Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

ikke

ikke

28-10-2015 om 17:39

morgen solliciteren! hoe nemen ze me aan.....?

hallo allen; morgen sollicitatiegesprek bij 4 mensen! eerste gesprek.
ik ben heeeel lang geleden ooit eens op soll.gesprek geweest (ben nu zelfstandige) dus dat is echt weggezakt.
hoe moet ik mij opstellen? dingen die gevraagd worden bespreken? ... moeilijk!

Thomas

Thomas

28-10-2015 om 18:53

Niks zinnigs

Hier kunnen wij niks zinnigs op zeggen met zo weinig informatie. In welke branche solliciteer je? Moet je assertief zijn of moet je juist volgzaam zijn. Krijg je een leidinggevende functie of word je 'gewone werknemer'?

Wat ik wel kan aanraden is om vanavond nog op de site te kijken voor alle info over het bedrijf. En probeer zelf ook een vraag te bedenken.

Succes.

Elke

Elke

28-10-2015 om 19:41

Hier...

Ik ben recent aangenomen omdat ik van alle kandidaten het beste in het team paste. Qua kennis en achtergrond was er een kandidaat met betere papieren, maar ze vonden karakter dus belangrijker dan ervaring. En ik geloof niet dat ze er spijt van hebben (die kennis heb ik in no time ingehaald door hard te werken).

Doe in ieder geval je huiswerk: zorg dat je de ins en outs van het bedrijf weet, weet met wie je een gesprek hebt, wat ze verwachten voor de functie, wat je wil gaan verdienen, wat er in je brief/cv stond, etc. Maar ook wat je er voor jezelf uit wil halen, welke competenties je hebt en aan welke je wilt gaan werken, wat je meebrengt. Eventuele bezwaren kan je ombuigen naar voordelen, dus bedenk alvast welke bezwaren ze zouden kunnen hebben. En stel ook vragen terug: over het bedrijf, de functie, de werkzaamheden. Probeer in elk geval te ontspannen (dus breek het ijs al voor je het gesprek ingaat) en wees jezelf.

Succes!

Nimbo

Nimbo

30-10-2015 om 10:18

en...

hoe is hetgegaan?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.