuit hun hub in Duitsland. Dat je een .nl website hebt zegt niets over je logistiek. Een bedrijf kan er ook voor kiezen de importrechten zelf te betalen en op een andere manier door te berekenen aan de klanten. (bv een onzichtbare opslag bij al je producten)

Het feit dat je niet gekregen hebt wat je besteld hebt, tegen een niet overeengekomen prijs is het 2e deel van het verhaal en daar kun je wel wat mee.

Niet dat ze er veel mee doen, maar je kunt natuurlijk aangifte doen.
En verder wellicht een bericht op het forum van Kassa daar kijken veel mensen om te beoordelen of ze zaken gaan doen met een betrouwbare web-winkel.

Krullevaar

Krullevaar

18-06-2015 om 15:54

Pay pal

Pay pal biedt volgens mij wel iets van kopersbescherming. Even googelen en je weet meer hierover.

Majori

Majori

18-06-2015 om 16:11

Reactie

Inmiddels ben ik er achter dat deze oplichter en 64,17 van mijn cc heeft geschreven en 53,99 van Paypal en 36,67 DHL
Oplichter mailde mij in paar regels terug dat ik de schoenen mag houden en hij de helft dan terug wil betalen, niet dus
Ik heb claims bij Paypal en Visa in gedie d cq laat deze bedragen terug storten maar dan dus nog de 36,67 van DhL die ik kwijt ben

Tja

Ik snap eerlijk gezegd niet dat je iets besteedt bij een bedrijf waar je niks van terug kunt vinden op het internet als je googelt behalve de eigen website. Dat en de prijzen (die de helft zijn van de normale prijzen) zouden je toch aan het denken moeten zetten dat er iets niet klopt.

Weer zo'n geval dat iemand verblindt is door een voordeeltje.

Bij webwinkels altijd checken op internet wat de ervaringen zijn van andere kopers. Vindt je die ervaringen niet of zijn die slecht dan koop je neit, of hooguit alleen op betaling achteraf.

Deze webwinkel heeft overigens ook maar een beperkt aantal mogelijkheden om te betalen, dat is ook erg verdacht.

Ik vind het dus een beetje eigen schuld dike bult.

mildred

mildred

19-06-2015 om 07:52

opgelicht

Als ik iets wil bestellen op internet en ik ken de winkel verder niet of ik heb er nog nooit van gehoord, dan google ik altijd die winkel even. In dit geval zou ik niets besteld hebben want ik zie meteen 2 meldingen van oplichting.
Ik doe dat trouwens ook bij marktplaats via www.opgeletopinternet.nl Waterdicht is het niet maar kan wel ellende voorkomen. Ook kun je hier veel tips vinden voor kopen via internet.

Majori

Majori

19-06-2015 om 08:01

Reactie

Dat checken doe ik normaal ook maar vanwege omstandigheden nu een keer niet.
Om meteen met het zgn belerende Nederlandse vingertje te gaan wijzen zoals Mark74 voegt dan ook niets toe behalve mij een vervelend gevoel willen bezorgen en zichzelf op de borst kunnen kloppen, blijft naar dit soort mensen alhoewel ik al lang weet dat die zich zo gedragen omdat ze zelf niet goed in hun vel zitten.
Ik ben dus duidelijk opgelicht en geld van Paypal en Visa denk ik wel terug te gaan krijgen. Heeft iemand van jullie nog idee hoe van DHL? DHL zegt alleen maar als de verkoper akkoord gaat en die gaat dat natuurlijk niet als oplichter.
En Noet weet jij hoe/waar ik aangifte kan doen?

mildred

mildred

19-06-2015 om 08:11

marjori

Voor aangifte doen, zie opgeletopinternet.nl
En ik denk niet dat je die kosten terugkrijgt want dat zijn volgens mij invoerrechten die je hebt geaccepteerd.
En volgende keer dan toch maar even wachten met bestellen totdat je wel in de omstandigheden bent om te checken. Maar dat doe je ongetwijfeld vanaf nu.

Noet

Noet

19-06-2015 om 09:20

Marjorie

hoe en waar is afhankelijk van hoe het bij jullie geregeld is. Dat verschilt van plaats tot plaats.

@majori

Wat wil je dan horen? Boehehoe, wat ben je zielig en wat zijn zij gemeen?

Hoezo heb je door omstandigheden even niet gecheckt of er iets bekend was over dat bedrijf? Je bestelt via internet, dan kun je toch ook wel één minuut besteden aan een zoekopdracht?

Dit vind ik echt een flauwekulverklaring.

Lusithania

Lusithania

19-06-2015 om 11:28

Melding

Ik zou nog geen aangifte doen bij de politie (als je dat zou willen) maar een melding. Een melding blijft staan maar als er besloten wordt dat er niets met een aangifte wordt gedaan, wordt die verwijderd uit het systeem.

vlinder72

vlinder72

19-06-2015 om 11:41

nep merk

Je kan ook nog ergens melding doen dat het bedrijf namaak merkartikelen verkoopt.

verder heb ik maar een tip. Klik altijd op de contactgegevens. Bij deze verkoopsite staan daar helemaal geen contactgegevens. Er is nergens een adres, telefoonnummer of mailadres te vinden. Een kvk nummer ontbreekt ook. Nu zegt het ook niet alles a l s het wel staat maar ontbreken alle contactgegevens dat is dat voor mij direct een reden om niets te bestellen.

Ik hoop dat je jegekd terugkrijgt van paypal. Ik hoor daar voornamelijk negatieve verhalen over. En de invoerrechten krijg je echt niet terug.

Nastia

Nastia

19-06-2015 om 13:19

Sterker nog

..door nep-merkschoenen in te voeren in NL ben je zelfs strafbaar. Ook bij één paar. Ik weet dus niet of ik heel hard achter die invoerheffing aan zou gaan of dat je het beter als leergeld kan beschouwen.

En ik ben het eens met Mark. Als je door omstandigheden geen check kunt doen dan moet je niet bestellen op een site met zoveel rode vlaggen (het ontbreken van contactgegevens is er één, maar ook de prijzen, de teksten en vooral de naam van de winkel. En als je wat beter kijkt zie je dat de voorwaarden zijn overgenomen van Zalando en Beslist.nl, en dat het enige contactadres een Gmail-adres is). Ze claimen ook nergens een Nederlandse site te zijn (dat .nl zegt niks, iedereen kan zo'n domeinnaam aanschaffen).

Ik zou wel aangifte/melding doen, maar ik zou er zelf niet teveel van verwachten. Misschien is het ook aardig om een mailtje naar Nike te doen, misschien dat zij ervoor kunnen zorgen dat de site uit de lucht gaat.

mildred

mildred

19-06-2015 om 13:55

majori

Ik snap best dat je boos bent dat de deal helemaal fout is gegaan. Maar ik vind wel dat je zelf ook aandeel hebt in dit debacle. Aan alle kanten (oa krant, journaal, social media en ons OOL-forum) word je gewaarschuwd waar je allemaal op moet letten als je iets op internet bij een onbekende website, omdat je genept kunt worden. Er waren hier signalen (zoals kvk-nummer is er niet, geen waarborgfonds, rare/kromme naam van webwinkel), je hebt de invoerrechten van de douane geaccepteerd via DHL, terwijl je dacht dat het uit NL kwam (ook weer een alarmbellenmomentje), je hebt zelfs niet eens gegoogled. Tja, denk ik dan. Ik hoop dat je via paypal je geld terugkrijgt (is lastig), via de creditcard zal het wel lukken.
En dan kun je denken, dat wij ons geweldig vinden, dat is niet zo maar, als je diep in je hart kijkt, zal je je ook wel voor de kop kunnen slaan dat je even verblind was door de mooie schoenen, die je dochter zo graag wilde en hun prettige prijs.

Majori

Majori

19-06-2015 om 16:22

Reactie

Dank aan degenen die tijd en moeite hebben gestoken in antwoord op mijn vragen en goed bedoeld.
De gefrustreerde negatievelingen die overduidelijk slecht in hun vel zitten, zoals Mark74 die overal op dit forum iedereen en alles afzeikt, wens ik het beste toe, dat ze op een goede wijze beter in hun vel komen te zitten ipv hun eigen frustratie en zich overduidelijk niet goed voelen zo op andere mensen af te reageren.
Tot zover deze discussie, ik haak af.

vlinder72

vlinder72

19-06-2015 om 16:35

jammer

Ik hoor namelijk wel graag hoe het afloopt. Krijg je je geld terug of niet. Het is voor iedereen weer een moment dat je je realiseert dat je altijd moet blijven opletten.

Ik hooo dat het je lukt om je gekd terug te krijgen. En vergeet niet om een melding te dien dat er nepartikelen verkocht worden. Daar wordt wek degelijk achterasn gegaan.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.