Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Fleur

Fleur

26-05-2013 om 17:41

Kras op auto

Situatie..,jongen van 12 zit in de auto te spelen en gooit ineens de deur open,mijn zoontje van 6 fietst op stoep en rijd tegen deur,resultaat kras in auto,wat nu te doen,wie is verantwoordelijk etc

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Monet

Monet

26-05-2013 om 17:47

Verzekering

Fleur, je kunt het gewoon melden bij jouw aansprakelijkheidsverzekering, zij bekijken dan wel wie in deze 'schuldig' is, daar hoef jij jouw hoofd niet over te breken, want dat lijkt me in deze situatie vrij lastig.

Fleur

Fleur

26-05-2013 om 17:57

Ik weet dus niet

of ik een aansprakelijkheidsverzekering heb,of heeft iedereen dat?En zo ja, moet ik dat dan op voorhand al melden of pas als de ouders langs geweest zijn,zoon is net zelf er naartoe gegaan om het te melden ,maar ze waren niet thuis,ouders laten dus auto open,zijn zelf niet thuis,terwijl 12 jarige jongen in de auto kan,heeft iedereen een ahv,of moet je die apart afsluiten,ik weet het dus echt niet,ik heb er iig nooit een beroep op hoeven te doen

P

P

26-05-2013 om 19:02

Fleur

Wat let je om eens je verzekeringspapieren te pakken en als je al niet zo'n verzekering had dan zou ik die maar eens nemen, je hebt kinderen en dan is zoiets altijd handig.

Het gaat dus om een 'aansprakelijkheidsverzekering' en nee die is niet verplicht.

Het wappertje

Ik dacht eigenlijk dat dit verplicht was maar blijkt van niet.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Aansprakelijkheidsverzekering
School heeft het weleens als voorwaarde gesteld voor een schoolreisje dat de kinderen een wappertje hadden.
Vroeger was het blijkbaar wel verplicht.
Het lijkt me wel tamelijk noodzakelijk om er wel een te hebben. Je kind of jezelf zal maar per ongeluk schade toebrengen aan een glazen pui of zoiets. Dat kan nogal in de bedragen lopen.
Ook beschadigingen bij anderen thuis vallen onder de verzekering.

Rosa van der Zanden

Rosa van der Zanden

26-05-2013 om 20:33

Volgens mij

Is de jongen die in de auto zat de 'schuldige'. Hij zit immers in een geparkeerde auto en als je een bijzondere verrichting verricht zoals parkeren, achteruit rijden of uitstappen en je maakt een fout dan ben je de klos.
Volgens mij telt het fietsende kind vanwege zijn leeftijd als voetganger, maar dat weet ik niet zeker. Tot een bepaalde leeftijd mogen ze nl ongestraft op de stoep fietsen. Belletje naar de verzekering, dan weet je meer!

Rosa van der Zanden

Sawo

Sawo

26-05-2013 om 23:16

Meteen afsluiten

Schuld van 12 jarige want die lette niet op in de auto.

Het is niet verplicht maar wel een heel noodzakelijk een aansprakelijksheidsverzekering.

Het gaat er vooral om al er iemand door jouw schuld ernstig gewond raakt kunnen ze ook de ziektekosten op je kunnen verhalen. daarom ben je meestal ook verzekerd voor of 1 of 2 miljoen euro. Je hebt het gelukkig bijna nooit nodig maar is wel belangrijk.

groet

Saar

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.