Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Nena

Nena

08-04-2018 om 13:40

Kind laten huren?

Eén van mijn kinderen wil in een woning van ons een eigen zaakje oprichten.Ze was eerst van plan om dit in haar eigen woning te doen,maar wegens plaatsgebrek kon dit niet.
We willen haar die kans gunnen uiteraard,maar vermits we nog kinderen hebben,vind ik het toch best verstandig om alles goed te bekijken zodat we de anderen niet benadelen.
Dus zijn we van plan om haar de woning het eerste jaar gewoon gratis te laten gebruiken,kan ze ook meteen testen of het haalbaar is wat werk en inkomens betreft.
Nadien zouden we een schappelijke huurprijs vragen.
Is dit een goede regeling of zijn er hier mensen die het anders zouden aanpakken?

Lijkt me prima.

En benadelen doe je niemand, of had één van je andere kinderen het huis ook willen gebruiken?

Bevoordelen doe je ook je andere kinderen niet als je na een jaar alsnog huur gaat ontvangen. Voordeel voor broers en zussen is er alleen als je de opbrengst van die huur onder je kinderen verdeelt.

Lijkt me dus voor nu een prima oplossing. Leuk, een dochter met ondernemersplannen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.