Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Met excuses van postnl

Mijn zoon heeft deze week 2x een pakketje gehad waarvan de inhoud beschaadigd was. Bij één van die pakketjes zat een excuusbriefje, dat de schade waarschijnlijk ontstaan is tijdens de postverwerking.
Zijn excuses alles wat je verwachten mag, of kan je de schade nog verhalen?

Lilie

Lilie

08-04-2014 om 21:26

Excuses niet genoeg

Heb ik ook eens gehad. Pakketje was tijdens vervoer flink beschadigd. Mijn geluk was dat ik niet thuis was toen het werd bezorgd. Ik moest het ophalen bij het plaatselijke afhaalpunt. Daar heb ik in overleg het pakketje niet geaccepteerd. Vervolgens contact opgenomen met de verzender van het pakketje. Ik heb van de verzender mijn geld teruggekregen. Ik had trouwens wel foto's gemaakt en deze naar de verzender gestuurd. Ik kan me goed voorstellen dat je zoon er niet aan gedacht heeft het pakketje te weigeren. Ik zou dus contact zoeken met de verzenders van de pakketten.

Google

Google

08-04-2014 om 22:33

Op de website

Vraag: De inhoud is beschadigd. Kan ik mijn geld terugkrijgen?

Antwoord: Zorg ervoor dat u dit binnen de wettelijke zichttermijn meldt aan de webwinkel. Indien bewezen kan worden dat PostNL verantwoordelijk is voor de beschadiging, vergoeden wij de schade aan de webwinkel. Vervolgens kan de webwinkel het bedrag aan u terugstorten.

En: http://kassa.vara.nl/vraag-beantwoord/vraag/vadetail/klacht-over-post-nl-mbt-zwaar-beschadigde-inhoud-van-pakket-1/

Auwereel

Auwereel

09-04-2014 om 20:22 Topicstarter

Ik zal het doorgeven

Ik zal het aan mijn zoon doorgeven, hij durft al zelf niets meer met Postnl op te sturen, maar als je ergens iets koopt hangt het af van degene die het verstuurt of het met Postnl bezorgd wordt.

Jasmijn

Jasmijn

09-04-2014 om 23:34

vaker

Ik heb wel vaker iets beschadigds ontvangen, vaak aan de buitenkant van het pakket niet te zien (was trouwens brievenbus post (zo'n brievenbus doosje) dus er viel niets te weigeren. Wel meteen foto's van de verpakking gemaakt en aan de afzender laten zien, over het algemeen krijg je goede service van degene die het je toestuurt.
Wel een tip wanneer je pakketpost overhandigd krijgt waarvan de verpakking idd enorm beschadigd is, is het pakketje weigeren. Dan gaat het terug naar de verzender die het met post.nl kan aanvechten, want ligt de oorzaak van de beschadiging overduidelijk bij de post. Pak je het aan dan kan de post zeggen dat de ontvanger het beschadigd heeft. In ieder geval wel reclameren en over het algemeen komt het goed, zeker bij de wat grotere bedrijven.
Ook kan hij in het vervolg misschien betalen via paypal, dan is je aankoop verzekerd (heb daar alleen verder geen ervaring mee, maar heb dat wel gelezen op hun site)

Auwereel

Auwereel

10-04-2014 om 21:16 Topicstarter

't Is niet alleen bij betaalde pakketjes

Laatst heeft hij wat met vrienden uitgewisseld. Een pakje van hem kwam bij de één van de anderen niet aan en hij kreeg dus twee beschadigde pakjes.

Hier een met dank aan postnl

Vorig jaar bestelde mijn man bij een bedrijf een aantal onderdelen om zelf iets elektrotechnisch te bouwen dat bij donker worden buiten, het licht binnen aan deed gaan.
Een van de onderdelen kwam voor het aanzicht onbeschadigd aan maar na monteren bleek het ding defect.
Na overleg met het leverende bedrijf konden wij het artikel terugsturen met postnl.
Ik ging dat bij het postagentschap hier in de wijk regelen. Vrolijk zei het meisje dat het pakketje, als het door de gleuf paste, als brief gefrankeerd mocht worden en dat ik dan goedkoper uit was dan met pakketpost.
Ze zette het pakketje op de gleuf, gaf er een rotklap op en het donderde in de bak onder de gleuf. Het papier was iets beschadigd maar niet dubbelgevouwen of zo. Ze plakte er zegels op, ik kon afrekenen en met een gerust hart naar huis.
De tere elektronica zou echt definitief kapot bij het bedrijf aankomen repareren was geen optie meer, een nieuwe sturen wel.

Auwereel

Auwereel

11-04-2014 om 12:02 Topicstarter

hehehe

Zo heb je wel nut van postnl ja,LiesK.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.