Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Appeltaart

Appeltaart

11-08-2016 om 10:21

na twee maanden nieuwe baan accepteren?

Zit met een dilemma: sinds 2.5 maand heb ik een nieuwe baan (na drie maanden werkeloos geweest te zijn). Mijn huidige baan bevalt totaal niet, omdat ik zeer nauw moet samenwerken met een leidinggevende die absoluut een manipulerende vrouw is met rotstreken waar je u tegen zegt. Een incapabele verandermanager die op haar macht gaat zitten in plaats van verbinden op inhoud. Mensen knechten dus. Dus ik ben nu al om me heen aan het kijken en heb nu via via kans op een andere baan: minder uren (vind ik niet erg, mijn vrije tijd is ook wat waard), en waarschijnlijk wel een iets lager salaris. Dat salaris probeer ik nog wel uit te onderhandelen, maar het gaat mij even om wat slim is om te doen. Ik heb nu een fulltime baan met een jaarcontract: bij niet verlengen heb ik een hoge WW-uitkering. Bij de nieuwe werkgever gaat het om een part-time baan met een jaarcontract. Als dat niet verlengd wordt heb ik dus een veel lagere ww uitkering.
Qua werksfeer wil ik dus het liefst meteen weg, maar qua opgebouwde en op te bouwen rechten is het financieel slimmer om te blijven zitten waar ik zit.
Daarnaast staat dit jaar dan heel rommelig op mijn CV: 2 maanden oude werkgever, drie maanden WW, vier maanden huidige werkgever, 3 maanden nieuwe werkgever....

Wie heeft er advies?

Pennestreek

Pennestreek

11-08-2016 om 12:48

Dat ligt eraan wat voor jou het zwaarste weegt

Namelijk gelukkig zijn in je werk of financiële zekerheid. En alleen jij kunt dat bepalen.
Ikzelf ben geneigd te kiezen voor leuker werk, je weet nooit of urenuitbreiding er wellicht nog in zit, en hopelijk lukt het je om het salaris nog iets omhoog te krijgen. Wat ik alleen niet snap is dat je het erover hebt dat je een iets lager salaris zou krijgen bij die nieuwe baan, maar dat je een veel lagere ww-uitkering krijgt als je contract niet wordt verlengd...

Over dat CV zou ik me niet druk maken, daar valt tzt best een beetje te foezelen, een potentiële nieuwe werkgever gaat echt niet achter al je vorige banen aan bellen om te checken of het allemaal precies klopt. Dus dan zet je gewoon op je CV tot maart 2016 oude werkgever, daarna WW, en dan vanaf oktober huidige werkgever. Of zo. Dat is echt het probleem niet.

Specht

Specht

11-08-2016 om 13:31

Nieuwe baan accepteren

Als je het financieel kan redden zou ik voor je nieuwe baan gaan,plezier in je werk is zo belangrijk.
Je moet anders nog tien maanden werken in een omgeving die je niet bevalt.
En wie zegt dat je jaarcontract daar niet verlengd wordt?
Misschien beval jij hen wel.
In dat geval moet je nog langer blijven, of je krijgt helemaal geen WW.

bieb63

bieb63

11-08-2016 om 14:14

wat ik niet helemaal begrijp...

Je geeft aan dat minder uren werken niet zo'n probleem is (je vrije tijd is je ook wat waard). Dat betekent sowieso (los van het uurloon) een lager salaris (en dus ook WW (opbouw)).

GS

GS

07-09-2016 om 23:45

Overal

"Een incapabele verandermanager die op haar macht gaat zitten in plaats van verbinden op inhoud. Mensen knechten dus."

Hmm, zulke managers zitten overal wel. Weet je zeker dat ze bij de andere baan ook niet ergens om een hoekje staan? Want dan weer switchen lijkt me niet jofel.

Hanne.

Hanne.

08-09-2016 om 08:31

jaarcontract opzegbaar?

Naast wat wijsheid is. Kijk ook even of je je jaarcontract überhaupt tussentijds op kan zeggen. Zo niet heb je niet veel keus!

zie ook: http://www.mkbservicedesk.nl/1868/mag-jij-werknemer-tijdelijk-contract.htm

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.