Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Kinderopvangtoeslag

Ik kreeg vrijdag de berekening KOT van 2010. Tot mijn schrik moet ik ?1200 terugbetalen!!
Ik heb t idee dat dit niet kan kloppen , maar waar zou i k moeten beginnen met uitzoeken? Heeft iemand er ervaring mee? Kun ie de berekening opvragen?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Vic

Vic

10-02-2013 om 13:22

Kloppen de gegevens

Achterop je aanslag staan de gegevens waarop ze zich gebaseerd hebben. Kloppen die? Ik heb hetzelfde gehad over 2008. Al vanaf het begin had Toeslagen de juiste gegevens, en in eerste instantie moest ik veel terugbetalen. Bezwaar gemaakt en toen moest ik een beetje terugbetalen. Toen ik daar bijna mee klaar was kreeg ik nog een (tweede) herziene definitieve beschikking waarbij ik een groot bedrag terug kreeg. De uiteindelijke rekengegevens (inkomensverdeling, percentages) zijn voor mij nog steeds ondoorzichtig.

Zilli

Zilli

10-02-2013 om 14:18 Topicstarter

Geen idee

T lijkt wel te kloppen, tenminste; de bedragen als belastbaar inkomen zijn hetzelfde als op mijn aangifte. Maar t lijkt mij zo sterk dat t zoveel is (of ik zit in een diepe ontkenningsfase) en ik weet niet wat ik nog meer zou kunnen uitzoeken.

Vic

Vic

10-02-2013 om 14:42

Proefberekening

Heb je al een proefberekening gemaakt op toeslagen.nl met alle bekende gegevens? 'Gelukkig' mag je het bedrag in 24 maanden terugbetalen, maar het blijft natuurlijk balen. Ik moet zelf nog aanvullende gegevens leveren voor 2010. Dat moest voor 1 feb dus ik verkeer in diezelfde ontkenningsfase

Zilli

Zilli

10-02-2013 om 17:53 Topicstarter

Dank en idd, 24 maanden scheelt wel. Dan kan ik veel beter doen alsof t niet zo is
Ik ga die proefberekenibg proberen.

Kloppen de uren ook?

Je moet de cijfers van nu vergelijken met a) de cijfers zoals ze zijn en b) de cijfers waarvan ze zijn uitgegaan bij de voorschotbeschikking. Als je die voorschotbeschikking niet meer hebt dan kan je eenvoudig een kopie opvragen, dat kost ongeveer een weekje (even de belastingtelefoon bellen).

Ik had precies hetzelfde. Inkomen klopte, dat kon ik nagaan adhv aangifte en aanslag IB. Ik had een bom duiten terugverwacht maar moest (een beetje) bijbetalen. Was de voorschotbeschikking kwijt, maar vroeg en kreeg een kopie. En toen kwam de aap uit de mouw: de overgang van zoon van kdv naar BSO was nooit goed verwerkt waardoor het voorschot op een veel te hoog aantal uren was gebaseerd.

Kijk dus of de uren kloppen.

Groeten,

Temet

Zilli

Zilli

10-02-2013 om 21:29 Topicstarter

Goed idee, ga ii morgen doen.
Maar jij kreeg dus alsnog geen geld

Toke

Toke

10-02-2013 om 22:55

Inkomen

Kijk ook of het inkomen waarop ze zich baseren bij vooraftrekbepaling wel klopt. Bij mij verrekenden ze het achteraf wel met het inkomen over dat jaar, maar het inkomen waarop ze zich baseerden bij de berekening voor de vooraftrek werd nooit aangepast. Dus dat stond vorig jaar nog op mijn inkomen van 2006. En bedankt. Ik snapte niet waarom ik steeds meer moest terugbetalen, maar nu wel.
Overigens is dat aanpassen nog niet zo eenvoudig, want ik heb een bevestiging van de melding gekregen en ook een aanpassing van de vooraftrek inkomstenbelasting, maar op de site toeslagen.nl (waar ik de wijziging had doorgegeven) is de wijziging ineens weer verdwenen en staat er weer het inkomen uit 2006.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.