Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

toka

toka

26-10-2014 om 17:36

korte vraag voorlopige aanslag

Ik heb eind 2013 voor het eerst een voorlopige aanslag 2014 aangevraagd.
Moet ik deze voor 2015 opnieuw aanvragen als de gegevens gelijk blijven of loopt zoiets automatisch door in de jaren erna tenzij ik een wijziging doorvoer?

waarom aangevraagd?

Omdat ik zelfstandige ben krijg ik jaarlijks een voorlopige aanslag, maar ik kan je verzekeren dat ik daar nooit om heb gevraagd . Waarom jij wel?
Ik weet niet of het automatisch doorloopt, maar bij mij is dat dus wel het geval: eens een voorlopige aanslag, jaarlijks een voorlopige aanslag (tot het moment dat je geheel naar loondienst overstapt vermoedelijk, al zou het mij niet verbazen als ook dan eerst nog een voorlopige aanslag komt, waartegen je dan een bezwaar zou moeten indienen).

maar wacht het anders af. Die dingen komen strijk en zet in januari, dus als jij op 1 februari nog niets van de fiscus hebt gehoord kan je er altijd nog achteraan gaan bellen denk ik.

Groeten,

Temet

Hanne.

Hanne.

26-10-2014 om 21:14

voorlopige aanslag of teruggave?

Bedoel je toevallig de voorlopige teruggave? Dat gaat volgens mij vanzelf. Ik heb het de afgelopen jaren in iedergeval niet zelf meer aangevraagd.

Toka

Toka

26-10-2014 om 21:15

Omdat

Omdat ik mijn belasting liever in de maand betaal (partneralimentatie/parttime in loondienst). Het is dus niet zakelijk, maar een particulier iets Zo heb ik voor mezelf meer overzicht en duidelijkheid.
Ik raakte in verwarring omdat je de aanvraag van 2014 moest downloaden en ik daarom dacht dat ik dat misschien dus nu voor 2015 weer moest gaan doen.

Toka

Toka

26-10-2014 om 21:17

hanne

voorlopige aanslag, ik betaal de belasting van de partneralimentatie en een deel loon per maand ipv eens per jaar.

amk

amk

27-10-2014 om 07:46

Hanne

het heet al een aantal jaren geen voorlopige teruggave meer maar voorlopige aanslag.

amk

amk

27-10-2014 om 07:52

Hanne

al sinds 2009
http://www.rijksoverheid.nl/documenten-en-publicaties/kamerstukken/2009/09/15/overzicht-postbus-51-publiekscampagnes-2009.html

Net zo als er geen huursubsidie meer is maar huurtoeslag en geen ziekenfonds maar een algemene ziektekostenverzekering en zorgtoeslag.

Hanne.

Hanne.

27-10-2014 om 09:50

moet je nagaan

Okay, weer wat geleerd. Zoals gezegd ik heb al jaren niets meer zelf gedaan. Zal best dat het in die tussenliggende periode van naam veranderd is.

De maandelijkse overboeking is gelijk gebleven

Toka

Toka

27-10-2014 om 21:41

even gebeld

Even gebeld, had ik ook gelijk kunnen doen .
Het loopt zoals jullie zeggen gewoon door.
Als de partneralimentatie geindexeerd wordt en het verschil is groot kan ik dat vanaf half november via een programma doorgeven.
Verder krijg ik 31 januari automatisch een brief van de belasting over het vervolg.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.