Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Dirkje

Dirkje

22-12-2013 om 00:12

Moet ik dat betalen?

Al enkele jaren heb ik een stichting die ingeschreven staat bij de kamer van koophandel (KvK) dat zich ondermeer inzet voor lotgenotencontact tav een bepaalde ziekte. Heb ik destijds opgezet min of meer uit noodzaak om in aanmerking te kunnen komen voor een donatie uit een fonds (wat ik overigens niet heb gekregen). De stichting is min of meer slapende en heeft niet echt noemenswaardige activiteiten. So far so good.
Nu krijg ik ineens een brief van FCB dat zich profileert als een 'arbeidsmarktorganisatie'(vind ik nogal vaag) van en voor werkgevers en werknemers 'in uw branche' (welzijn) en of ik maar even gegevens wil opsturen en ze geven alvast aan dat ik minimaal 15 euro moet betalen als 'cao bijdrage' (?). Ik dacht met oplichters te maken te hebben, dus ik heb die brief gewoon weggemikt. Nu blijken ze toch iets officieels te zijn (?) en hebben een sommatiebrief gestuurd. Wat in vredesnaam is een cao bijdrage? Ben ik verplicht aan zoiets mee te doen, ook als ik helemaal geen werkgever ben?

amk

amk

22-12-2013 om 08:19

brief schrijven en bellen

Waarschijnlijk sta je verkeerd ingeschreven. Als je geen loonsom hebt is de heffing 0. Maar dat moet je aantonen.
http://www.fcb.nl/overfcb/financien-en-jaarcijfers/veelgestelde-vragen/
Zie vooral de laatste vraag.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.