Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Monique D*

Monique D*

23-09-2012 om 17:31

Nadelen van studenten-zorgverzekeraar (studiefinanciering)?

De beste vriend van mijn zoon volgt een ROC-opleiding en komt in aanmerking voor de studiefinanciering. Er werd hem aangeraden om zijn zorgverzekeraar Agis op te zeggen en zich in te schrijven bij een studenten-zorgverzekeraar omdat men dan weinig premie betaalt.
Hij maakt gebruik van medicijnen i.v.m. astma. Onze vraag is: is het wel voordelig om zo'n ziektekostenverzekering te nemen als je veel medicijnen gebruikt? Je betaalt een lage premie en word je dan niet afgerekend als je veel medicijnen nodig hebt? Ik heb het idee dat je het dit alleen voordelig is voor kerngezonde mensen.. of zien wij dat verkeerd?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Fiorucci

Fiorucci

23-09-2012 om 17:59

Hoeft niet

De verzekering is waarschijnlijk voordeliger omdat het een collectief is, en omdat het pakket sober is. Ik zou er heen bellen en navragen hoe het met medicatie zit. Zowiezo is hij, als hij veel medicatie gebruikt, waarschijnlijk elk jaar zijn eigen risico kwijt. Mijn zoon heeft een studentenpakket bij onze verzekeraar, en doordat hij veel medicatie gebruikt is hij altijd zijn eigen risico kwijt. Hij krijgt daarvoor aan het eind van het jaar wel een tegemoetkoming voor van het CAK, 85 euro.

Tinus_p

Tinus_p

23-09-2012 om 18:00

Basispakket

Monique:
"Je betaalt een lage premie en word je dan niet afgerekend als je veel medicijnen nodig hebt?"
Nee. Vziw is het basispakket gewoon onverkort van toepassing.

Monique D*

Monique D*

30-09-2012 om 16:03

Wanneer overstappen, terwijl hij midden oktober 18 wordt?

De moeder van de vriend van mijn zoon zal contact met de studentenverzekering opnemen voor meer informatie.
Volgende vraag:
Wanneer moet hij overstappen op de andere verzekering? Hij wordt midden oktober 18.. zij heeft nog geen informatie gehad van haar ziektekostenverzekering. Moet hij in oktober overstappen of vóór januari 2013? Het is zo dat de studiefinanciering pas ingaat in januari 2013 (volgend kwartaal na de maand dat hij 18 is geworden).

Bonny

Bonny

04-10-2012 om 12:05

Wanneer overstappen

Een eigen zorgverzekering staat los van de studiefinanciering, dit is gewoon vanaf 18. Onze zoon werd half mei 18 jaar. De eigen zorgverzekering ging in vanaf 1 juni. Dus waarschijnlijk in jullie geval vanaf 1 november.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.