Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Lastige situatie werk, collega

Ik zit ergens mee in mijn maag en ik vroeg mij af hoe een buitenstaander hier tegenaan zou kijken. Daarom schets ik nu de volgende situatie.

Ik werk ruim 8 jaar als management ondersteuner bij een groot internationaal bedrijf. We zijn een hecht team bestaande uit 5 personen met dezelfde functies. We werken allemaal voor een directielid.
Met één van mijn collega’s ben ik ook goede vriendinnen. We hebben de afgelopen jaren roerige tijden meegemaakt met het bedrijf, sinds kort hebben we een nieuwe ceo en gedeeltelijk nieuwe directie. Omdat ik dit jaar nog een deel ouderschapsverlof wilde opnemen, ben ik voor een andere (Parttime) directeur gaan werken en mijn collega voor de nieuwe ceo. (Ik werkte daarvoor voor de ceo tot zijn vertrek).

Mijn andere collega’s en ik merkten eigenlijk al vrij snel dat er geen goede klik was tussen mijn collega en de nieuwe ceo. Zij had ook nog steeds moeite met het vertrek van haar oude baas en moest enorm wennen aan de nieuwe. Helaas leek de nieuwe ceo daar weinig geduld voor te hebben. Hij was gestrest en kortaf. We hebben haar allemaal zo goed en zo kwaad als het gaat geholpen en harten onder de riem gestoken. Het zou allemaal wel goedkomen. Vervolgens is zij drie weken met vakantie gegaan (stond al maanden gepland). Ik heb vervolgens haar werkzaamheden overgenomen naast mijn huidige en na een paar dagen dagen maakten mijn andere collega’s al opmerkingen over hoeveel relaxter onze ceo was. Ze ervoeren een betere klik tussen mij en hem. Ik schrok daar enorm van. Ik voelde zelf ook geen spanning, die ik wel zag bij mijn collega. Ik heb een heel andere werkhouding dan zij, maar we hebben allebei onze kwaliteiten. Maar er is zeker verschil waardoor ik ook denk dat het niet werkte tussen hen. Mijn collega's hadden dat ook.