Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

204

204

12-04-2016 om 22:41

Onze zoon kan niet uit de fles drinken

Hallo allemaal,

Onze zoon nu 3 maanden oud lukt het maar niet om uit de fles te drinken, hij is geholpen aan zijn tong en lip riempje om de borstvoeding op gang te houden, maar het lukt niet om hem aan de fles of speen te krijgen. We hebben van alles mal geprobeerd.

Mijn vriendin had alweer 3 week aan het werk moeten zijn, alleen onze zoon kan niet naar de opvang omdat hij afhankelijk is van zijn moeder.

Is hier een zorg regeling voor, dat mijn vriendin haar salaris of een gedeelte ervan nog wel uitbetaald krijgt? Ze is inmiddels ziek gemeld, alleen bij het UWV zeggen ze dat ze niets voor haar kunnen betekenen omdat zij niet ziek is.

Wat moeten/kunnen we doen?

Groetjes

Triva

Triva

12-04-2016 om 22:46

Vraagje

Is je vriendin wel eens gewoon een aantal uur weggeweest want veel kinderen willen geen fles als moeder in de buurt is met die borst.

Overigens heeft mijn jongste ook niet echt de fles willen drinken. Toen hij een week of 8 was moest ik echt een aantal uurtjes weg en die heeft mijn man doorgebracht met de fles naast zich, een huilend kind en wat milliliters minder uiteindelijk. Omdat het bij mij verder niet noodzakelijk was hebben we ons er bij neergelegd maar ik kan me niet voorstellen dat een kind zichzelf uithongert als moeder er echt niet is.

204

204

12-04-2016 om 22:49 Topicstarter

Dank

Zn is al eens weg geweest, maar ik ben toen niet genoodzaakt geweest om de fles te geven. Misschien een idee. Bedankt voor de reactie.

Borstvoedingstijd

http://www.arboportaal.nl/onderwerpen/rechten-en-plichten-werknemers/inhoud/zwangeren-en-vrouwen-die-borstvoeding-geven

"Gedurende de eerste 9 maanden na de bevalling heeft de werknemer het recht het werk te onderbreken om in alle rust en afzondering haar kind borstvoeding te geven dan wel af te kolven. Er dient voor de moeder op de werkplek een hygiënische en van binnen afsluitbare kamer te zijn. De onderbreking kan zo vaak en lang als nodig is plaatsvinden, maar niet langer dan ten hoogste een vierde van de arbeidstijd per dienst."

Dan is het wel handig als de opvang bij het werk is.
Je kunt ook iets eerder beginnen met een hapje. Mijn dochter kreeg voor mijn werk en om 11.30 uur en om 17.00 uur borstvoeding en in de middag een bananenprak met wat gekolfde melk erover van een plastic lepeltje.

Gebruik een speciale speen waardoor de baby harder moet werken. En laat vooral eerst (schoon)moeders en vader de fles geven als moeder een paar uur weg is. Het is een bekend probleem vooral als je volledig borstvoeding geeft, maar ergens krijgen ze de truc wel door en anders gaan ze over naar een tuitbekertje na korte tijd. Ze ontwikkelen zich op die leeftijd ook heel snel terwijl je zelf denkt dat het altijd zo blijft en dat het nooit gaat lukken.

Moeder

Moeder

13-04-2016 om 09:06

Borst

Ik heb hetzelfde meegemaakt toen ik weer wilde gaan werken. Het is mooi, dat je recht hebt op het geven van borstvoeding op je werk maar in de praktijk is dat lastig. Ik zag het totaal niet zitten, dat heen en weer gehannes om te voeden.
Op advies van een inval-huisarts (gouden kerel, ben hem nog dankbaar ) heb ik een plastic tepelhoedje gebruikt met een gaatje erin. Het fysieke contact met jou is er dan nog wel, maar de tepel voelt anders. Voor mijn kind was dat een essentiële tussenstap. Toen ze een dag later de fles accepteerde heb ik haar nooit meer aan de borst gehad. Mijn plan was om dan de avonden en de nachten wel zelf te blijven voeden, maar ik vond het voor haar te ingewikkeld en toen heb ik dat voeden laten gaan. Het fysieke contact is gebleven natuurlijk!

Fransien

Fransien

13-04-2016 om 10:33

bekertje?

Onze tweede was ook zo'n rampenplan met de fles, we hebben bij hem toen een bekertje geprobeerd, en een lepeltje, en een spuitje, en ...
Ik moest op een gegeven moment 5 uur weg voor de bruiloft van een goede vriendin en vader heeft het zwaar gehad met alle trucs die hij en ik konden verzinnen. Het is uiteindelijk gelukt, en de keer daarna was het iets minder drama, de keer daarna nog iets minder.
Maar als ik in de buurt was, was meneer met geen mogelijkheid tot fles te bewegen, dan wilde hij de borst.

204

204

13-04-2016 om 12:32 Topicstarter

Bedankt voor de reactie

Bedankt voor de reactie

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.