Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Tokyo

Tokyo

29-12-2015 om 17:24

kort vraagje vakantiegeld/eindejaarsuitkering

Een kort vraagje. Ik betaal de inkomstenbelasting van partneralimentatie en werk altijd in 1 keer vooruit.
Ik ben dus bezig met de voorlopige aanslag 2016.
Ik heb op mijn werk een contract voor een bepaald aantal uren. Contract van 7 maanden, te verlengen met 7 maanden halverwege het jaar.
In mijn contract staat ook dat ik vervangend werk mag doen.
Nu wil ik het vakantiegeld en de eindejaarsuitkering (8% en 6 %) berekenen, maar doe ik dat alleen over mijn vaste aantal uren of ook over de eventueel in te vallen uren? En doe ik dat voor het hele jaar of alleen tot einde eerste contract?

bieb63

bieb63

29-12-2015 om 22:15

tja

Dat is lastig, maar anderzijds simpel. Je zekerheid is 7 maanden en je weet nog niets over evt. invaluren. Dat is wat je weet, de rest is gok. Houdt er wel rekening mee, dat als contract niet verlengd wordt, je (neem ik aan) iets van ww krijgt (of andere baan). Dus feitelijk zou je wat dat betreft je inkomen wel moeten doortrekken tot een heel jaar. Meer kun je denk ik niet. En i.i.g. niet te laag gaan zitten uit voorzorg.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

30-12-2015 om 00:15

wel laag gaan zitten

Je kunt het altijd bijstellen in de loop van het jaar. Het is makkelijker om meer te gaan betalen dan om teveel te betalen en dat na een jaar terugkrijgen.

Tokyo

Tokyo

30-12-2015 om 00:29

ik heb het wel over het jaar getrokken zodat ik hopelijk klaar ben met het invullen van die formulieren.(is half en half gezegd dat ik gewoon verlenging krijg als ik blijf bevallen. Ze zijn in deze branche nogal "bang" om mensen kwijt te raken; al weet ik dat dat geen zekerheid is uiteraard. Bereken ik vakantiegeld en eindejaarsuitkering over mijn vaste uren of worden invaluren daarbij geteld?

Noet

Noet

30-12-2015 om 09:11

optimistisch berekenen

je inkomen optimistisch berekenen, dan betaal je nu meer maar krijg je geen enorme te betalen aanslag achteraf en mogelijk terug.

Zo gaat mijn PA altijd omlaag en weet ik vooraf hoeveel het wordt ik tel er altijd 10% bij op, zelfde voor mijn salaris. Hypotheekrente daarentegen altijd lager inschatten.

Floria

Floria

30-12-2015 om 10:20

Ook over invaluren

Je krijgt ook vakantiegeld en eindejaars uitkering over invaluren.
Ik zou hier ook rekening mee houden.

Tokyo

Tokyo

30-12-2015 om 10:56

bedankt!

Ik heb ongeveer 2 maanden extra werk berekend, dus vrij ruim. Dacht ik tenminste, maar dat kan ik aanpassen tussendoor. Hypotheekrente heb ik niet. PA is geindexeerd.

Ah mooi, dan heb ik het goed gedaan, over het geschatte eindbedrag de 8% en 6% berekend. Ik kan weer een jaartje verder dank jullie wel!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.