Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Plb

Plb

06-03-2017 om 18:58

Niet storen bordje op het werk?

Ik werk sinds kort in een grote kantoortuin, na de verhuizing van ons werk. Nu lopen we er tegenaan dat je soms wel eens met een klus bezig bent waarbij je niet gestoord wilt worden. Ook niet door mensen die heel beleefd vragen of ze je even kunnen storen, want dan word je al gestoord

Hebben jullie tips hoe je dat heel makkelijk zichtbaar kunt aangeven? Een niet-storen bordje? Een gadget met een rood-groen lampje? Iets wat duidelijk is maar ook gewoon een beetje humor mag hebben.

Sally MacLennane

Sally MacLennane

06-03-2017 om 19:07

Bordje

Ik zou een grappig maar wel duidelijk bordje ophangen. En dit ook van tevoren communiceren: als ik dit bordje op hang kan ik echt niet gestoord worden, ook niet heel even.

Geef wel gelegenheid dat men jou indirect kan benaderen. Denk aan een ouderwets postbakje, interne mail (mits je de melding kunt uitschakelen anders leidt dat misschien af).

Hangt ook heel erg van de kantoorcultuur af wat wel en niet kan.

Oordopjes

Bij ons is het redelijk gebruikelijk om oordopjes (met muziek) in te doen als je niet gestoord wil worden of geen last van anderen wil hebben. En verder werkt de zin: "sorry ik ben even bezig" ook prima Ik zou zo'n bordje niet opmerken denk ik, tenzij het een heel groot ding is.

Hanne.

Hanne.

06-03-2017 om 20:49

structurele oplossing

Een meer structurele oplossing kan zijn om met zones te gaan werken. Een zone waar je kan kletsen en bellen een zone waar je mensen niet mag storen etc.

En dan kies je een plek in de zone die bij jouw werk past.

Een bordje zou ik verder prima vinden. Dan wel vooraf communiceren dat je dat soms doet. Dan kunnen mensen er actief op letten.

Blokje

Een blokje op je bureau. Ligt ie met rood omhoog mag er niet gestoord worden. Dat kun je nml met een telefoongesprek of zo nog omdraaien.
Of net als de juf.... een rode sjaal omdoen. De niet storensjaal

Zon

Zon

06-03-2017 om 20:57

haha

Dat blokje hebben mijn kinderen op school, zou ik niet doen. Hebben jullie geen stilteplekken? Kleine kamertjes met 1 bureau waar je in rust kunt werken. Die zijn hiervoor bedoeld.

Tijgeroog

Tijgeroog

06-03-2017 om 22:11

Blokje

Dat blokje hebben mijn kinderen ook op school, en zou ik juist wel doen, waarom niet? Als het maar duidelijk is wat het betekent.

@Emma

@Emma

07-03-2017 om 07:34

koptelefoon

Bij ons is er een knalgele koptelefoon. Wie die opheeft kan niet worden gestoord. Je hoort ook bijna niets meer met dat ding op. Scholen hebben ze ook wel voor kinderen die snel zijn afgeleid. Of in de bouw, die zijn oranje, ook leuk

hmmm

Nadeel van een licht humoristische oplossing is wel dat er vooral grappig over gedaan wordt, en je dus weer gestoord wordt. Een ruimte waar de deur dicht kan en dan eventueel met een duidelijk (niet lollig) bordje: 'niet storen' is het meest ideaal. Vraag is of dat gerealiseerd kan worden. Wellicht iets om in te brengen, misschien lopen meer mensen tegen dit probleem aan, en kan er inderdaad een langdurig logische oplossing worden bedacht.

zebra

zebra

07-03-2017 om 20:15

of een andere tekst

op het bordje zoals: nu even niet! En van tevoren aangeven dat je collega's af en toe dit bordje zullen aantreffen op je bureau.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.