Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

loekie

loekie

17-10-2016 om 09:38

onder rembours weigeren ivm conflict garantie

Even snel. Vanmiddag krijg ik een bezorger aan de deur met de telefoon van dochter. Deze was bij een reparateur gebracht op advies van medewerker klantenservice van de fabrikant in verband met een defect die onder de garantie zou vallen volgens diezelfde medewerker. De fabrikant krabbelt terug, zegt nu dat het niet onder garantie valt. Wij hadden tellefoon nooit laten repareren als we het zelf hadden moeten betalen.
Vrijdag zijn we gebeld door reparatiebedrijf. Ze sturen de telefoon op (ons is onbekend of hij gerepareerd is of niet). Nu lees ik in de mail dat hij onder rembours verstuurd wordt en dat er mogelijk kosten aan verbonden zijn. Een bedrag van 50,82 wordt genoemd.
Mijn vraag is: kan ik weigeren te betalen?

Klaartje

Klaartje

17-10-2016 om 21:10

Kan wel

maar dan heb je geen telefoon. Als je een pakketje krijg onder rembours mag de postbode het alleen afgeven als het betaald is. Hij heeft niks te maken met een conflict tussen verzender en ontvanger.

Liz

Liz

18-10-2016 om 06:53

en?

Ik zie je vraag nu pas dus te laat.

Wat heb je gedaan?

Ik denk nl. dat je bij weigering de mobiel niet krijgt en dat ze mogelijk de reparatiekosten alsnog proberen te verhalen.

Ik zou zeker zsm per e-mail aan hen bevestigen waarom je geweigerd hebt, zodat dat schriftelijk vastligt als ze de reparatiekosten (en mogelijk ook de rembours-/verzendkosten willen verhalen.

loekie

loekie

18-10-2016 om 07:48

gedaan

Liz, dat is precies wat we hebben gedaan. Maar dat soort clubs zijn zo vreselijk moeilijk te bereiken. Vandaar dat dat conflict is ontstaan. Bijvoorbeeld: je kunt alleen een reactie van 1000 tekens versturen. De klachtenbrief is dus in vieren verstuurd. Dat maakt het niet gemakkelijker. Verder hebben wij alles keurig aangeleverd qua reparatienummers, imeinummers etc en dan wordt minstens 4 x aan ons daarom gevraagd, anders kunnen ze niks doen. Maar dat hebben wij gedaan. Ook is de communicatie van het reparatiebedrijf niet goed. Wij weten niet eens of hij nou gerepareerd is of niet en zo ja, wat ze gedaan hebben. We hebben geen rekening ontvangen maar moeten wel aan de deur betalen en we weten niet eens waarvoor. Volgens mij is er gewoon een ontmoedigingsbeleid of zo.
Klaartje, nee geen telefoon. Maar die hadden wij al opgegeven totdat zij er over begonnen dat die op kosten van het merk gerepareerd kon worden. Anders hadden we hem nooit weggebracht om te laten repareren. Dat is ie niet waard.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.