Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Anno

Anno

07-09-2016 om 18:29

Moet ik me zorgen maken? Bedrijf krijgt post van deurwaarder

Momenteel werk ik als receptioniste. Ik ontvang dus ook de post en ook de aangetekende post. De laatste tijd komt er erg veel aangetekende post van 1 bedrijf. IK was dus benieuwd wat voor bedrijf dat was wat blijkt het bedrijf wat veel aangetekende brieven naar mijn werkgever stuurt is een incasso en deurwaarders kantoor. Weet ook niet wat de inhoud is van die brieven. Kan dit betekenen dat het niet goed gaat met mijn werkgever? Heb hier de laatste paar nachten hier niet over kunnen slapen.

Ad Hombre

Ad Hombre

07-09-2016 om 18:58

Tijd om op zoek te gaan naar iets anders...

Vesper Lynd

Vesper Lynd

07-09-2016 om 19:01

Vragen

Ik zou dat dus gewoon vragen.

Elleke

Elleke

07-09-2016 om 20:18

werknemer

De brieven die ik van deurwaarders en incassobedrijven krijg hebben betrekking op één van mijn werknemers die schulden heeft. Als werkgever moet ik het loonbeslag dat opgelegd is uitvoeren. En daar komt een uitgebreide briefwisseling bij kijken. Het hoeft dus niet slecht te gaan met het bedrijf waar je werkt.

Elleke

Anno

Anno

07-09-2016 om 20:35

Dus ook aangetekend?

Dus zulke brieven worden dus ook aangetekend verstuurd door een deurwaarder?

Elleke

Elleke

07-09-2016 om 20:39

jahoor

Hier wel tenminste, ik weet niet of elke deurwaarder dat doet.

Elleke

Elleke

07-09-2016 om 20:45

zorgen

Maar als je er niet van kan slapen zou ik zeker je zorgen kenbaar maken als dat enigszins mogelijk is. Dan weet je waar je aan toe bent.

Succes.

En de blauwe envelloppen?

Die van de belastingdienst met:"direct openen", die komen ook bij bosjes binnen als het slecht gaat in een bedrijf. Incassobureau en deurwaarder zijn niet zo interessant, kan wel om een rekening gaan van 100 euro.
Persoonlijk zou ik niet vragen om uitleg, gewoon de post openstomen en weer dichtplakken.

Vesper Lynd

Vesper Lynd

07-09-2016 om 23:02

Wil

Ooh ik dacht hetzelfde maar dat is natuurlijk niet zoals het hoort Grote kans dat er weinig spannends aan de hand is.

over openstomen

Ik heb ooit eens uit pure nieuwsgierigheid een brief opengestoomd - een brief voor mezelf, maar ik wou eens zien of dat echt werkte, dat openstomen. Conclusie: ja, dat werkt, maar daarna is de hele envelop bobbelig van het vocht.

Het kan een gebrek aan finesse mijnerzijds geweest zijn, maar ik zou de gok niet nemen dat je de post verminkt en zo laat zien dat je in andermans brieven hebt lopen gluren.

Groeten,

Temet

Temet.

De bobbels moet je even strijken.
Wederom met smiley.

Vesper Lynd.

O, hoort dat niet........oeps.

Ik vermoed ook dat het weinig spannends is. Anno werkt er nog maar net, het moet allemaal nog wennen. Ik zou me pas zorgen maken als ik 10 jaar in een bedrijf werk en er duidelijk verandering of achteruitgang is.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.