Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Suze

Suze

05-01-2015 om 09:58

Moderne regels voor verlof en arbeidstijden

Ter info:

Eerste Kamer unaniem voor moderne regels verlof en arbeidstijden

Nieuwsbericht | 16-12-2014

De Eerste Kamer heeft vandaag unaniem ingestemd met het wetsvoorstel Modernisering regelingen voor verlof en arbeidstijden van minister Asscher van Sociale Zaken en Werkgelegenheid. De meeste maatregelen, bedoeld om het combineren van werk en zorg gemakkelijker te maken, gaan vanaf 1 januari 2015 gelden. Dit wetsvoorstel vormt samen met de Wet werk en zekerheid (WWZ) en de Wet aanpak schijnconstructies (WAS) een belangrijke stap richting een fatsoenlijke en moderne arbeidsmarkt.

zie verder:

http://www.rijksoverheid.nl/nieuws/2014/12/16/eerste-kamer-unaniem-voor-moderne-regels-verlof-en-arbeidstijden.html?utm_source=e-mailnieuwsbrief&utm_medium=email&utm_campaign=Regeringsnieuws

Moeten we blij zijn?

Vergeef me mijn wantrouwen maar neem nou deze zin "Dit wetsvoorstel vormt samen met de Wet werk en zekerheid (WWZ) en de Wet aanpak schijnconstructies (WAS) een belangrijke stap richting een fatsoenlijke en moderne arbeidsmarkt."
Het is een een faux pas in reclametaal.
Het doet alsof we nu te maken hebben met een volstrekt onfatsoenlijk arbeidsmarkt die helemaal anders moet en alsof met deze nieuwe verlofregeling in combinatie met kennelijk veranderingen aan de wwz en de was, een begin van een verbetering gemaakt is.

Jezus, wat staat ons te wachten?

Ik zie de complete annexatie van de zzp-er voor me. Dan bedoel ik dat het steeds moeilijker wordt om zzp-er te mogen zijn, terwijl aan de andere kant de nieuwe verlofregelingen samen gaan met het loslaten van uurcontracten en vaste werktijden. Allemaal werkweek als een zzp-er, dat is flexibel moeten werken als er werk is en duimen draaien als dat er niet is. Allemaal de arbeidsplichten van iemand in loondienst, dat is op moeten draven als de baas het wil en geen nee mogen zeggen.

Nou ja, tenzij.... zie de verlofregelingen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.