Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Nora

Nora

04-05-2014 om 22:21

notaris of belastingadviseur bij aangifte erfbelasting?

Ik ben bezig met de aangifte erfbelasting nav het overlijden van mijn vader. Ik kom er voor 90% zelf uit maar heb nog enkele ingewikkelde zaken die ik ook niet gegoogled krijg.
Ik vraag me nu af of ik een belastingconsulent zal inschakelen of de notaris. De notaris maakte er een toespeling op dat hij me zou kunnen helpen, maar het lijkt me niet voor de hand liggend.
Weten jullie het?
Dank!

amk

amk

05-05-2014 om 08:39

notaris

de notaris doet dit bij de meeste erfenissen. Ik heb de laatste keren geen belastingaangifte gezien, allemaal geregeld door de notaris als onderdeel van het afhandelen van de erfenis.
De eenvoudige van mijn zus, maar ook de complexe van mijn oom en tante. (vlak na elkaar overleden, geen kinderen, aantal broers en zussen al overleden, en een overleed tijdens het afhandelen van de erfenis)
De notaris weet hier denk ik het meest vanaf, en die heb je toch al nodig.

lennest

lennest

22-05-2014 om 14:21

belastingadviseur

Ik dacht destijds goed te zitten bij de notaris, maar sommige dingen zijn zo ingewikkeld daar moet je een expert bij halen, en soms is dat een belastingadviseur. De notaris wist er gewoon te weinig vanaf. Als het gaat om een gewone erfenis, is een notaris prima, maar bijv. met een bedrijf of een ingewikkelde gezinssamenstelling, is een belastingadviseur vaak toch beter. Het mooiste zijn de kantoren die een combi hebben; een accountant met belastingadviseurs en een notaris. Daar ben ik uiteindelijk terecht gekomen en ze hebben mij prima geholpen en het scheelde veel geld.

Jacques

Jacques

01-06-2014 om 19:19

Aangifte erfbelasting laten invullen door belastingadviseur

Een notaris is de deskundige bij uitstek voor het opstellen van testamenten en allerlei aktes.

De aangifte erfbelasting invullen is het werk van een belastingadviseur; de regels op dat gebied wijzigen namelijk elk jaar.

Kijk eens op : www.erfbelastingeindhoven.nl

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.