Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Bureaustoel

Bureaustoel

11-04-2018 om 09:41

Niet kunnen werken tijdens verbouwing verhuurder bedrijfspand

Ons (eigen) bedrijf huurt in een gebouw dat door de bedrijfspandeigenaar zeer flink verbouwd wordt. Zo komt er op een deel van het gebouw een extra verdieping.
Daar hebben wij het meeste last van doordat wij ons kantoor moeten verlaten als er weer eens boven ons hoofd gehesen moet worden.
Hierdoor kan er niet gewerkt worden en lopen wij door de improductiviteit van ons personeel inkomsten mis.
Hier zijn wij van tevoren niet over geïnformeerd.
Over de herrie heb ik het hier niet....
Wij vinden veiligheid het melangrijkste.
Een ander bedrijf dat ook huurt in het pand had het over een vergoeding als je niet kunt werken maar hij is er vandaag niet zodat ik het niet na kan vragen.
Weet een van jullie hoe dit zit? Google heeft me nog niet echt wijzer gemaakt.

lijkt me wel

Je huurt een bedrijfspand, dat is nu af en toe niet beschikbaar. Er wordt dus niet geleverd wat er is overeengekomen. Mij lijkt dat de verhuurder hier inderdaad een vergoeding verschuldigd is. In elk geval de huur over de dagen dat het pand niet bruikbaar is, maar als er verdere schade is (inkomensverlies) dan lijkt me daar ook wat voor te zeggen.

Heeft jullie bedrijf een rechtsbijstandsverzekering? Dan zou ik die eens bellen.

Groeten,

Temet

Jazeker.

En niet van te voren geïnformeerd worden is helemaal not done.
Inkomstenderving, dat is zeker aan de hand als ik je bericht lees.
Een korting op de huur kan bijvoorbeeld een tegemoetkoming zijn.

Wie laat de bouwvakkers binnen?

Natuurlijk heb je recht op vergoeding of vervangende kantoorruimte.

Maar het probleem is dat de verhuurder nooit iets met jullie heeft gecommuniceerd. Er staat dus niets op papier. Jullie laten zogenaamd 'vrijwillig' die bouwvakkers binnen en jullie gaan 'vrijwillig' weg als die bouwvakkers dat opdragen en de verhuurder doet alsof zijn neus bloedt.

Eerste stap is dat je de eigenaar schriftelijk op de hoogte stelt van de situatie en aangeeft dat je vanwege de hoge schade die de situatie veroorzaakt je niet langer hieraan kunt meewerken zonder uitdrukkelijke schriftelijke opdracht van de verhuurder, dat je hem verantwoordelijk zult houden voor alle geleden en nog te leiden schade, en dat je de schade zo veel mogelijk wilt beperken maar dat dat tot nu toe onmogelijk is geweest wegens het gebrek aan aankondiging vooraf.

Laat die bouwvakkers niet meer binnen en ga niet meer weg totdat de verhuurder je opdraagt om naar die bouwvakkers te luisteren en je daar bewijs van hebt. Laat die bouwvakkers maar een vergoeding vragen ana de verhuurder wegens niet kunnen werken. Dat zal voor hun veel makkelijker zijn dan voor jullie.

Bureaustoel

Bureaustoel

12-04-2018 om 15:11

een paar reacties

Vanochtend kwam ik erachter dat wij op dit moment geen rechtsbijstandsverzekering hebben. Vorig jaar moesten wij door omstandigheden naar een andere verzekeraar en deze is er tussendoor gevallen.

Er wordt niet IN onze ruimte gewerkt door bouwvakkers maar is de wand van onze ruimte de plaats waar bovenop de wand komt van de te bouwen verdieping.
Behalve dat we daardoor van iedereen de meeste geluidsoverlast hebben, zijn wij ook degene die in de veiligheidszone zitten als de staalconstructie en betonplaten gehesen gaan worden. Wij moeten dan buiten deze zone gaan en hierdoor kan er niet gewerkt worden.
Daarbij hebben ze zich al een paar keer niet gehouden aan het werkplan en zitten wij er niet rustig.

Pas nadat er drie keer op ons aandringen wijzigingen zijn aangebracht in het plan, was de veiligheidsdeskundige (bekende) tevreden. Het plan was er nog niet toen het hijsen begon...... Op de eerste versie hebben wij ruim een week moeten wachten. Dat was er dus nog niet.

Pas in de derde versie van het veiligheidsplan staat dat er ontruimd moet worden.

Nooit eerder is er door de verhuurder op gezinsspeeld dat er momenten zouden zijn dat wij onze ruimte niet zouden kunnen betreden.

De verantwoordelijke namens de verhuurder maakt zich drukker om de waterschade dan om veiligheid, ze vindt dat wij zeuren maar over onze waterschade is nog niets gezegd of gedaan, terwijl dit wel gemeld is.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.