Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

langdurige loge - doorgeven bij gemeente?

Wij krijgen een (niet betalende) logé die lange tijd gaat blijven. Moet je zoiets regelen bij de gemeente?

wat is lang?

Vraag 1: ontvang je een uitkering of een toeslag? Zo ja, kijk dan bij de bewuste regeling of dit moet worden doorgegeven.

Vraag 2: hoe lang blijft die logé? De vraag is denk ik wanneer iemand geacht wordt feitelijk te zijn verhuisd (ook al is dat maar tijdelijk) zodat hij zich op het andere adres in het bevolkingsregister moet inschrijven. Maar dat moet logé dan zelf doen.

Als je hier kijkt: http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/persoonsgegevens/vraag-en-antwoord/wanneer-moet-ik-mij-in-de-gba-laten-inschrijven-en-uitschrijven.html

dan zie je dat verschillende termijnen worden genoemd en dat er in dit stukje geen duidelijkheid komt over de situatie die jij beschrijft. Maar ik leid eruit af dat als het verblijf korter dan 4 maanden duurt er geen verplichting tot inschrijving in het bevolkingsregister (GBA) bestaat. Je kan ook de gemeente bellen natuurlijk.

Groeten,

Temet

Wilgenkatje-

Wilgenkatje-

06-11-2013 om 22:58 Topicstarter

Dankje

Nee, geen uitkering of toeslag. En wat puntje 2 betreft is het inderdaad aan se loge. Hoe lang het zal zijn is nog niet helder.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.