Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Contract

Contract

28-06-2017 om 17:03

Kan iemand helpen bij het verduidelijken van een contract en salarisspecificatie?

Ik werk als tijdelijke invalkracht bij een organisatie op het gebied van gezondheidszorg. Het is gebruikelijk dat je daar wordt betaald per behandeling. Normaliter bereken je dan je omzet en krijg je daar een percentage van.

De salarisspecificatie was echter wat onduidelijk. Bovenaan staat het salaris en vervolgens wordt daar de loonheffing afgetrokken. Ik krijg niet goed boven tafel wat de berekening is om tot het salaris te komen, al heb ik wel begrepen dat de werkgeverslasten (wat de sociale lasten zouden zijn) er al af zijn.

Inmiddels blijkt dat men niet de daadwerkelijke omzet neemt, maar een gemiddeld tarief per behandeling (circa 30 euro per behandeling) en dat corrigeert naar een lager bedrag (circa 22 euro) om je salaris te berekenen. Volgens hun zeggen is het bedrag lager omdat er werkgeverslasten vanaf worden getrokken. Dat zijn volgens hun de kosten van het pand, printer, etc. etc.

In mijn contract staat het volgende:
De werknemer ontvangt een brutosalaris van 65% van haar behaalde bruto-omzet, verminderd met werkgeverslasten. Van dit salaris wordt 8% gereserveerd voor vakantiegeld.

Ik heb het uitgelegd als: ik krijg 65% van mijn omzet, en daar gaan de sociale premies vanaf. Kosten voor de praktijk zitten in die 35% die ik af moet dragen.

Heeft iemand enig idee of wat er nu gebeurt correct is of niet? Of zit het in de formulering met de "bruto" termen? En wat kun je eventueel doen? Ik krijg geen duidelijke berekening van ze.

Hanny61

Hanny61

28-06-2017 om 20:16

Werkgeverslasten

In het algemeen wordt met werkgeverslasten belasting en sociale premies bedoeld.