Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Vic

Vic

24-10-2012 om 21:07

Kosten voor jaaropgaaf

Omdat ik schijnbaar op de verkeerde lijst sta moet ik elk jaar mijn jaaropgaven van de kinderopvang naar de Belastingdienst/Toeslagen opsturen. Dit jaar had ik die per mail ontvangen van de bso en in maart is mijn pc gecrasht waardoor ik niet meer bij mijn oude mails kan.
Ik heb dus nieuwe jaaropgaven opgevraagd bij de bso. Krijg ik ze toegestuurd, met daarbij de mededeling dat ze me helaas 5 euro per stuk (2 stuks) in rekening moeten brengen en dit op de volgende factuur zullen zetten. Vinden jullie dat terecht? Ik ben er erg geïrriteerd over en twijfel of ik dat nog moet laten weten. Ik vind het op zijn zachtst gezegd niet zo netjes dat ik achteraf te horen krijg dat het (zoveel) geld kost.
Het is wel al het zoveelste jaar op rij dat ik om nieuwe jaaropgaven vraag. Een jaar had ik jaaropgaven gekregen met een verkeerd aantal uren, en vorig jaar heb ik gevraagd om de uren te splitsen per kind omdat ze dat bij elkaar hadden geteld (en de Belastingdienst het gesplitst wilde hebben). Waarschijnlijk vind de bso mij dus net zo lastig als ik hen
Wat zouden jullie doen?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
sinas

sinas

24-10-2012 om 21:11

5 euro per stuk?

Nou, dat vind ik nogal wat, aangezien het voor hen alleen maar het maken van een uitdraai is.
Overigens moet ik het ook elk jaar insturen hoor, dat heeft niks met een verkeerde lijst te maken.

Valt me nog mee

Hier was ik een tientje kwijt. Ik moest ze allebei opvragen. Vorig jaar was ik ze daadwerkelijk kwijtgeraakt, en volgens mij had ik ze deze keer gewoon echt niet ontvangen. Creche van dochter stuurde per kerende mail de opgaaf toe (particuliere creche), opvangmoloch van zoons BSO berekent 10 euro.

Ik kan me er ook wel weer iets bij voorstellen, want anders kunnen ze driekwart van die dingen twee keer versturen, omdat mensen ze kwijtraken. Mogelijk dat mij dat tientje bespaard was gebleven als ik al in maart had gebeld waar of die jaaropgave eigenlijk bleef. Les voor volgend jaar...

Groeten,

Temet

Vic

Vic

24-10-2012 om 21:44

Ik ook temet

Ik ben ook een tientje kwijt! Nogal niet een bedrag voor een mailtje met twee bijlagen ;-(

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

24-10-2012 om 21:55

Ik mag ook ieder jaar

En een alle facturen insturen schijnt ook te mogen.
Stond tenminste ook in de beleidende brief van de belastingdienst. Vroeger dan. Die van dit jaar heb ik nog niet goed bekeken.
Dat is een achterstallig klusje waar ik haast mee moet maken...

Sjies vic

Ik vind het bezopen.

Nog nooit meegemaakt (en wij lopen alweer 10 jaar mee in opvangland). Hmm aan de andere kant, we hebben ook heel veel wél meegemaakt aan rare dingen. kent iemand Kintent? Maar ik dwaal af.

Mijn juristenhart zegt dat ze dit van te voren bij de verzending van het origineel moeten meedelen. Anders vind ik het niet terecht.

Vic

Vic

24-10-2012 om 22:05

Ohohoh

Ik word nu helemaal opstandig. Ik twijfelde namelijk nogal of ik wel terecht boos was, maar het is dus echt niet netjes van ze?! Er staat in de jaaropgave wel 'dit overzicht wordt eenmalig verstrekt', maar ik heb nog nooit ergens gelezen dat het geld kost. Inmiddels heb ik het wel aan een OC-lid (zijnde mijn co-ouder) doorgegeven, die het inbrengt in de vergadering. Ik ben nl wel heel benieuwd of dit nu beleid is, of specifiek voor die zeurpieten die ieder jaar een nieuwe opgaaf vragen.

+ Brunette +

+ Brunette +

24-10-2012 om 22:49

Je kunt contact opnemen maar houd het netjes.

Ook ik vind dat men van tevoren moet mededelen dat de jaaropgaven geld kosten. Of staat dat ergens in een ongelezen nieuwsbrief of de kleine lettertjes van een contract?

Aan de andere kant, als advocaat van de duivel: je hebt die mail uiterlijk in maart ontvangen (in maart crashte je computer) en je wist dat de belastingdienst er waarschijnlijk om zou vragen. Waarom heb je die mail dan niet meteen uitgeprint? Het is het probleem van de BSO niet dat je computer is gecrasht. Bij jou is het dit, een ander is de papieren kwijtgeraakt, het is allemaal extra werk.

Vic

Vic

24-10-2012 om 23:17

Daar ga ik niet over in discussie

Als ik het al aankaart, dan ga ik niet in discussie over wat ik had kunnen doen om te voorkomen dat ik ze opnieuw moest opvragen. Ik snap ook wel dat het voor hen lastig is als de helft van de klanten vraagt om een nieuwe jaaropgaaf. Probleem is een beetje dat het directielid dat over de financiën gaat nogal een pinnige dame is waar ik niet zo goed de discussie mee aan durf.
Wat is de beste insteek? Zeggen dat ik niet ga betalen omdat ik de kosten niet vooraf wist? Melden dat het bedrag te hoog is (het is natuurlijk een soort 'boete')?

`wordt maar eenmaal verstrekt``

inderdaad staat erop dat die opgave maar eenmaal wordt verstrekt. En mijn idee is dan dat je vervolgens aan de goedertierendheid van de betreffende organisatie bent overgeleverd of ze m nog een keer aanleveren als jij m kwijt bent geraakt. Je kan in wezen kiezen: of je krijgt m niet, of je krijgt m na overhandiging van een tientje (daar kreeg ik dan wel een papieren versie voor )

Overigens: de Rabobank flikt hetzelfde. Bij ABN en ik meen ook bij ING kan je jaaroverzichten via internetbankieren gewoon uitprinten, maar niet bij de Rabobank: die sturen het 1 keer op, en als je dat overzicht kwijtraakt kost een duplicaat je - meen ik - 5 euro.

Groeten,

Temet

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

25-10-2012 om 21:32

Oh kintent...

Ja breek me de bek niet open

Vic

Vic

26-10-2012 om 10:40

Oh pffff

Ik heb gisteren de jaaropgaven geprint op mijn werk en zag dat er in het bestandje geen briefhoofd zit. Ik ga ze wel zo opsturen naar de Belastingdienst, maar weet nu al dat ik daar weer gez**k over krijg. Om wanhopig van te worden, blegh ;-(

+ Brunette +

+ Brunette +

27-10-2012 om 18:03

Volgens mij valt dat wel mee.

Het staat me bij dat ik ook weleens een briefhoofdloze jaaropgave heb laten zien. In Spanje nog wel, waar ze over het algemeen nog veel zeikeriger zijn met dat soort dingen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.