Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Marieke

Marieke

20-11-2012 om 17:58

Linkedin vraagje

Ik heb het helemaal gehad met mijn huidige baan en wil (ondanks de crisis) op zoek naar een andere baan. Stap 1 is natuurlijk je linkedin pagina updaten en bijwerken. Maar het is dan meteen voor iedereen duidelijk dat je op zoek bent en een aantal directe collega's hoeven dit nu ook weer niet te weten.
Kun je de melding "pietje heeft een update op experience" ook uitzetten, of voor een aantal mensen (mijn directe collega's) uitzetten

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
amk

amk

20-11-2012 om 18:30

Regelmatig

gewoon regelmatig die site gaan updaten, dan valt 1 meer of minder ook niet op.
En bij ons is het vrij gebruikelijk om die linked in pagina's gewoon 1x per maand bij te werken. In elk geval na elke training die je volgt.

ijsvogeltje

ijsvogeltje

20-11-2012 om 18:46

Valt echt niet op hoor

Het is echt heel normaal om je LinkedIn-profiel regelmatig te updaten hoor!

Niet stap 1, maar stap -17

Het bijwerken van je LinkedIn pagina is natuurlijk niet stap 1, maar een stap die er lang aan vooraf gaat. Tenminste, als je het nut van LinkedIn wil gebruiken. Het is een tool om te netwerken, en als je dat effectief wil doen, begin je er niet mee op het moment dat je van baan wil wisselen. Zo'n site werk je regelmatig bij, je eigen CV en LinkedIn pagina houd je steeds up-to-date en om in het vizier te blijven van anderen, pas je ook regelmatig iets aan, zodat je op de voorpagina verschijnt bij anderen.

Bij mijn weten kun je de updates die anderen krijgen niet uitzetten. Maar volgens mij ga je dan ook voorbij aan het doel van de site. Juist wat amk ook zegt. Als je regelmatig op de site actief bent en je profiel bijwerkt, zal het voor je collega's niet speciaal opvallen, want dan weten ze dat je gewoon heel actief bent en hoeven ze het niet te linken aan je huidige wens om te wisselen van baan. Hoe dan ook: succes met de zoektocht!

Nou ik vind het wel een weggever hoor

Ik zou niet opeens van alles gaan aanpassen met de updates aan.
Ik zou de updates uitzetten af en toe en dan weer aan. Ik zet ze vaak even uit als ik iets aanpas en dan weer aan, kleine moeite. Bij settings ergens.

Ja dat kan

Je kan de instelling aanpassen zodat niet iedereen direct geïnformeerd wordt over jouw updates. Sowieso is het aan te raden om in het titel veld niet je huidige functie te zetten, maar meer een omschrijving van wie je bent en wat je kunt. Je huidige functie komt dan gewoon bij current.

Ik heb toevallig onlangs een linked in training op het werk gehad en dat werd aangeraden. Ook werd aangeraden om als je veel wijzigt, wat niet voor iedereen direct relevant is, om dus de melding instelling uit te zetten. Anders komt linked in met de melding dat je een nieuwe job hebt, terwijl dat niet zo is.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.