Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

thuiszitter

thuiszitter

01-03-2016 om 09:20

Nieuwe berekening kinderalimentatie

Heeft het consequenties voor een van de partijen wanneer de uitspraak wordt gedaan omtrent te betalen alimentatie?
In mijn geval gaat het om het volgende: Huis wordt binnenkort verkocht waardoor Ex de ontvanger meer vermogen heeft dan mij Alimentatieplichtige?
In het convenant staat expliciet dat de berekening opnieuw gedaan dient te worden nadat woning is verkocht, dus dan lees ik dus ook ( Voordat Ex een nieuwe woning heeft gekocht )
Kan iemand mij vertellen of dat ook zo is?

Gefeliciteerd

Dat het huis binnenkort wordt verkocht. alimentatie gaat meestal niet over vermogen, maar over inkomen.
Als je huis wordt verkocht heb je een bepaald bedrag, daar haal je de hypotheek vanaf en de rest deel je door 2. Dat bedrag krijgt ieder van jullie. Maar voor zover ik weet maakt dat voor de berekening van de alimentatie niets uit.
Nu kan het zijn dat jullie iets anders hebben afgesproken rond de alimentatie, bijvoorbeeld dat degene die betaalt meer betaalt zolang degene die ontvangt in de woning woont. Het is voor buitenstaanders moeilijk in te schatten hoe dergelijke zelfgefabriceerde situaties zullen uitpakken bij veranderingen.

Tsjor

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.