Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Koentje Koets

Koentje Koets

22-05-2015 om 19:46

kosten kamperen

Wie heeft er kampeerervaring? Kan een bedrag van €33 kloppen voor een nacht?
Ik zie het verder nergens staan maar zou het mij voor kunnen stellen dat er kleinere en grotere plekken zijn en dat je dan goedkoper uit bent met een klein plekje omdat je bijv. een trekkerstentje hebt en geen bungalowtent?

Tine Winkel

Tine Winkel

22-05-2015 om 19:53

kan kloppen

33 euro voor één nacht. Als je een klein trekkerstentje hebt ben je idd meestal wel goedkoper uit dan met een bungalowtent. Ik zou 33 euro voor één nacht met een trekkerstentje wel erg veel vinden, overigens.

Mikke

Mikke

22-05-2015 om 19:53

33 euro per nacht is een normale prijs. Meestal kan je op de site van de camping zien wat inbegrepen is. Een trekkerstentje is meestal goedkoper, die staan dan op een groot veld, door elkaar, zonder stroom e.d. (er zijn uitzonderingen). Maar in dat geval zou je dat ook op de prijslijst wel moeten zien, vermoed ik. Niet elke camping heeft een trekkersveldje.

Moni

Moni

22-05-2015 om 20:12

Bedoel je in Nederland?

Ik heb vouwwagen gestaan in allerlei landen en op allerlei campings.
Prijzen van 18 euro tot 65 euro.
Vorige zomer in hoogseizoen: 28 euro per nacht in midden Frankrijk

neteret mut

neteret mut

22-05-2015 om 20:25

zoveel factoren

spelen mee. Ook in hoogseizoen of niet, elektra of niet, dure camping, hoeveel personen, vervoersmiddel (fiets kan dacht ik wel eens gratis zijn terwijl er voor een auto wel betaald moet worden) Soms ook betaal je voor een plek incl. 2 personen.

Tijgeroog

Tijgeroog

22-05-2015 om 20:47

Grote of kleine tent

Er wordt inderdaad soms onderscheid gemaakt tussen een grote en een kleine tent, maar dat zie je dan in de prijslijst staan. Maar het verschil tussen een tent en een caravan is vaak veel groter. En vaak zijn er vaste plekjes, dus is het niet zo dat een klein plekje minder ruimte kost dan een groot plekje.
Verder inderdaad elektriciteit, soms apart betalen voor de auto en betalen voor de personen. Afgelopen week stonden op een klein campinkje met z'n vieren voor 18 euro per nacht. In het hoogseizoen kan dat ook wel eens 40 of 50 euro per nacht zijn, hoewel wij over het algemeen geen dure, luxe campings bezoeken. Dan kunnen de prijzen nog verder oplopen, zeker in bijvoorbeeld Italië.

Angela67

Angela67

22-05-2015 om 22:48

vraag even de naam van de camping

(aan je zoon neem ik aan?) en google effe de prijslijst. als er maar 1 prijs staat dan is er maar 1 prijs.
gr Angela

Trekkersveld

Niet elke camping heeft een trekkersveld. Dan betaal je een eenheidsprijs of je een klein tentje hebt of een grote tent met een klein tentje ernaast of een camper met een kindertentje ernaast.
Ik stond vorig jaar met een grote tent en 2 kleine tentjes, per uitzondering mocht dat zonder bijbetalen, maar een vast bedrag en toeslagen voor gasten.
Voor dat soort plaatsen is er soms ook een apart bedrag per week, per seizoen verschillend.

Koentje Koets

Koentje Koets

23-05-2015 om 10:09

haha angela

je refereert aan andere berichtjes, maar zo zit het niet helemaal in elkaar. Wij zoeken een oplossing voor het probleem dat we het huisje wat we gehuurd hebben in de zomervakantie te klein vinden voor zijn vieren. We zouden eerst met zijn drieeen gaan, maar nu willen we eigenlijk zoons vriend wel graag meenemen. Maar in zo'n caravanachtig huisje zien we dat niet zo zitten. Dus kijken we naar mogelijkheden dat hij ergens in de buurt staat met een tent, zo hebben we wat meer privacy. Want een tent opslaan in de tuin van het huisje, zou dat worden toegestaan?

Marie

Marie

23-05-2015 om 11:03

soms wel

Het is soms wel toegestaan om een extra tentje bij een huisje neer te zetten. Dat moet je even vragen aan de eigenaar/vakantiepark. Soms is het gratis en soms moet je een klein bedrag per nacht betalen.

Koentje Koets

Koentje Koets

23-05-2015 om 12:06

we hebben gebeld

en helaas mag dat niet. Ik vrees dat er ook niet zoveel ruimte is rondom de chalets.....

Marie

Marie

23-05-2015 om 14:56

waarom te klein?

Waarom is het huisje te klein? Niet genoeg slaapkamers?

Tine

Tine

23-05-2015 om 16:13

Duur

Ik vind 33 euro per nacht erg veel voor 1 persoon met 1 kleine tent. Wij kamperen meestal in Frankrijk en Nederland is wel duurder, maar toch.

Koentje Koets

Koentje Koets

23-05-2015 om 16:56

marie

het is niet letterlijk te klein, maar aan de krappe kant. Mijn man met name heeft moeite met het idee om daar met 4 personen 3 weken op elkaars lip te zitten.
Er zijn twee slaapkamers maar de ene is met stapelbed en nog net een randje om er langs te lopen en de ouderslaapkamer iets groter. Daarnaast is de huiskmer ook nogal klein.

Angela67

Angela67

23-05-2015 om 17:29

samen in een tentje in de buurt

camping in de buurt zou ik doen, kunnen ze ook samen verblijven als ze dat willen.
gr Angela

Marie

Marie

23-05-2015 om 18:10

voor ons geen probleem

Zoiets zou voor ons geen probleem zijn. Het is vakantie ten slotte. Verder besteed je waarschijnlijk veel minder tijd in het huisje dan thuis. Vakantie vieren is toch ook lekker buiten leven?

Je kunt het wellicht eerst ook proberen en tentje achter de hand houden? (scheelt in elk geval geld)

of..

misschien is het een optie dat de vriend niet de hele 3 weken mee gaat, maar een week, of de helft van de tijd ofzo?

Mover

Mover

23-05-2015 om 19:11

Zie Beatrijs - Trouw vandaag

Op de vraag of vriend gelijk 3 weken mee moet; lees Trouw van vandaag. Moderne manieren van Beatrijs. Een nieuwe liefde gelijk 3 hele weken meenemen is misschien niet een heel geweldig idee. Ik weet niet waar naar toe jullie vakantie gaat (het Beatrijs verhaal is n vliegvakantie van 3 weken), maar om gelijk zo lang met zn allen weg te zijn, bij een eerste (?) langere verliefdheid is miscchien te veel van het goede. Wel wat kinderen willen, maar niet wat gelijk ideaal is.
Reactie Jippox zou ook de mijne zijn.
Een weekje is prima. Of, een weekje met zn allen in het huisje, en de jongens nog n weekje in de tent. Daarna vriend naar huis, en zoon nog n weekje met jullie.
Succes met kiezen.

Katniss

Katniss

23-05-2015 om 19:17

Nou

Ik zou 16 echt wel te jong vinden om een vriendje mee te nemen op vakantie. En al helemaal in deze situatie met een vriend die al lang en breed volwassen is (gedraagt hij zich als 'jongere'?) en je toch al niet laaiend enthousiast bent over de relatie.
En wordt het dan toch een drama als je nee zegt, laat hem dan maar zelf zijn onderdak regelen en betalen.

Nur

Nur

23-05-2015 om 20:11

Echt niet

Ik zou echt geen verkering mee op vakantie gaan nemen voor mijn 16 jarige. Laat ze maar lekker samen op vakantie gaan als ze straks volwassen zijn. En inderdaad al helemaal geen 3 weken.

O ja hoor

Hier heb ik vorig jaar vriendje van dochter meegenomen. Geen centje pijn. Maar het ging dan ook om een kampeervakantie op een camping geschikt voor pubers en niet om een 3 weekse trektocht naar Azie zoals in het Trouw artikel. Dat zou ik ook niet doen. Zeker niet vanwege het een jaar vooraf boeken. Dan is de verkering misschien wel uit.
Het logies op een camping is niet erg privacy gevoelig dat is nou eenmaal zo of je nou wel of niet een eigen tentje hebt.
En je hoeft er ook niet van te schrikken als er gedoe ontstaat of als de verkering uitraakt. Zo is het leven nou eenmaal en je kunt er altijd een op de trein naar huis zetten.

Tijgeroog

Tijgeroog

23-05-2015 om 20:59

Gaat niet werken

Ik ben bang dat het op deze manier niet gaat werken. Wat verwacht je dan van de vriend van je zoon? Dat hij elke dag een paar uur in z'n eentje bij z'n tentje gaat zitten, terwijl jullie met z'n drieën gezellig aan het doen zijn? In z'n eentje gaat koken, terwijl jullie in het huisje koken en eten? Wat ongezellig voor hem, en ik denk dat hij in de praktijk de hele dag bij jullie zal zijn, alleen 's nachts niet. Dat betekent trouwens dat jullie nog steeds met een te kleine woonkamer zitten.
Anders vind ik het heel erg ongastvrij: je neemt die jongen drie weken mee, waarbij hij veel tijd alleen door moet brengen, naar een streek en een camping die jullie uitgekozen hebben.
En voor die slaapkamer hoeft je man niet bang te zijn, want daar hoeven jullie niet te slapen, dus daar heeft hij geen last van.
Kortom, ik zou de vriend het liefste thuislaten, in jullie situatie. Het is ook allemaal nog wat snel om hem nu al mee te nemen, zeker gezien de dingen die je in andere draadjes schrijft. En als hij wel mee mag zou ik hem niet half buitensluiten, maar helemaal opnemen in het gezin.
Hem voor een week meenemen vind ik trouwens een hele mooie tussenoplossing.

Moni

Moni

23-05-2015 om 21:25

Ik denk niet dat vriend alleen slaapt.......

Als je vriend meeneemt, gaan volgens mij twee jongens/mannen in een tentje.
Lijkt me prima, meer ruimte en vrijheid voor iedereen.
Drie weken is erg lang. Ik vind één week ook een hele goede optie. En dan wel samen in een tentje.

Koentje Koets

Koentje Koets

24-05-2015 om 00:07

natuurlijk

gaan de jongens dan lekker samen in het tentje slapen, maar er is een uitvalsbasis voor als het niet goed zou gaan en ze kunnen bij ons eten waardoor we ze regelmatig zien. Zo kunnen we zoon goed in de gaten houden. En wij zijn absoluut niet van plan de vriend te verplichten alleen te blijven of onze zoon te verplichten bij ons te zijn. Zij kunnen lekker hun eigen gang gaan en wij ook en we eten in overleg samen.
een aantal van jullie zeggen ook dat vriend een deel van de tijd mee kan maar ik vrees dat mijn zoon niet te genieten is als hij niet bij hem kan zijn.
De kwestie van de slaapkamers lijkt me ook helder. Niet voor iedereen blijkbaar. Mijn man heeft er moeite mee in een klein huisje met veel gehorigheid te zitten. Dat is toch niet zo moeilijk te begrijpen? Zelf heb ik het iets minder, maar ik snap dat hij het wel heeft. Man heeft sowieso wat meer persoonlijke ruimte nodig. Vinden jullie dat vreemd dan?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.