Werk, Recht en Geld
Oregano
03-04-2019 om 21:32
Nieuwe baan na VSO en recht op WW behoud?
Hoi!
Zoals ik eerder heb gepost hier heb ik ontslag genomen middels een VSO en mijn ontslag datum is 1 mei. Nu heb ik waarschijnlijk een nieuwe baan , vanmiddag gebeld en maandag arbeidsvoorwaarden gesprek. Wel lager in salaris maar is ook beter om met een iets minder complexe doelgroep te beginnen.
Maar wat ik me afvroeg, als deze baan mij niet bevalt hou dan mijn recht op WW wat anders 1 mei zou ingaan.
Ik wil het wel gaan doen als we eruit komen maandag want wil heel graag weer aan het werk maar ben ook wel onzeker over hoe het zal bevallen. Drempelvrees na 27 jaar ontslag.
Weet iemand dit? Ik hoef dan geen WW aan te vragen denk ik per 1 mei.
Bedankt!
Oregano
08-04-2019 om 23:28
Mag de werkgever het al weten?
Toen ik de VSO ondertekende had ik nog geen uitzicht op een andere baan pas net deze week. Moet ik de werkgever inlichten en kan dit gevolgen hebben voor mijn transitievergoeding?
Dees
09-04-2019 om 08:30
Oregano
De nieuwe baan komt toch aansluitend op de datum van je uitdiensttreding? Zo ja dan zou ik je oude werkgever niet informeren gaat hen niets aan. Ben je officieel nog in dienst van je oude werkgever dan moet je het wel aangeven en officieel je ontslag indienen.
Ginny Twijfelvuur
09-04-2019 om 22:00
Nee
Niet informeren, met je ontslag geef je ook een hoop zekerheden op. Dat mag je werkgever best wat kosten. Je hebt hier gewoon wettelijk recht op.
Sas
11-04-2019 om 18:43
Oregano, heb je mijn mail gezien?
Ik heb dinsdag gemaild naar het opgegeven adres.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.