Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

mijk

mijk

23-09-2014 om 17:49

Mag mijn verzekeraar mijn polis zomaar doorverkopen

zonder dat ik het contract kan ontbinden? Krijg net brief dat mijn woonverzekering per 1 oktober naar andere verzekeraar gaat. Mijn voorwaarden blijven hetzelfde maar ik zie het bedrijf echt niet zitten. Ik vind een ander bedrijf eigenlijk al een heel andere voorwaarde. Ik kijk namelijk graag kritisch naar de bedrijven met wie ik zaken doe.

Dit is er een die zegt te werken als een onafhankelijk adviseur, maar dat zijn ze dus niet. Ze zijn een dochter van een grote verzekeraar. Ik heb geen zin om mijn geld naar zijn club toe te brengen maar kan ik er peer 1 oktober af?

Mijk

Kaaskopje

Kaaskopje

23-09-2014 om 18:52

Uit de losse pols gezegd

zou ik denken dat je de verzekering per 1 oktober op mag zeggen. Zij veranderen aan hun kant de 'afspraken', niet zozeer de voorwaarden, maar wel dat je bij bedrijf X verzekerd bent, dus ben jij vrij om van jouw kant de afspraak als beëindigd te beschouwen.

Barvaux

Barvaux

23-09-2014 om 19:07

Mijk

Je kunt meestal wel van je verzekering af na het eerste jaar toch?

vlinder72

vlinder72

24-09-2014 om 08:26

Vast wel

Ze mogen een verzekering vast wel door verkopen (hoewel ik mij dat bijna niet kan voorstellen). Het verkopen van verzekeringen is nou niet echt winstgevend. Maar stel dat ze er mee stoppen en ze dragen de portefeuille over dan kan je er vanaf.

Maar dat mag je tegenwoordig altijd na een jaar. Je hebt dan wel een opzegtermijn van een maand maar in dit geval mag je vast ook op 1 oktober weg.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.