Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Celine

Celine

02-12-2015 om 14:24

Meebetalen of niet?

Gisteren liep ik op kantoor naar de gang, vrij snel, en een collega liep (toevallig) achter mij aan, ook naar de gang. Ik had dat niet door.

Ik bedacht opeens, dat ik nog even wat van mijn kamer moest halen, dus stopte met vlot lopen.

De collega achter mij moest dus ook plotseling stoppen, maar viel daardoor bijna (uiteindelijk niet gevallen), maar zijn mobiele telefoon viel op de grond, glas gebroken.

Tja, onwijs balen voor collega. NB Ik was vooral opgelucht dat hij niet zelf gevallen was. We hebben elkaar niet aangeraakt.

Glas van telefoon moet nu vervangen worden.

Misschien wordt het door het werk betaald (werkmobiel). Misschien ook niet. Kost misschien iets van 70 euro (?).

Wat vinden jullie: moet ik nou aanbieden dat ik (mee)betaal voor het nieuwe glas?

NB In het verkeer moet je als achteropkomend verkeer voldoende afstand houden tot je voorganger. Ik vind het eigenlijk meer zijn eigen verantwoordelijkheid, hoewel ik het natuurlijk wel heel vervelend vindt.

Verder: hij verdient een stuk meer dan ik schat ik zo in .

Sawo

Sawo

02-12-2015 om 14:28

niet echt

Zijn eigen fout zou ik zo zeggen. Het bedrag is waarschijnlijk te laag voor een aansprakelijkheidverzekering.

Maar wil je relatie graag goed houden zover daar al sprake van is kan je het aanbieden. Waarschijnlijk zal hij dit wel afslaan. Maar het lijkt me ook raar dat dit niet gewoon door je werk vergoed wordt.
groet
Saar

Jamie

Jamie

02-12-2015 om 14:34

mediamarkt

Dat bedrag kan kloppen maar dan heeft hij wel een oud modelletje:
http://www.mediamarkt.nl/nl/shop/smartphoneschermreparatie.html
Meebetalen? Heb je geen aansprakelijkheidsverzekering?

Katniss

Katniss

02-12-2015 om 14:41

Nee

Het zou ook niet in me opkomen. Hooguit als ik tegen hem aan zou zijn gebotst, maar nu heeft hij zijn telefoon spontaan laten vallen.

Angela67

Angela67

02-12-2015 om 14:57

nee hoor

het is ook een werkmobiel, dus ik zou sowieso niets zeggen totdat iemand bij je langskomt dat er een soort eigen risico gelddt

gr Angela

Jamie

Jamie

02-12-2015 om 15:01

o maar wacht

Hij heeft niets gezegd en nee dan ga ik dat ook niet aanbieden.

Samenloop

Samenloop van omstandigheden.

Hij laat zijn telefoon zelf vallen, tssss, die hoort ook niet in je hand Ik zou niets aanbieden in dit geval.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

02-12-2015 om 17:20

Mmm ligt eraan

Voor een beetje aardige collega zou ik dat wel doen. Maar werktelefoon is dan toch ook kosten baas?

Moni

Moni

02-12-2015 om 17:36

Natuurlijk zijn de kosten voor de baas

Het is een werkmobiel en het is op het werk gebeurd.

Belangstelling

Je kunt wel belangstellend informeren of het lukt de mobiel weer goed te krijgen.

viola

viola

02-12-2015 om 18:33

goh

Ben ik echt de enige? Ja, ik zou zeker aanbieden mee te betalen...
Tenzij baas gewoon betaalt en dat hoor ik dan vanzelf.

Moni

Moni

02-12-2015 om 19:48

Viola

TS is niet tegen collega aangebotst of zo. Ze stopte alleen plotseling met lopen, heeft hem niet aangeraakt. Hij had telefoon in zijn hand en liet zijn telefoon vallen.
Tja, door de gang lopen met je telefoon in de hand is niet zo slim. Dat is zijn verantwoordelijkheid.
Bij een echte botsing kan het weer anders zijn.

viola

viola

02-12-2015 om 20:06

ja nou ja

Als het om heel veel geld gaat, en om vreemde mensen (verkeer) dan ben ik ook wel vd regeltjes. Op de werkvloer hoeft het van mij niet zo formeel. Ik zou me betrokken voelen en mede verantwoordelijk. Aanbieden ev kosten te delen lijkt me vanzelfsprekend.

nee

Had hij maar afstand moeten houden en beter op moeten letten. Zijn fout, en zijn probleem. Dus als je wilt aanbieden om mee te betalen is dat aardig, maar een morele verplichting kan ik er niet in zien.

Ik heb nog geen smartphone, maar precies vanwege dit soort grappen ben ik dus van plan om als ik zo'n ding aanschaf er ook meteen een geweldig schokbestendig hoesje bij te kopen. Ik ken mezelf. En ik heb iets teveel telefoons gezien met een gebarsten scherm.

Groeten,
Temet

Telefoontip Temet

Neem een Nokia. Ik heb de mijne al zeker tien keer op de badkamervloer laten vallen, niet stuk te krijgen. De heren van onze ICT-afdeling hebben hun Apple aan de wilgen gehangen en zweren inmiddels bij de Nokia Lumia en voor 100 euro ben je klaar.

skik

Julia

Julia

03-12-2015 om 06:49

Skik (ot)

Skik, ik zoek een telefoon voor mijn zoon die hem zeker weten regelmatig gaat laten vallen. Zo'n Nokia klinkt dan wel goed. Maar zit je dan aan Windows vast? En zo ja, hoe bevalt dat? Draaien daar alle apps op die op Android draaien?

Julia

Hij draait inderdaad op Windows en ik geloof dat alle Android apps het daar wel op doen. Ik kan tenminste gewoon alles uit de Store downloaden en gebruiken. Ik vind hem ook erg overzichtelijk en gebruikersvriendelijk. Toen mij ene collega een Iwatch voor zijn verjaardag kreeg verzuchtte hij dat hij helaas zijn Iphone weer in gebruik zou moeten nemen voor de synchronisatie, maar ondanks Iwatch en Iphone gebruikt hij toch nog steeds zijn Nokia Lumia.

Ik heb er inmiddels wel een siliconen hoesje voor gekocht omdat als hij valt wel de batterij aan de ene kant van de badkamer ligt, de achterkant onder de wc-pot en de rest naast de prullebak en met zo'n hoesje blijft alles bij elkaar, maar stuk is hij nooit gegaan. Nokia's hebben ook wel de naam onverwoestbaar te zijn.

skik (geen aandelen)

Klopt.

Mijn nokia is 8 jaar bij me geweest en mijn zoon zei:" gooi dat lelijke ding nou eens echt kapot, lukt je niet".
Ik heb nu een andere maar de nokia leeft nog steeds.

mijk

mijk

03-12-2015 om 13:01

mijn lumia was kwijt vorige herfst

na 6 weken harkte mijn man het blad uit de tuin en daar was mijn telefoon. Had gereegend en alles maar hij deed het gewoon nog..

Mijk

hartelijk dank (geheel ot)

Jullie weten niet hoe jullie me geholpen hebben. Nu ik dan eindelijk had besloten dat er een smartphone moet komen zag ik al op tegen het vergelijken van alle verschillende modellen en hun mogelijkheden, en waar of ze dan het goedkoopst waren. De keuze van het model is hiermee geregeld. Hoef ik nu alleen nog maar te zoeken naar waar die het goedkoopst is.
Overigens heb ik met de niet-smartphones ook goede ervaringen met de robuustheid van Nokia's.

Maar dat hoesje koop ik er toch maar omheen

Groeten,

Temet

Noet

Noet

03-12-2015 om 17:19

voor de stuitertelefoons

mij is destijds aangeraden een bouwtelefoon te nemen, speciaal ontwikkeld om het regelmatige vallen en stoten te overleven.

http://www.androidplanet.nl/reviews/cat-s40-review/

Hoesje

Iedereen die mij kent weet dat ik een saai ingericht huis en een even saaie garderobe heb. Neutrale tinten en vooral geen printjes. Mijn hoesje is oranje met grote witte stippen. Kan ik hem tenminste vinden op mijn antraciete bank of in de krochten van mijn tas.

Ik heb de simpelste Nokia Lumia denk ik, de 520, kost rond de 100 euro. Er zit zowaar een TomTom op die mij overal brengt waar ik wezen moet. De camera stelt niet zoveel voor qua kwaliteit maar je kan er een fatsoenlijke foto mee maken. Geen selfies, maar dat zal je denk ik niet erg vinden.

skik

Celine

Celine

03-12-2015 om 23:15

Opgelost

Dank voor al jullie reacties.

Grappig dat het dan helemaal een Nokia-draadje wordt .

Ik was wel blij dat meerderen vonden dat ze niet zouden aanbieden mee te betalen. Ik vond het toch ook meer zijn fout.

Maar zoals iemand suggereerde, heb ik natuurlijk wel even belangstellend gevraagd of het via het werk opgelost wordt, en ja, hij krijgt een nieuwe (ze laten die oude vast repareren).

En hij had het niet over dat hij zelf iets moet betalen, dus dat zal wel niet het geval zijn. Ik kan me wel voorstellen dat als hij over 2 mnd weer het glas gebroken heeft, dat het misschien een ander verhaal wordt, maar goed, hij zal wel iets voorzichtiger zijn de vorige keer.

Hij gaf nog aan mij niets te verwijten. Dat vond ik eigenlijk nog wel raar klinken (hoezo zou hij mij iets moeten verwijten), maar ik neem aan dat hij het juist zei vanuit een aardige bedoeling, dus alles is oké zo.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.