Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Boem

Boem

28-03-2014 om 22:19

ongeluk gehad, hoe met verzekeringspapieren?

Ik heb vanmorgen een soort eenzijdig ongeluk met de scooter gehad. Een auto voor mij maakte een vreemde manoeuvre op een fietspad bij een parkeerplaats waar ik van schrok, ik wilde uitwijken om de auto niet te raken en doordat er zand lag (er wordt gewerkt daar) ging ik onderuit.

Nu heb ik gelukkig alleen een gekneusde arm en bovenbeen maar wel schade. Mijn helm moet vervangen worden, mijn regenpak is stuk en de scooterschade is nog niet bekend. Gelukkig kon ik nog wel rijden.

Morgen komt de bestuurder voor de verzekeringspapieren maar hoe werkt dat? Er is geen aanrijding geweest maar we moeten toch gewoon een schadeformulier invullen? Nog tips? Ik heb dat nooit gedaan. Hoe met dat regenpak en die helm enzo?

Tijgeroog

Tijgeroog

28-03-2014 om 22:46

Bij mij

Ik heb 20 jaar geleden iets vergelijkbaars gehad. Een auto die mij voorrang moest verlenen ging opeens rijden. Ik, brommer op glad wegdek, heb dus geremd, waarbij ik uitgegleden ben en een kruispunt over gegleden ben. De auto stopte nog wel, nog net, dus ook als ik doorgereden was, was ik er niet tegen aan gebotst. Schade aan brommer en kleding.
De autobestuurder zei eerst dat het zijn schuld was, dus schadeformulier ingevuld en alles, maar de volgende dag ontkende hij. Gelukkig dook er een getuige op, iemand uit m'n sportteams bleek achter die auto gereden te hebben en het een verklaring afgelegd. Het is lang blijven liggen bvn de verzekering, maar uiteindelijk heb ik alle schade vergoed gekregen.

Monique D*

Monique D*

30-03-2014 om 13:55

Kan, ook zonder ongeval

Ik ben bezig voor een vriendin een schadeclaim ingediend die een ongeval in een tram heeft gehad... De tram moest ineens remmen en zij knalde daardoor met haar gezicht op de vloer van de tram. Zij heeft een hersenschudding en een gekneusde knie en schouder hieraan overgehouden en kon een aantal weken niet werken. Zij had ook koorts gekregen en de dokter moest bij haar langs komen.
Het schadeformulier ligt inmiddels bij de verzekering van het GVB.

Meestal heb je zelf verzekeringspapieren van de verzekering voor jouw scooter. Sowieso heeft de bestuurder van de auto die papieren en kan jij een carbon- of doordrukpapier hiervan krijgen.

Monique D*

Monique D*

30-03-2014 om 13:57

Correctie zin..

O, denk toch om het Nederlands!!

"Ik ben bezig voor een vriendin een schadeclaim ingediend die een ongeval in een tram heeft gehad.."

moet zijn:

"Ik ben bezig voor een vriendin een schadeclaim in te dienen die een ongeluk in een tram heeft gehad.."

Europees schadeformulier

Het zou zo maar kunnen dat die bestuurder niet meer op komt dagen... Maar dat geeft niets, je kunt zelf van de site van je verzekeringsmij een formulier downloaden en zelf invullen. Sommige vragen zijn wat vreemd, maar gewoon zoveel mogelijk informatie erop zetten. Toen onze auto gestolen was moesten wij dat formulier ook invullen. De situatieschets vonden we zelf heel vermakelijk . Bellen met de verzekering kan ook, zij kunnen je ook informeren over wat en hoe je in moet vullen.
Succes!
Engeltje

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.