Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Geen Verrassingen

Geen Verrassingen

15-02-2016 om 16:32

Makelaar wil huurhuis taxeren, doen of niet doen?

Het makelaarskantoor, de verhuurder van mijn woning, nam telefonisch contact met mij op met de mededeling dat men mijn huis wil taxeren. Ook worden er foto's gemaakt.
Ik vroeg mij af wat de reden hiervan is. Het antwoord was dat het met "erven" te maken heeft..

Jaren geleden heeft men dat ook gevraagd en toen heb ik die afspraak afgezegd.

Wie kan mij vertellen wat de werkelijke reden hiervan is? Heeft het met een eventuele verkoop van de woning, waar ik al bijna 30 jaar in woon te maken? Wat wordt bedoeld met "erven"?
En waarom speciaal mijn woning?

Alvast bedankt voor jullie antwoord.

Angela67

Angela67

15-02-2016 om 16:38

het zou kunnen

dat er iemand op dit forum leest die het herkent, of iemand wiens vak het is. Dat zou mooi zijn want ik kan je helaas niet aan een zinnige verklaring helpen. Maar wat ik nu zo intrigerend vind: waarom vraag je het niet aan henzelf? Hing je op en durfde je het niet te vragen, wil je het niet vragen om geen aandacht te vestigen? Antwoorden is niet nodig natuurlijk, ik ben alleen nieuwsgierig. Ik zou zelf nl wel doorgevraagd hebben, of teruggebeld hebben, maar wellicht had jij een reden om dat niet te doen?
gr Angela

Geen Verrassingen

Geen Verrassingen

15-02-2016 om 16:47

Klopt, had het moeten vragen

Dat telefoontje overviel mij. Toen er werd gezegd dat er foto's werden gemaakt heb ik gevraagd of dit op Funda zou worden geplaatst. Het antwoord was nee. Ook vroeg ik of ze de zolderkamer ook wilden fotograferen. De dame die mij belde moest dit even navragen en ook dat antwoord was nee. De reden van dat taxeren heeft met "erven" te maken.

Later dacht ik erover na en heb er toch een beetje moeite mee dat ik toch niet de exacte reden van weet, het is toch een huurhuis en gaat dit in de verkoop?
En waarom moet het op de foto? Met mijn interieur erop? Wat gebeurt er met die foto's? Ik heb er wel moeite mee.

Ik kon niets hierover op het internet vinden, behalve de link "taxeren en verkoop".

Ik was benieuwd of er iemand meer van af weet en dat ik mij hierover geen zorgen hoeft te maken.

Anders bel ik de huiseigenaar weer op en dan moeten ze met een gegronde reden komen waarom ze mijn huis willen taxeren en foto's willen maken. Vreemd, want jaren geleden wilden ze dit ook en toen had ik het afgezegd.

Imogen

Imogen

15-02-2016 om 17:05

kan

het kan zijn dat de eigenaar wil geven 'met warme hand', dus als hij/zij nog in leven is. Dat komt vaker voor. Waarom zou je weigeren? Het is toch niet jouw eigendom?

bloemetje

bloemetje

15-02-2016 om 17:09

gewoon even bellen

Wij kunnen wel speculeren, maar daar kun je geen enkele conclusie uit trekken (zoals: geen zorgen maken). Volgens mij kun je echt maar een verstandig ding doen: de vragen die je nu aan ons stelt, aan de makelaar stellen. Waarom doe je dat niet?

Geen toestemming

Zonder een hele goede uitleg kreeg de verhuurder van mij echt geen toestemming. Als huurder heb je rechten, bijvoorbeeld het recht op privacy. De verhuurder heeft zonder gegronde reden niet het recht om de woning te betreden, ook niet om iemand daar opdracht toe te geven. Uitzondering is noodzakelijk onderhoud. En verhuurder mag zeer zeker geen foto's openbaar maken waar op het interieur of bezittingen van de huurder te zien zijn.
Mocht de verhuurder de woning willen verkopen zal hij genoegen moeten nemen met een beschrijving.
Maar wat hier boven staat, ik zou de makelaar bellen wat nu precies de bedoeling is. Dat zal veel verduidelijken.

Zolderkamer?

Wat is er zo spannend op jou zolderkamer?

Misschien willen ze de panden in een testament zetten en verdelen onder de toekomstige erfgenamen?
Ik weet het ook niet, bellen en als je het niet wilt geef je dat aan.

Geen Verrassingen

Geen Verrassingen

16-02-2016 om 13:33

Eigenaar gebeld

Ik heb de eigenaar gebeld en deze keer kreeg ik een vriendelijke man aan de lijn die mij meer informatie gaf waar ik veel aan had.

Met "erven" worden de eigenaren van het pand bedoeld. De reden van de taxatie is de verzekering van de woningen die de waarde willen bepalen van de panden. Stel als de woning afbrandt, wat is dan de verzekerde waarde?

Of er foto's worden gemaakt (niet speciaal van het interieur) is niet helemaal zeker, het gaat om de vertrekken van de woning.

En wat er zo spannend aan die zolder is, Wil40, het is daar een ongelooflijke troep.. ik moet het hoognodig opruimen.. ik vind het niet nodig dat men daar komt.

Bedankt voor jullie antwoorden.

Saai.

Hè, wat een saai argument, taxatie opstalverzekering. En geen spannende dingen op jou zolderkamer

Nou, taxeren dan maar zou ik zeggen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.