Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
11-06-2012 om 22:31
Hoi hoi forummers,
Ik zit in het bestuur ( allemaal vrijwillig werk!) voor opvang voor zwerf en ketting-honden in het buitenland, en ik heb de fijne opdracht om 14 pagina's vanuit het Engels naar Nederlands te vertalen! De andere 14 doet een ander bestuurslid.
Oei, ik wil het heel graag doen, maar niet alleen, en ik hoop stieken op hulp van een dierenvriendin hier op het OOL! Mijn Engels is wel redelijk maar wil (en moet ook wel) het perfect vertaald hebben uiteraard. Wie is er een kei in Engels vertalen en wil op de een of andere manier helpen? Al zijn het maar een paar pagina's, alle beetjes helpen! Niet allemaal tegelijk maar jullie maken me er superblij mee!
Groet,
Karin
15-06-2012 om 15:19
Tip voor shonagh
Bij moeilijke teksten vertaal ik eerst letterlijk (zonder me om stijl te bekommeren) en lees het later nog eens na om de houterigheden eruit te halen. Voor mij werkt dit het snelst.
15-06-2012 om 23:15
+ brunette +
Zo heb ik het ook ongeveer gedaan ;o) Maar dat letterlijk viel nog tegen, er stonden typisch Engelse uitdrukkingen in, zoals; "the firm had caught off guard by ..."
Maar ik ben geslaagd !