Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

sinas

sinas

23-12-2012 om 16:13

Net nieuwe zorgverzekering aangevraagd, maar

ik vraag me toch af of het de juiste keuze is. Kan ik daar dan nog onderuit?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
bibi63

bibi63

23-12-2012 om 17:49

Ik denk het wel

gewoon weer bij oude of andere zorverzekering aanmelden. Zolang dat voor 1 jan is moet dat kunnen.
Gr. Bibi

P

P

23-12-2012 om 19:24

Bibi

Je moet toch opzeggen voor 1 januari maar je kunt je toch aanmelden voor 1 februari of was dat vroeger zo?

sinas

sinas

24-12-2012 om 12:26

P dat is nog steeds zo

maar het gaat er meer om of ik nu nog onder die nieuwe uit kan, de oude wordt door hen al opgezegd, maar zou ik nog kunnen wisselen nu? Heb gisteravond dus de aanmelding gedaan. Hoewel ik nu al weer twijfel of ik niet toch gewoon maar deze moet nemen. Ik weet het gewoon niet, ik word gek van die uitzoekerij elk jaar en ik vraag me ook af of het niet gewoon handiger is te blijven waar ik ben en zelf geld opzij leggen.

Bellen

Ik zou de oude gewoon even bellen en uitleg geven.
Ik ben zelf wel overgestapt en moest toch nog wat aanpassen. Een telefoontje en alles was geregeld.
Naar mijn idee verschillen de verzekeringen niet zo heel veel qua dekking enzo. Het verschil zit hem voor mij in de service, helderheid van informatie en de snelheid van uitbetalen. Ik durfde de overstap te maken omdat ik op die punten niet tevreden was bij de oude verzekering.

sinas

sinas

24-12-2012 om 23:16

Qua dekking wel

maar de premies ontlopen elkaar niet veel. En dan komen bepaalde vergoedingen om de hoek kijken waardoor het op jaarbasis toch handiger is om over te stappen.

sinas

sinas

27-12-2012 om 14:43

Gebeld

was door nieuwe zorgverzekeraar al doorgegeven, dus moest hen bellen. Zij gaan de aanmelding stopzetten en dan kan ik gewoon bij oude blijven. Pfff. Gedoe.

sinas

sinas

28-12-2012 om 14:29

Nou 1 ding weet ik inmiddels wel!

stopzetten is makkelijker dan een stopzetting terugdraaien! pfff. krijg allemaal mails over de beeindiging en wat ik ook doe, bellen of mailen, ik krijg geen sjoege.

sinas

sinas

02-01-2013 om 13:44

Let op! doe dit dus nooit

vraag echt pas een verzekering aan als je 100% weet dat je gaat overstappen. Wat een spijt, ik heb nog geen bevestiging dat eea rond is. Overstappen doe je zo, ja, dat klopt, maar toch spijt krijgen en willen blijven, dat is een ramp!

Vic

Vic

02-01-2013 om 13:47

Ik ben ook overgestapt maar kreeg van de nieuwe verzekeraar een mail dat ik nog tot (ik meen) half januari van gedachten mag veranderen. Dat doe ik niet, maar het leek me dus niet moeilijk. Ik heb overigens nog geen polis of pasje ontvangen (tijdens de Kerst aangemeld, dus kort geleden).

sinas

sinas

02-01-2013 om 15:10

Ik dacht ook

dat is een kwestie van de knop terugdraaien, het stoppen is tenslotte ook in een vloek en zucht gebeurd, en bij de nieuwe verzekering is alles ook in 1 stap geregeld, want ondanks dat ik het al weer had teruugedraaid kreeg ik toch de bescheiden toegestuurd.. Nou ja, laten we maar hopen dat het goedkomt en dat de kerstdrukte nou ook niet echt heeft meegeholpen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.