Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Vesta

Vesta

21-07-2017 om 11:26

kindgebondenbudget bij 12 jaar

Ter info:

Tot mijn verbazing zag ik vanmorgen geen kindgebonden budget bijgeschreven.

Ik heb daarom de belasting dienst gebeld en wat blijkt:

Dochter wordt in September 12, omdat ik een wijziging in mijn inkomen heb doorgegeven: verhoogd, heb ik het deel van 12- al ontvangen en ontvang ik deze maand dus niets en vanaf volgende maand ontvang ik het stuk voor 12+

Kortom, in het jaar dat je kind 12 wordt hanteerd de belastingdienst 2 potjes voor het kindgebondenbudget: 12- en 12+ Is 12- op krijg je tot de maand waarin ze 12 worden geen kindgebondenbudget.

in de maand dat ze 12 worden gaat het bedrag wel iets omhoog.

Dat van de 2 potjes en ook niet wat er dan in elk van de potjes zit wordt niet uitgelegd in de brief die je over de toeslagen ontvangt, alleen dat je totaal bedrag gewijzigd is.

Ik denk dat dit zelfde principe (2 potjes) van toepassing is bij de andere momenten dat het kindgebondenbudget leeftijdsgebonden veranderd.

Phryne Fisher

Phryne Fisher

21-07-2017 om 11:55

Ooh

Ik moest even lang nadenken maar nu snap ik hem. Zij gaan dus niet uit van een jaarrecht, maar zien het als twee aparte tijdvakken. Door de stijging van je inkomen had je recht op minder, en in plaats van dat verder uit te middelen over het hele jaar, krijg je nu even niets. Dat kan voor sommige mensen toch vervelend uitpakken.
Ik zag net overigens dat ik nog kgb krijg voor twee kinderen. Oudste is in mei 18 geworden en ik heb toch geen zin om straks weer een bak geld te moeten terugbetalen.

Phryne Fisher

Phryne Fisher

21-07-2017 om 12:05

Oooh

Ik heb gelijk even op Mijn Toeslagen gekeken. Het bedrag is per mei wel verlaagd maar bij lange na niet gehalveerd. Er is ongeveer een derde vanaf gegaan. Dat is dan wel weer een meevaller, ik dacht dat het veel erger zou zijn.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.