Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

anoniem

anoniem

08-10-2012 om 11:03

Onderwijs en taakinzet

ik werk sinds een jaar bij een instituut voor hoger onderwijs. Ik heb al drie functioneringsgesprekken gehad en elke keer klopte het overzicht van mijn taken niet. Er stonden gewoon hele vakken niet op die ik doceer. Elke keer kreeg ik toegezegd dat het bij het volgend functioneringsgesprek rechtgezet zou worden, maar dit was niet het geval. Ik heb een mail gestuurd met het verzoek een correct overzicht te krijgen, maar daar kreeg ik geen antwoord op.

Nu is het nieuwe schooljaar begonnen en ik heb weer veel te veel taken voor mijn aanstelling gekregen. Ik werk ongeveer 6-9 uur per week (onbetaald) over. Ik heb weer gemaild naar de leidinggevende, maar krijg weer geen antwoord. Ik ben nu bezig met mijn teamleider een inventarisatie te maken van wat ik allemaal doe dat niet op mijn taakoverzicht staat. Maar wat dan verder? Ik heb van een andere collega gehoord dat als je een afspraak met de leidinggevende probeert te maken, hij die gewoon blijft verzetten (op het laatste moment). Volgens de vakbond moet ik alles schriftelijk communiceren en op een gegeven moment aangeven dat ik per die en die datum bepaalde taken niet meer doe. Maar dat gaat me wel erg ver, ik heb ook een jaarcontract die ik graag verlengd wil zien.

Iemand nog andere ideeën?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
anoniem

anoniem

08-10-2012 om 11:05

Ik werk officieel 32 uur. Ik wil graag in de toekomst die minderen om ernaast te freelancen, maar als ik zo word volgepland, houd ik daar geen tijd voor over. Bovendien baal ik ervan dat ik structureel 40 uur werk en maar voor 32 uur betaald wordt.

Anoniem

"Volgens de vakbond moet ik alles schriftelijk communiceren en op een gegeven moment aangeven dat ik per die en die datum bepaalde taken niet meer doe. Maar dat gaat me wel erg ver, ik heb ook een jaarcontract die ik graag verlengd wil zien."

Nou ja, dan is de oplossing dus om schriftelijk te communiceren (vastleggen, dossier bouwen) en dan de niet-betaalde taken neer te leggen zodra de verlenging binnen is. Maar ja, als dat weer een jaarcontract is, dan schuift het probleem op.

Andere mogelijkheid misschien: dit bespreken met de afdeling PZ?

Nog een andere mogelijkheid: ziekmelden en dit doorgeven bij de arboarts ...

Maar hoe dan ook: er gaat een keer een confrontatie komen. Die leidinggevende blijft dit doen zolang hij ermee wegkomt. De enige manier om te zorgen dat hij er niet meer mee wegkomt is de confrontatie aan te gaan, rechtstreeks of na tussenkomst van een derde (PZ, arts). Je zult dus moeten kiezen: confrontatie, met als mogelijk gevolg dat je positie gevaar loopt, of geen confrontatie, en onbetaald blijven overwerken.

Zijn er meer collega's die meer taken doen dan in hun functieomschrijving is terug te vinden en die feitelijk een dag loon door de neus wordt geboord? Misschien eens de handen ineen slaan?

Sterkte ermee

Temet

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.