Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Wendela

Wendela

19-03-2015 om 12:50

Kritiek van de baas

Ik ben al jaren adviseur op WO niveau. Ben vakinhoudelijk sterk en heb grote betrokkenheid en inzet. Dit staat bij niemand ter discussie.

Ik werk al meer dan 13 jaar in mijn huidige baan (daarvoor al jaren een andere baan gehad, heb meer dan 20 jaar werkervaring op mijn vakgebied) en voor dezelfde baas.

Sinds een jaar of zo merk ik dat mijn baas zich ergert aan hoe ik ben. Ik ben druk, heb (ongediagnosticeerd) adhd. Daar ben ik pas een tijdje achter, was natuurlijk al wel mijn hele leven druk (en chaotisch), maar heb er zelf nooit aan gedacht tot een vriendin mij daarop attent maakte dat dat misschien speelt bij mij. Geen diagnose, geen medicatie.

Eigenlijk heb ik altijd goed kunnen functioneren (altijd goede of zeer goede beoordelingen), heb mijn studie ook prima afgerond en altijd goed gefunctioneert, zonder dat mijn "druk zijn" als een probleem werd bestempeld.

Nu heeft de baas dus opeens (sinds een jaar of zo)bedacht dat ik toch maar zo druk/stressig doe en dat dat wel een probleem is. En heeft daar in functionerings- en beoordelingsgesprek veel aandacht aan besteed. Nog wel een goede beoordeling.

Baas is van mening dat iemand op mijn niveau en met mijn ervaring de kritiek op dat ik zo druk/stressig doe moet "oppakken" en dat "dus" moet veranderen. Tja, als het zo simpel was. Ik heb dit al vaker aangegeven, dat ik wel WIL veranderen, maar dat dat voor mij moeilijk is, dat mijn karakter zo is. Ik heb adhd niet genoemd.