Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Machtiging rechtbank

Hoi allemaal,
Binnenkort moeten mijn ex-partner en ik naar de rechtbank en dan horen wij of wij wel of geen ots gaan krijgen.

Mijn ex-partner kan er waarschijnlijk niet bij zijn en zei tegen mij dat hij iemand zou kunnen machtigen om in zijn plaats te gaan. Klopt dit? Dacht dat alleen ouders en eventuele kinderen (vanaf 12 jaar) er aanwezig mocht zijn en misschien iemand (een familielid/vriend(in) maar daarvoor moet je eerst een brief sturen om toestemming te vragen.

Groet Samantha

Belanghebbenden

https://www.knuwer.nl/stiefouders-en-pleegouders-als-belanghebbende/

"Hieruit volgt dat belanghebbende zijn:
– een niet ouder (pleegouder, stiefouder, grootouder, enz.)
– die ten minste één jaar het kind heeft verzorgt en opgevoed
– als behorend tot zijn gezin.
Voldoet u aan deze voorwaarden? Dan kunt u zich als belanghebbende in een procedure voegen. U kunt dan processtukken indienen, zoals bijvoorbeeld een verweerschrift, in hoger beroep gaan en heeft toegang tot de zitting.
Wilt u uw (nieuwe) partner meenemen naar de zitting dan is dus van belang of hij aan bovengenoemde eisen voldoet."

Ik zou zelf even de rechtbank opbellen met deze vraag.

Ook al woonden de kinderen niet bij mijn ouders, mijn vader werd zonder mankeren toegelaten tot de rechtzaal. Daar hebben wij zelf niet speciaal iets voor ondernomen.

V@@s

V@@s

23-04-2017 om 09:01

verhinderdata

Mogen jullie geen verhinderdata opgeven? Ik snap dat het voor je ex met zijn varend bestaan lastig is om aanwezig te zijn als hij aan het werk is.

Verder kan je ex zich laten vertegenwoordigen door zijn advocaat, maar dat maakt bij een rechtbank toch een minder goede indruk volgens mij.

geen verhinderdat

Bij mijn weten wordt in ots-zaken inderdaad niet naar verhinderdata gevraagd. Dat maakt ook dat het helemaal niet vreemd is als iemand echt niet kan komen. Als ex een advocaat heeft, moet hij die sturen, die kan dan ook uitleggen waarom ex niet kan, en dat maakt geen slechte indruk. Ik weet niet of een niet-advocaat als gemachtigde kan optreden. Je kan daar even over bellen met de rechtbank. Anders kan hij denk ik ook gewoon een brief insturen. Neem in dat geval een kopie van die brief mee naar de zitting voor het geval eea niet goed id aangekomen.

Groeten,

Temet

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.