Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

balletje

balletje

17-01-2013 om 16:03

Lekkend speeltje….

heb via internet wat kleding voor mijn zoon besteld. Toen het pakje werd afgeleverd, zat er een leuk speeltje bij. Een balletje met daarin nog een balletje met piratenkopje dat door vloeistof van elkaar gescheiden werd. Mijn zoon van 7 stond er direct mee in zijn handen en vond het super gaaf! Op de verpakking stond wel: "Niet mee gooien"….wel raar voor een balletje notabene voor kinderen, maar goed. Niet gooien dus.

Maar rollen bleek dus ook geen optie. De dag erna zat dochtertje van 3 te spelen met haar puzzel en voor haar lag wat ik dacht….water. Ik dacht nog dat ze gemorst had met haar drinken, maar dochter weer naar het balletje dat inmiddels bij de verwarming lag en zei: "Mama, water uit bal".
Ik pakte het ding op en het voelde droog aan (verwarming stond ook aan…).
Ik heb de boel opgeruimd en besteedde er verder geen aandacht aan.

Vanochtend echter stond mijn zoon met hetzelfde balletje in zijn handen. Hij zei:"Mam, het balletje lekt". Hij legde het op het aanrecht en ik zag metteen nattigheid op het aanrecht. Er kwam een penetrante lucht vanaf dat ik het beste kan omschrijven als wasbenzine. In ieder geval een chemisch luchtje.
Toen gingen alle alarmbellen rinkelen bij mij want dochter had het ook in haar handjes gehad….Zoon moest heel goed zijn handen wassen en ik heb direct het betreffende bedrijf geinformeer.

Zij hadden ook al geconstateerd dat er de balletje lek waren en er een vreemde lucht vanafkwam. Ze hebben hierop de leverancier gebeld en die heeft de importeur gebeld. Volgens de importeur voeren ze geen gevaarlijk speelgoed in. De vloeistof kon dus geen kwaad. het internetbedrijfje dat die kleding heeft verstuurd met het speeltje heeft het gehele assortiment balletjes eruit gegooid (Ik denk dan: "hoezo, als het geen kwaad kan?).

Ik heb nu zelf de leverancier gemaild met de mededeling dat als het speelgoed geen kwaad kan, dan ze dan gerust kunnen vertellen wat er dan in zit. Ik heb er namelijk geen goed gevoel bij wanneer iets een chemische lucht heeft en als ik dan denk aan producten uit Japan die nou niet zo veilig zijn…..Ik krijg nog reactie van de leverancier.

Wat denken jullie?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
amk

amk

17-01-2013 om 16:23

Internet bedrijfje

heeft goed gehandeld door het product uit het assortiment te nemen. Het is ondeugdelijk of het nu gevaarlijke vloeistof is of niet die balletjes horen niet te lekken.

Het achterhalen wat de vloeistof is is best lastig, want dan moet je naar de originele producent. De meeste leveranciers weten dat niet precies. Wel vragen ze aan de importeur of het product aan wetgeving x of y voldoet. Als dat met ja beantwoord is is het goed. Welke materialen er dan precies inzitten weten ze niet. Dan moeten ze naar de importeur, die moet misschien nog naar de distributeur, die moet weer naar de producent en dan moet dat hele verhaal weer terug. En dat kan met alle tijdzones en vertaalslagen best wel even duren.

balletje

balletje

17-01-2013 om 17:12

Klopt

Het bedrijfje heeft me net gemaild waarin ze bevestigen dat bij de order de gratis piratenbal zat. Ze verzoeken mij deze weg te gooien….want hij laat een vreemde geur achter bij kapot gaan.
Ze hebben het per direct uit de collectie genomen totdat vast staat waar de geur vandaan komt.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.