Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

fietsbel

fietsbel

08-07-2015 om 18:46

kosten fietsbanden laten vernieuwen

Sinds kort is de achterband van mijn fiets (Giant 12 jaar oud) lek. Gewoon van de ouderdom gescheurd denk ik.
Ik ben langs de fietsenhandel gegaan om te vragen wat het nou kost om 2 nieuwe banden erop te zetten.

Zij gaven aan: €30 montagekosten
Binnenband: 7,50/stuk
Buitenband: variërend, afhankelijk van soort

Ik moest voor het vervangen van binnen en buitenbanden en erop zetten toch wel rekenen pp €100,-

Is dit een reële prijs in deze tijd?

Christel

Christel

08-07-2015 om 18:54

Achterband vervangen

was hier pas 55 euro. Nieuwe binnen- en buitenband. Dus 100 euro voor je voor- en achterband lijkt redelijke.

Katniss

Katniss

08-07-2015 om 20:42

Geen 50

Ik heb de afgelopen jaren een aantal malen banden laten vervangen maar was daarvoor geen 50 euro per keer kwijt. Ik weet ook niet meer precies hoeveel dan, maar volgens mij rond de 40.

Rick

Rick

08-07-2015 om 22:22

Meer offertes

Bel gewoon wat meer fietsenmakers in de buurt voor offertes en je weet of het een normaal bedrag is. Het kan altijd goedkoper met onderdelen van de bouwmarkt en iemand die het voor minder dan 30 euro doet als vriendendienst of klusje.

bloemetje

bloemetje

08-07-2015 om 22:31

natuurlijk

Er zijn vaker dit soort draadjes. Ik verbaas mij er altijd over dat fietsreparaties vrijwel altijd als 'te duur' worden aangemerkt. Vergelijk het eens met je auto! Jemig, een fietsenmaker mag toch ook wat verdienen? 30 euro voor montage lijkt mij heel redelijk. Je bent er echt wel even mee bezig om twee binnen- en buitenbanden te vervangen. En vind je dit te duur: doe het dan gewoon zelf. Zo ingewikkeld is het niet.

7,50 voor een binnenband is normaal. En ja, voor een buitenband is er van alles mogelijk. Maar goedkoop is duurkoop, dus het goedkoopste is niet altijd verstandig. Dus kijk niet alleen naar de prijs van een band, maar ook naar de kwaliteit.

Thursday Next

Thursday Next

08-07-2015 om 22:58

prijs

een fiets-buitenband bij de hema is nog geen tientje, een binnenband 4 euro. Als je het er zelf opzet ben je dus voor zo'n 30 euro klaar. Dan garandeer ik je niet dat ze 12 jaar meegaan zoals die die er nu opzitten.
Bij de fietsenmaker heb je meestal wat betere banden. Daar betaal je ook voor. Zelf erop zetten kan prima, goed gereedschap (zoals een vork-uitzetter) is dan wel handig.
Ik koop zelf dure banden want ik fiets duizenden kilometers per jaar.

Honderd euro voor nieuwe banden vind ik wel vrij prijzig, maar als je er weer 12 jaar mee verder kan is dat natuurlijk een schijntje.

Tijgeroog

Tijgeroog

08-07-2015 om 23:03

Bloemetje

Ik heb laatst €10,- betaald voor het repareren van een auto-band, incl verwisselen van het reservewiel en dat ook even oppompen. Zo duur hoeft dat ook niet te zijn.
Maargoed, ik zou zou banden kopen bij de hema ofzo en ze zelf verwisselen. En alleen verwisselen wat nodig is. Vaak is alleen een nieuwe binnenband genoeg (er is me niet helemaal duidelijk wat er nou kapot is), en als de achterband kapot is en de voorbanden niet zou ik die laatste lekker nog even laten zitten.

Pug

Pug

09-07-2015 om 07:30

vorig jaar zelf gedaan

Voor en achter, binnen en buiten. Ik weet niet meer hoeveel het me precies gekost heeft, maar ik had voor achter een duurdere buitenband dan voor de voorkant vanwege een grotere belasting, maar het zal bij elkaar nog geen 40 euro geweest zijn. Bij twee goedkopere buitenbanden zit je dan onder de 30 euro.
Ik was er wel een tijdje mee bezig, maar had mijn fiets toch sneller weer klaar dan als ik hem bij de fietsenmaker in de wachtrij had gezet. En waar ik vooral lang mee bezig ben altijd is de draad van de achterrem; de banden zelf niet.

kwaliteit telt

ik zou een goeie (en duurdere) band kiezen, het risico op lekke banden is dan veel lager!

otto

otto

17-10-2015 om 16:31

fietsband vervangen

fietsbanden zijn er in verschillende prijs classes gewone band vanaf € 3.50 antilekband vanaf 10 euro er is natuurlijk verschil in kwaliteit dit is exclusief vervangen van de band de kosten voor een achterband is bij de meeste zaken rekenen ongeveer 22 euro in hoogvliet roterdam is een bedrijf die het voor 10 euro doet.(Naam verwijderd door Forumbeheer)

zebra

zebra

17-10-2015 om 17:13

toevallig

zijn er deze week 2 fietsbanden vervangen van dezelfde fiets. De voorband kostte bijna 24 euro, de achterband bijna 22 euro.

Theekopje

Theekopje

17-10-2015 om 18:05

Goede banden

Ik ben een paar keer hard gevallen bij gladheid. Toen heb ik goede stevige banden laten zetten. Kostte mij ook zoiets ja.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.