Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Kiki

Kiki

25-08-2012 om 20:57

Longontsteking vlak voor vakantie

volgende week ga ik twee weken naar Spanje, kijken we erg naar uit.

Nu zit ik alleen al sinds afgelopen donderdag thuis met een longontsteking en ik voel me werkelijk bijzonder miserabel.

Bij de vorige keren dat ik longontsteking heb gehad duurde het zeker 3 a 4 weken voor ik weer wat kon en 6 weken voor ik me weer enigszins mezelf voelde. Ik was er nu wel eerder bij omdat ik al vrij snel doorhad hoe laat het was. Maar ik ben er toch behoorlijk ziek van.

Dus ik zit nu te dubben of ik mijn vakantie moet annuleren of niet en ben de polisgegevens aan het doorlezen.

Nou staat er in de polis dat je kan annuleren als je ernstig ziek geworden bent, ik vraag me alleen af of longontsteking daar dan ook onder valt. Wat is ernstig ziek? Ben je, voor een annuleringsverzekering, ernstig ziek met longontsteking of moet je daar iets ergers voor hebben.

Tweede vraag, ze hebben het over omboeken/vergoeden van de kosten van de reis en verblijf. Maar er staat niet bij of de huurauto die we gereserveerd hebben ook onder de annuleringsverzekering valt. Weet iemand dat?

Derde vraag: Zouden jullie annuleren of gewoon gaan. In principe zouden we zondag over een week vertrekken, dus ik heb nog wel tijd tot de kuur hopelijk snel aanslaat. Maar qua energie zal het nog niet veel zijn vrees ik.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Rosa van der Zanden

Rosa van der Zanden

25-08-2012 om 21:09

Tsja, wat is ziek

Echt ziek ben je als je er aan dood kunt gaan of ernstige complicaties kunt overhouden. Dat is bij longontsteking toch wel het geval.

Rosa van der Zanden

Brianna F

Brianna F

25-08-2012 om 21:24

Meegemaakt

Ik had een 1 week voor vertrek de diagnose longontsteking en ben toch gegaan. Het was een niet al te inspannende vakantie en met de AB die ik toen kreeg voelde ik me toch al snel een stuk beter.
Aan de andere kant lijkt me een longontsteking genoeg reden om te annuleren. Dochter hier heeft vakantie geannuleerd vanwege rugpijn en dat was ook voldoende reden. Evt. bellen ze je arts voor bevestiging.
Maar ik hoop dat je snel opknapt enne dan...fijne vakantie.

Mover

Mover

25-08-2012 om 21:38

Hoe makkelijk kan je

de reis omboeken? En dan bedoel ik, hoe makkelijk kan je een andere periode (2 weken later bijv.) alsnog met vakantie gaan; lukt dat op je/jullie werk? Is dit je enige vakantie van het jaar en als je niet verzet maar annuleert, heb je dan helemaal niks?
En, werk je nu, of zit je ziek thuis? En wat doe je als je over een week niet op vakantie gaat. Ga je dan wel gewoon werken?
De een is met een verkoudheid ziek, de ander tut gewoon door met een longonsteking. Niet iedere zieke is hetzelfde. En niet iedere situatie is hetzelfde.
Succes met kiezen (en de AB natuurlijk).

Actieve vakantie?

Het ligt er ook aan of je een actieve, inspannende vakantie gaat houden. En alleen jij kunt aangeven hoe je je voelt en of je fit genoeg bent, of je goed genoeg voelt om op vakantie te gaan.

Mijn dochter had de week voor onze meivakantie ook een longontsteking maar knapte erg snel op door de AB. Maar dat is bij elk persoon verschillend.

Als je de mogelijkheid hebt om later op vakantie te gaan en dat je denkt dat je je beter voelt zou ik het doen. Check gewoon even bij je verzekering hoe eea in elkaar zit, kun je gewoon navragen. Misschien dat dat ook nog een doorslaggevend voor je kan zijn?

Beterschap, en hopelijk kun je snel fijn met vakantie.

Tinus_p

Tinus_p

26-08-2012 om 17:33

Denk t wel

Kiki:
"Nou staat er in de polis dat je kan annuleren als je ernstig ziek geworden bent, ik vraag me alleen af of longontsteking daar dan ook onder valt. Wat is ernstig ziek?"
De simpele vraag is: Kun je reizen? Als je niet kunt reizen, ben je ernstig ziek.
Ik vermoed (obv verhalen die ik heb gehoord), dat het met longontsteking geen probleem is om te annuleren.

Of de huurauto er onder valt, hangt sowieso af van de vraag of het een doorlopende verzekering, of ééntje die speciaal voor de reis is afgesloten. In het laatste geval heb je namelijk moeten opgeven wat er onder de verzekering valt.

Meestal

is het zo dat als een arts aan jou verklaard dat het medisch onverantwoord is om te reizen dit een geldige rede om te annuleren is . Zo zijn er dus echt gevallen bekend van mensen die met gebroken voet of arm niet konden annuleren . Kortom, vraag het eens aan je huisarts. Overigens mogen de verzekeraars jouw medische gegevens niet opvragen en een arts zal hier ook niet aan meewerken .

Kiki

Kiki

27-08-2012 om 16:52

Vandaag weer een andere kuur gehaald

dus nog steeds de hoop om snel te herstellen.

Vakantie is inderdaad met de kinderen, wat als voordeel heeft dat het tempo heel laag ligt en als nadeel dat het maar de vraag is hoeveel je kan uitrusten.

@Mover ik zit al sinds afgelopen donderdag ziek thuis en werk nu ook niet. Als ik zou annuleren en ik ben een week later wel weer in staat om te werken zou ik gewoon gaan werken natuurlijk.

@Moppeke Het zou geen inspannende vakantie worden, kan ook niet echt met de kinderen natuurlijk.

@Tinus In staat te reizen is redelijk breed natuurlijk. Ik zou vermoed ik wel in staat zijn om te reizen.

@Groentje, mijn huisarts begon zelf over annuleren, dus ik vermoed niet dat dat het probleem gaat zijn.

@de rest Dank jullie wel voor de reacties!

Annuleringsverzekering heb ik inmiddels gebeld en als ik niet in staat ben om te reizen kan het geannuleerd worden. Ik kijk het nog maar even aan, zoals het nu gaat zie ik mezelf geen vakantie houden.

Later kan ook niet, want ik begin in oktober met een opleiding en eind september kan mijn man weer geen vrij krijgen. Dus dan is het gewoon heel erg jammer

Tinus_p

Tinus_p

27-08-2012 om 17:39

In staat

Kiki:
@Tinus In staat te reizen is redelijk breed natuurlijk. Ik zou vermoed ik wel in staat zijn om te reizen."
Toch is dat vziw eigenlijk waar het om gaat.

Bedenk je daarbij, dat het niet alleen om jezelf gaat. Mss vind jij wel, dat je nog kunt reizen, maar bv luchtvaartmaatschappijen denken daar soms heel anders over: iemand met koorts, uitslag of in het gips kan geweigerd worden.

elsje78

elsje78

27-08-2012 om 21:23

Kiki

wat ongelooflijk vervelend voor je! Beterschap!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.