Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

KHS

KHS

25-02-2013 om 18:01

Meld misdaad anoniem

Ik heb ongeveer 3 jaar geleden via opsporing verzocht iemand achter de tralies gekregen die een oudere vrouw beroofd had in de lift van metro slinge. Degene die dat gedaan heeft heeft ne vanuit de gevangenis bedreigd, al mijn gegevens bleken ingezien door hem. De schrik was groot. Nu ben ik via via aan de weet gekomen van een grootschalige nigeriaanse creditcard fraude en heb geprobeerd dit te melden via misdaad anoniem. Ik werd echter zo afgesnauwd en onbegrepen nav de eerdere melding dat ik het er maar bij heb laten zitten.

Ik heb het nog via het reguliere nummer van de politie geprobeerd en die verbonden me door naar misdaad anoniem, ik heb het nog een keer geprobeerd maar weer was de reactie nav de eerdere bedreigingen ronduit bot en heb opgehangen. Ik heb genoeg gegevens om de bende op te kunnen rollen maar kies toch maar voor mijn eigen hacchie....wat vinden jullie hiervan??

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
mirreke

mirreke

25-02-2013 om 19:28

Ik begrijp het helemaal

Ik heb vroeger hetzelfde bij de hand gehad met bij mij in de straat wonende criminelen die ik anoniem heb gemeld terwijl daarna bleek dat de politie gewoon mijn naam had doorgegeven. Heel fijn...

Kun je hiermee niet naar je wijkagent? Misschien dat hij/zij kan zorgen voor meer begrip.

Kun je niet naar de krant met deze klacht...? Anoniem!

mirjam op haar ipad

Fransien

Fransien

26-02-2013 om 13:04

Eigen hachie eerst

Zorg eerst goed voor jezelf en je eigen gezin, pas daarna voor anderen. Je bent via via vanalles aan de weet gekomen, dus er zijn meer mensen op de hoogte. Ik ken die lakse houding van de politie, ik heb ooit een keer aangifte gedaan van bedreiging, ondersteund door een voorbijganger, en daar stond mijn naam en adres en telefoonnummer op de kopie die aan de bedreiger verstuurd was, hoe makkelijk wil je het maken! Tsja, foutje mevrouw, kan gebeuren, en anders was het hem wel door de advocaat verteld hoor, aangifte kun je nooit anoniem doen... Dat was destijds in 1994, nu zal het wel niet veel veranderd zijn.
Ik zou voor de bedreiging vanuit de gevangenis aangifte doen, of in ieder geval melding, zodat hij desnoods wat langer kan brommen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.