Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

werkzoekende

werkzoekende

09-01-2015 om 09:04

late reactie via Linkedin

Ik heb ruim 3 maandag geleden gereageerd op een functie via een werving & Selectiebureau op Linkedin. Ik moest een mail sturen naar de aangegeven persoon met mijn CV erbij. Heb ik direct gedaan. De functie leek me erg leuk. Daarna radiostilte. Zelfs niet dat ze mijn mail hadden ontvangen.

Nu na ruim 3 maanden krijg ik een korte mail van een ander met excuses voor de late reactie en dat hij graag met mij in contact wil komen.

Heel eerlijk gezegd heb ik er een beetje een vreemd gevoel bij. Wat denken jullie?

Lou

Lou

09-01-2015 om 09:11

Niks

Ik denk nog even niks. Gewoon contact opnemen en aanhoren wat diegene je te bieden heeft. Daarna heb je nog tijd genoeg om uit te zoeken of alles wel in de haak is en wat je ermee wil. Of bedoel je iets anders?

werkzoekende

werkzoekende

09-01-2015 om 09:28

Lou

na. dat je helemaal niets hoort van iets wat ze zelf hebben geplaatst (niet eens als ze mijn mail hebben ontvangen of iets dergelijks) en dan na 3 maanden wat hoort. Misschien ben ik raar, maar ik vind dit niet zo netjes eigenlijk….Ik wilde graag weten of dit gebruikelijk is bij recruiters.

bieb63

bieb63

09-01-2015 om 10:21

Werkzoekende

Nee, is natuurlijk niet netjes en lijkt mij ook niet de normale gang van zaken. Maar uiteindelijk weet je niet hoe en wat, wie weet is je sollicitatie om e.o.a. reden in het ongerede geraakt.
Aangezien je de functie leuk lijkt, zou ik er gewoon op in gaan, zonde om het daar op voorhand op te laten afketsen. Tijdens het gesprek zie je verder wel.

Evanlyn

Evanlyn

09-01-2015 om 10:31

bureaus

Soms is die functie al vervuld maar hebben ze een andere waar ze je meer geschikt voor vinden of zo, soms zelfs bij hetzelfde bedrijf. Ik zou maar even gaan aanhoren wat ze voor je hebben.

Lou

Lou

09-01-2015 om 11:02

Werkzoekende

Netjes is het zeker niet, gebruikelijk natuurlijk ook niet. Maar het enige wat je kunt doen aan je vreemde gevoel is erop ingaan. Gewoon vragen waarom ze er drie maanden over hebben gedaan om contact op te nemen.

werkzoekende

werkzoekende

09-01-2015 om 12:12

Evanlyn

De man mailde dat de vacature nog open stond en dat vind ik dus raar dat ze nu pas reageren. Ik vind niet dat ze me netjes behandelen. Ik heb de neiging om ahv de beschrijving die ze in de vacature geven het bedrijf zelf op te zoeken en dan evt. direct met het bedrijf contact op te nemen.

zebra

zebra

09-01-2015 om 13:18

of misschien

hadden ze eerst iemand anders voor die functie maar was die persoon niet geschikt of is hij/zij zelf afgehaakt.

Zelf zou ik toch gaan luisteren wat ze voor me in petto hebben en dan kun je alsnog beslissen of je er wel of niet op ingaat.

werkzoekende

werkzoekende

09-01-2015 om 15:25

Ja

…ik denk dat ik dat ook ga doen. Ik wacht wel tot maandag met reageren; ik ga ze nu niet halsoverkop bellen.

Lou

Lou

09-01-2015 om 16:04

Maandag?

Ik zou ze juist wel nu bellen. Waarom wachten? Omdat zij zo traag waren met reageren? Je wilt toch een baan en je wilt toch weten wat er aan de hand is.

bloemetje

bloemetje

09-01-2015 om 19:24

je maakt het veel te groot

Je maakt het veel te groot. Gewoon bellen en in gesprek gaan. Je merkt snel genoeg of jij en het bedrijf bij elkaar passen. Ben je altijd zo zwaar op de hand en wantrouwend?

Werkgever

Werkgever

09-01-2015 om 19:58

Nou

Vind dat je ook wel erg wantrouwend bent. Ook bij ons wil het nog wel eens voorkomen dat dit gebeurt. In plaats van blij te zijn dat je benadert bent ben je alleen maar argwanend. Als je nu gaat vragen waarom ze zo lang gewacht hebben vind ik dat ook raar. Straks moeten ze eerst nog hun excuses aanbieden voordat je op gesprek wilt komen..

Vollemaan

Vollemaan

09-01-2015 om 23:43

Tsja

Misschien heb ik eroverheen gelezen maar heb je jezelf ervan verwittigd dat je mail ontvangen was? Nagebeld? Misschien was ie in de spam terecht gekomen ofzo. Of - waarschijnlijker- is de functie in hold geweest of iemand aangenomen maar proeftijd niet doorgekomen. Je weet t niet. Hoe graag wil jij die baan? Blijkbaar niet heel graag, dat je je laat afschrikken doordat het bureau een steekje laat vallen.
En dat je rechtstreeks wilt bellen... Waarom denk je dat er een bureau tussen gezet is? Omdat ze graag hebbdn dat mensen rechtstreeks bellen? En wat ga je dan zeggen? Het bureau heeft nooit dank je wel voor je sollicitatie gezegd en dat vind ik stom en onaardig?

Kaaskopje

Kaaskopje

10-01-2015 om 00:40

Werkzoekende

Ik zou verbaasd zijn en tegen mijn man zeggen 'krijg nou wat!', maar direct gereageerd hebben. Onbeleefd of niet, je wilt die baan en kan het jou verdikkie een rotzorg zijn of dat linksom of rechtsom gaat!

ook een keer gehad

Ik had ooit geschreven op een advertentie van een bedrijf waar ze een freelancer zochten. Maanden niks gehoord. Vervolgens zelf een mailtje gestuurd dat ik er vanuit ging dat ik het niet was geworden, en dat het netjes was geweest als ze dat even hadden laten horen. Ik kreeg meteen een telefoontje: ze wilden juist wel graag met me praten, maar degene die erover ging had vlak na het plaatsen van de advertentie een hersenbloeding (meen ik) gehad en zo was het op de achtergrond geraakt. Ik werk nu nog steeds voor dat bedrijf!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.