Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

lamlendige accountant

Kort,

Ik geef mijn administratie af bij een kantoor met 1 accountant en een assistent,iedere keer als ik post van de bd ontving, belde ik en kreeg ik te horen, je hebt verlengd uitstel, ik ga er weer mee aan de slag.Resultaat..,loonbeslag, nu blijkt dat de beste man niks, maar dan ook niks gedaan heeft met mijn aangifte, behalve uitstel aanvragen, en ,zo als het er nu uitziet, met de laatst ontvangen brieven,helemaal niets heeft gedaan.Ik kan het afkopen door binnen 7 dagen alsnog te betalen, maar daar ligt wel een flinke boete bij,ik heb geen contract met deze man afgesloten, behalve mondeling dat hij 250.00 hiervoor vroeg.Ik heb nooit een rekening ontvangen,maar ik vindt dit zo erg,kan ik hier nog iets mee richting die accountant, hij heeft het tenslotte zover laten komen?

Katniss

Katniss

26-04-2015 om 18:15

Hmmm

Is dat een particuliere belastingaangifte, of heb je een bedrijf? En is de accountant een AA/RA of een 'mannetje'? Als het een RA of AA is kun je een klacht indienen bij de NBA.

Mieke

Mieke

26-04-2015 om 18:56

Hmmmm

Loonbeslag gebeurt toch alleen als er al een aanslag is en je betaalt deze niet?. Je krijgt dan eerst de nodige waarschuwingen zodat je een betaalafspraak kan maken.

Ging je ervan uit dat de accountant bezwaar ging maken? heb je ooit zelf contact opgenomen met de fiscus om uit te leggen dat de accountant iets voor je ging doen?

Heb je helemaal geen enkel bewijs dat de accountant iets voor je zou doen? Kan je bij de fiscus aantonen dat het een misverstand betreft? Alleen dan heb je een kans dat je alsnog een betaalregeling kan treffen. En als tip voor de volgende keer. Je bemt bij de fiscus altijd zelf verantwoordelijk voor je aangifte dus ook al vraag je iemand anders om dat voor je te doen. Brieven negeren en ervan uit gasn dat het wel geregeld wordt is niet verstandig. De fiscus kan zonder tussenkomst van de rechter loonbeslag leggen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.