Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

lennest

lennest

29-08-2014 om 14:32

legitimeren

Gisteren haalde ik een pakje op bij het postagentschap van de plaatselijke super, handtekening was vereist. Ik heb over mijn paspoort een ID-cover, mijn naam is duidelijk te zien, maar mijn bsn nummer niet. Dit alles om ID-fraude te voorkomen. De dame bij de servicebalie vraagt of mijn ID-cover van mijn paspoort af mag omdat ze het bsn nummer in de computer wil invoeren. Ik vraag haar waarom, aan de deur hoef ik alleen maar te laten zien dat ik ik ben, ik zet m'n handtekening en klaar. Het moest van het systeem en zonder het nummer krijg ik het pakje niet mee. En wat doe je dan? Morrend heb ik het nummer gegeven, maar mag de supermarkt mijn bsn nummer wel noteren? Ik heb op de site van de rijksoverheid gezocht en dan concludeer ik politie, gezondheidszorg, werkgever enz. een kopie mogen maken met bsn-nummer, maar hoe zit het in zo'n geval?

ben of paspoort nr

Gaat het om het bsn of paspoort nummer? Ik had het laatst ook toen ik een pakje ophaalde bij de Bruna (was onbestelbaar tijdens onze vakantie). De dame noteerde mijn paspoortnummer en niet mijn bsn nummer. Dat lijkt me op zich logisch, ze moeten bij evt problemen kunnen aantonen wie er geweest is om het op te halen en hoe diegene zich gelegitimeerd heeft. Dat is bij sommige pakjes nou eenmaal verreist.

Klaartje

Klaartje

29-08-2014 om 15:45

Niet het bsn nummer

Men moet je naam invoeren en het nummer van je id kaart/rijbewijs of paspoort. Tegenwoordig staan er op de nieuwere kaarten aan de achterkant een streepjescode die gescand kan worden, dat bevat ook dit nummer.
Zonder deze code kan het niet meegegeven worden, idd omdat mocht er iets misgaan men kan nakijken wie erom is geweest. Ik werk zelf bij een servicepunt in een klein dorpje en daar ook vaak morrende mensen, je weet toch wel wie ik ben....ja, maar ik moet dat nummer ingeven.

notje

notje

30-08-2014 om 14:15

geen bsn inderdaad

Ik werk ook op een servicepunt,helaas dekken de id covers ook het pasnummer af.En dat is nou juist wat we nodig hebben

Ouwe Zeur

Ouwe Zeur

30-08-2014 om 14:21

BSN nummer

BSN staat voor Burger Service Nummer, dus het woord BSN-nummer staat voor Burger Service Nummer Nummer

Egel

Egel

30-08-2014 om 14:48

ach oude zeur, off topic

Ach ja, ik ben ook een Pietje Precies, wat dacht je dan van 'het HIV virus' dat zo vaak wordt gezegd.
Ik doe momenteel steeds meer mijn best me niet zo vaak te ergeren aan bijvoorbeeld spelfouten (vooral op OO, maar ook gewoon in NRC of zo). Ik merkt hier in ieder geval dat het toch best weinig (of niets) uitmaakt voor de kwaliteit van de adviezen of van de eigen verhalen. Behalve bij heel ernstige spel- en taalfouten, dan is het vaak ook niet veel soeps met de inhoud.
Maar goed, dit was compleet off topic!

Egel

Egel

30-08-2014 om 14:49

grappig, zul je altijd zien

..dat ik dan zelf een tikfout maak.
'Ik merk', bedoelde ik dus.

Ouwe zeur

Ouwe zeur

30-08-2014 om 17:14

Egel - off topic

Of deze: Sterkte aan de nabestaande..... Alsof het er maar één is.

Sorry, schoot me even te binnen. We gaan nu weer on-topic.

nathalie

nathalie

01-09-2014 om 21:12

Haha ik weet er ook nog een (O.t.)

Het ZAT team op school....

Lucerna

Lucerna

02-09-2014 om 09:03

nog héél even ot

Bouwvakvakantie

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.