Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

laatste salaris en vakantiedagen worden maar niet uitbetaald

Dochter heeft tot 7 maart contract gehad en werd niet verlengd. Salaris tm februari uitbetaald, van maart zou nog één week uitbetaald moeten worden, plus niet opgenomen vakantie-uren en de 'meer'-uren die ze heeft gewerkt in december en januari. Een week voor afloop contract kreeg ze in gesprek te horen dat 't nietverlengd werd. Ze zit nu nog steeds te wachten op geld, op mail wordt niet gereageerd, ze heeft gisteren gebeld en telefoon werd niet opgenomen. Inmiddels brief/mail opgesteld van 'in gebreke blijven', maar voor haar is de wellicht 400 euro die ze nog tegoed heeft een heel bedrag.
Tips iemand? hoe ze de laatste bedragen nog binnen kan krijgen?

Anne

Anne

12-04-2014 om 19:35

Telefoon niet opgenomen?

Wat raar dat de telefoon niet wordt opgenomen.
Bestaat het bedrijf nog wel?
Kent ze er een collega die ze kan bellen om dat in elk geval zeker te weten. Of langsgaan?
Kan ze het meteen vragen.
Maar ik vrees dat het bedrijf bewust niet reageert en dus niet van plan is te betalen.

En anders: langs deurwaarderskantoor om te laten innen. Maar kost meer dan 400 euro schat ik. Ik weet niet of ze voor een toevoeging voor een advocaat in aanmerking komt, en wat dan haar eigen bijdrage is, dus ook die wel zal mogelijk nauwelijks lonen.
Als ze er werk van maakt: arbeidscontract en opzegging (schriftelijk) en laatste afschriften/loonstroken meenemen.

Ik vrees dat dit een heel slecht bedrijf is dat weet dat procederen/actie ondernemen voor zo weinig geld vaak niet loont en dat ze daarmee weg denken te komen.

Is het bedrijf nog gevoelig voor negatieve publicatie. Dan kan ze dat nog vermelden, als ze langsgaat en vraagt of ze haar geld nu kan krijgen. Dus evt. artikeltje in locale krant over hoe slecht ze omgaan met mensen.

Kaaskopje

Kaaskopje

13-04-2014 om 00:11

Inderdaad brief sturen

Een aanmaningsbrief sturen lijkt me nu inderdaad wel logisch. Met daarin vriendelijk maar dringend gezegd dat ze een reactie afwacht en erop vertrouwt dat het salaris nu met maximaal een week betaald wordt.

Daarnaast zou ik langs het juridisch loket gaan.

Blijft het bedrijf in gebreke dan een tweede brief met nog wat hardere taal erin.

Ik vond dit: http://www.achterstalligsalaris.nl/voorbeeldbrieven/

Chiquita

Chiquita

14-04-2014 om 12:26 Topicstarter

acties

Bedrijf bestaat nog wel,er zijn vier vestigingen. zaterdagavond heeft dochter nog een vriendelijke mail gestuurd om de eindafrekening nu af te wikkelen; ze heeft zojuist die mail nog als kopie naar diegene gestuurd die zich HR manager noemt.
Een goede kennis van ons is meester in de rechten en heeft al een brief opgesteld die, als er geen reactie komt, morgen per mail verstuurd wordt (volgens kennis ook wettig), maar mss ook nog aangetekend versturen. Hier staat ook de zin in dat als het tot een rechtszaak komt, de kosten voor hen komen.
Langsgaan is niet handig; de eigenaresse is in die vestiging in Amsterdam bijna nooit aanwezig en het is een waxbar in Amsterdam, Amersfoort, Rotterdam en Den Haag dus negatieve reclame ergens maken ..ja als alles hopenlijk is afgerond

Chiquita

Chiquita

20-04-2014 om 13:36 Topicstarter

goede afloop

na de vriendelijke mail ook aan deHR manager gestuurd te hebben had ze maandagmiddag al antwoord (eindelijk) dat 't vervelend was en dat eigenaresse er al (?!) mee bezig was.
Dinsdagmiddag stond het bedrag op haar rekening; hetzelfde bedrag waarvann eigenaresse eerder zei dat 't een foute salarisberekening was.. eind goed al goed.
Ik heb dochter gezegd dat ze nog best een vriendelijke mail kan sturen dat ze blij is dat eea nu zo snel en goed is afgehandeld maar dat wil ze niet...'ik had gewoon recht erop dus moesten ze wel'

Anne

Anne

20-04-2014 om 14:48

Gelukkig!

Fijn dat het goed gekomen is. Goed dat ze het via die HRpersoon gespeeld heeft. En dat die gewoon netjes bleek te zijn.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.