Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Koopster

Koopster

16-08-2018 om 17:33

MP-vraag

Zijn hier mensen met ervaring in handelen op Marktplaats of andere tweedehands spullen?

Ik kan voor kind van een kennis een 2e hands grafische rekenmachine overnemen van 3 jaar oud waar denk ik zorgvuldig mee omgegaan is.

Nieuwprijs toen en nu EUR 120.

Wat zouden jullie een redelijke prijs vinden?

Oftewel, wat zouden jullie er minimaal en maximaal voor betalen zodat kennis en ik beiden een goed gevoel erover hebben? (en dan erop vertrouwen dat hij nog 3 jaar mee gaat)

Ben benieuwd.

V@@s

V@@s

16-08-2018 om 17:38

controleer eerst

Of jouw kind deze grafische rekenmachine nog mag gebruiken op zijn examen. (kan op examenblad).

Verder kan je kind het beste dezelfde grafische rekenmachine aanschaffen als zijn klasgenoten, dat is eenvoudiger bij de uitleg bij wiskunde.

Pas als beide kloppen is het een goede koop.

Zelfde model

Indertijd heb ik ook wat rondgeshopt. Maar het bleek niet de moeite waard. Of er ontbrak een kabeltje, of bepaalde functies waren nog niet beschikbaar op een verouderd model.
Leerkracht en medeleerlingen kunnen elkaar makkelijker helpen als ze eenzelfde model van zelfde bouwjaar hanteren.

Koopster

Koopster

17-08-2018 om 00:44

bedrag

Oke, goed advies om eerst te checken of deze gebruikt wordt in de klas van mijn kind. Ik vermoed van wel, maar zal het voor de zekerheid checken.

Maar stel, het is het goede model.

Wat is dan een minimale en maximale prijs die je ervoor zou betalen in de wetenschap van nieuwprijs EUR 120 en 3 jaar oud? Zodat koper en verkoper er tevreden mee moeten zijn

Milcham

Milcham

17-08-2018 om 15:26

Nou

Een apparaat van drie jaar oud is toch echt wel afgeschreven. Ik zou maximaal €50 uitgeven maar eigenlijk rekenen op €30.
Ik zou het risico niet willen lopen dat het ding het straks, tijdens een examen, niet doet of dat kind in examenjaar moet leren omgaan met een ander. Koop een nieuwe en verkoop het zelf via MP over drie jaar.
Zeer waarschijnlijk is het niet de goede uitvoering, mijn kinderen zitten qua leeftijd aardig dicht op elkaar maar hadden toch echt een ander apparaat nodig.

kijk ff op marktplaats

Ik hou me niet bezig met rekenmachines, dus geen idee, maar ik zou dus even gewoon op MP kijken, dan zie je snel genoeg wat voor prijzen courant zijn.

Groeten,

Temet

Lente

Lente

17-08-2018 om 20:34

Het is electronica en het is 3 jaar oud

Lijkt me niet verkoopbaar.
Max 20% van de nieuwprijs bieden.

Wam

Wam

17-08-2018 om 21:09

30% per jaar

Gaat er ongeveer van de waarde af, dus feitelijk onverkoopbaar.
Als het bruikbaar blijkt zou ik er niet meer dan 20 euro voor bieden.

Triva

Triva

17-08-2018 om 21:53

Wam

Je maakt toch niet de rekenfout dat je 30+30+30 gaat optellen toch? Dus zegt dat het ding nog maar 12€ waard is met jouw betekening?

Jasmijn

Jasmijn

17-08-2018 om 22:32

Rondvragen op facebook

Ik zou inderdaad eerst even checken wel model er op school gebruikt wordt en dan zelf een oproepje plaatsen op Facebook bij je vrienden en kennissen, zou best kunnen dat je iemand treft die een net geslaagd kind heeft en er niet eens aan gedacht heeft om de rekenmachine te verkopen ( m.a.w. slingert nog rond op de kamer van tiener)
Wij hebben de onze weggegeven aan een nichtje.

Wam

Wam

17-08-2018 om 23:05

Nee

Ik heb de afschrijvingslijst van een verzekering gebruikt met een gemiddelde afschrijving van 33% per jaar voor een soortgelijk product.
Bij een rekenmachine speelt er meer mee dan alleen bv een horloge dus die "onbruikbaarheid" van delen daarvan moet je ook meenemen.

Op gevoel.

Als het het juiste type nummer is en ik heb een goed gevoel bij de verkoper zou ik er max. 25€ voor willen geven.

Koopster

Koopster

17-08-2018 om 23:23

V@@s

"Of jouw kind deze grafische rekenmachine nog mag gebruiken op zijn examen. (kan op examenblad)."

Goede tip. Heb ik gedaan.
Alleen:

Op https://www.examenblad.nl/examen/wiskunde-b-vwo-2/2021/vwo?topparent=vg41h1h4i9qe

staat:

"Hulpmiddelen
De in 2021 toegestane hulpmiddelen zijn nog niet bekend gemaakt."

Dus schiet niet op.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.