Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Chantel

Chantel

13-09-2016 om 21:52

Nieuwe baan - wat, waar en wanneer?

ik werk sinds een half jaar bij een bedrijf. Zit hier helemaal niet op mijn plek. Hiervoor als manager gestopt als gevolg van allerlei gedoe door een fusie. Inmiddels meerdere keren gesolliciteerd. Een keer uitgenodigd en tweede geworden (au) en nu steeds vaker helemaal niet uitgenodigd. Heel veel reacties, intern al ingevuld, interne kandidaten gaan voor...
Inmiddels ben ik totaal moedeloos. Ik ga met een enorm k-gevoel naar mijn werk, waar ik het gevoel krijg dat ik helemaal niets goed doe. Maar mijn baan opzeggen, zou financieel wel kunnen, maar dan is een nieuwe baan nog verder weg... Inmiddels twijfel ik vreselijk aan mezelf, aan mijn kunnen, aan welke banen geschikt zouden kunnen zijn, 44 jaar en wat nu. HELLUP!
Mijn opleiding (uni) is vaag, gewerkt als manager en als beleidsadviseur bij gemeente (kom je niet meer tussen agv samenwerkende gemeenten).

Cecile

Cecile

17-09-2016 om 22:45

Sterkte

Ik heb zelf geen ervaring met op latere leeftijd solliciteren, maar misschien helpt een sollicitatiecoach of zo? Hoorde toevallig van iemand die een coach had via een outplacementbureau en daar toch wel een paar goede tips hoorde.

En verder: vooral volhouden. Vriendin van me van 49 heeft ook erg lang gesolliciteerd en werd vaker 2e (inderdaad balen) en heeft uiteindelijk iets gevonden. Niet goed betaald, maar beter dan richting bijstand. Ook universitaire achtergrond.

Heel veel sterke. Hou vol. Twijfel niet aan jezelf maar kijk en praat rond en kijk waar je evt. nog nieuwe tips kunt vinden/krijgen om eens wat andere dingen te proberen (of die toevallig helpe).

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.