Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Anneke

Anneke

19-04-2015 om 07:17

Kindgebonden budget

Algemene vraag: hoe verdeelden jullie (na een scheiding) het kindgebonden budget en hoe was de verdeling van kinderen (50/50 of 10/4 of 12/2)? Hoe werkt dat precies?

Noet

Noet

19-04-2015 om 07:41

niet

want dat kreeg ik niet.
Pas nu de alleenstaande ouderkorting uit de inkomstenbelasting is overgeheveld naar het kindgebondenbudget krijg ik kgb.
Omdat dit vestzakbroekzak is veranderen we helemaal niks.
We hebben nooit speciaal naar dit soort bedragen gekeken, maakt het nodeloos ingewikkeld. Je hebt er recht op op grond van je inkomen dus hoort bij het totaal inkomen van die persoon.

Paddington

Paddington

20-04-2015 om 12:05

Bij mij

ik krijg KGB, vanwege mijn lage inkomen. Mijn ex verdient maandelijks teveel voor KGB en vanwege het feit dat hij samenwoont krijgt hij ook dit jaar niets.

Hij krijgt niets van mijn KGB. Als hij alimentatie zou betalen, zou dat verrekend worden (lees: in mindering gebracht worden op de te betalen alimentatie), maar daar hij niets betaald, wordt er ook niets verrekend.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.