Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

wolk

wolk

13-09-2015 om 23:06

Kan het goedkomen?

Best forum.
Ik ben zo wanhopig momenteel en hoop dat iemand een verhaal ,een voorbeeld heeft van een persoon die helemaal aan de grond raakt en weer er uit komt ?

Mijn problemen stapelen zich op en ik til wel eens een tipje van de sluier op bij vriendinnen maar niemand weet hoe slecht t gaat.

Ik ben achter met de huur. Ik heb stapels rekeningen die ik niet kan betalen... Geen onnodige aanschaffen gewoon gas licht zorgverzekering... Kinderopvang

Ik ben zzper en soms verdien ik maandenlang niks. De laatste tijd gaat het in zigzag beweging steeds beter maar het gat dat eerder ontstaan is slokt veel op.
Ik ben op zoek naar een baantje voor een soort basis inkomen maar ben denk ik te oud... Heb ook geen kinderopvang meer omdat ik achter ben met betalen.
Als ik ga werken in loondienst kan ik alleen ongeschoold werk doen en verdien ik ongeveer 50 euro per dag...
Het enige waar ik echt goed in ben is hetgeen waarin ik freelance.

De schulden maken me zo bang. Ik weet niet wat ik moet doen als ik straks m'n huis kwijtraak. Ik probeer niks te laten merken aan m'n kinderen.

Ik heb enorm hoge angst levels en slapeloosheid. Om m'n werk goed te doen en zo de kans dat dat goed gaat te verhogen, moet ik de realiteit negeren. Als ik het een tijdje negeer word ik juist weer bang voor de opgespaarde ellende in dichte enveloppen ... ik krijg steeds meer gekke dingen zoals wakker worden met pijn op m'n borst en veel huilen. Mijn huid ziet er vreselijk uit. Eigenlijk zie ik er steeds moeier uit.

Wie van jullie heeft gezien of meegemaakt dat iemand hier uit kwam ? Ik wil geen uitkering. Bbz heb ik geprobeerd maar krijg ik niet. Ik heb alles wat los zit al zo'n beetje verkocht op marktplaats.

Dankje wel, Wolk


dc

dc

13-09-2015 om 23:27

Hoe oud zijn je kinderen?

Je hebt het over kinderopvang?

Ik denk dat ik toch even mijn trots aan de kant zou zetten, en kijken of je voor een uitkering in aanmerking komt. Ga in elk geval even praten.

Als je niet genoeg verdient om je gezin te onderhouden, zul je toch iets anders moeten verzinnen. Maandenlang niets verdienen klinkt meer als een hobby, en dat kan niet als je kostwinner bent.

En in de tussentijd, alle rekeningen openen, een overzicht maken, en alles afbellen om de situatie uit te leggen en uitstel van betaling aanvragen. Door ze aan de kant te leggen, worden het alleen maar grotere monsters.

Heel veel sterkte!

wolk

wolk

13-09-2015 om 23:40

Advies

Dank je voor reactie maar ik wil eigenlijk echt een ervaring horen hoe iets goed kan komen ...
Het is geen hobby. En uitkering kan niet. Ligt niet aan trots!

Katniss

Katniss

13-09-2015 om 23:53

Ongeschoold

Met een baan waarvoor geen scholing nodig is verdien je in ieder geval het minimumloon (ik weet niet of dat meer is dan 50 euro per dag, maar dat terzijde). Dat is waarschijnlijk meer dan wat je nu als zzp'er bij elkaar sprokkelt. Met toeslagen en een niet te hoge huur zou je het dan moeten kunnen redden.
Het heeft in ieder geval geen zin om te wachten tot ze alles komen afsluiten. Ik raad je aan om in ieder geval een schuldhulpverlener van de gemeente te gaan praten. Liever nu dan als je schulden echt te hoog zijn geworden om daar nog uit te komen.

huisarts

Ik zou in elk geval naar de huisarts gaan en bespreken wat die aan mogelijkheden ziet. Die kent vaak wel de sociale kaart.
En als je zo diep zit is het denk ik het handigste om toch steun te zoeken bij familie en vrienden en realistisch uit te leggen hoe het is ook al schaam je je ervoor. Het risico dat je je huis uitgezet wordt is niet denkbeeldig, en dan zijn vaak mensen wel bereid om je te helpen, maar liever ben je dat voor.
Bijzonder dat je geen bijstand kunt krijgen als je niets verdient.
Er is altijd weer een weg eruit, al kan het op schuldsanering uitdraaien. Neem liever een goede vriendin of familielid in vertrouwen die voor jou de post uitzoekt als het jezelf niet meer lukt, en die de schulden inventariseert en achter schuldeisers aanbelt. Nogmaals de wal keert het schip maar dan heb je steeds meer af te betalen en te saneren. Dat overleef je ook wel, daar zijn hier ook mensen die dat traject gedaan hebben.
Je kunt ook, bijvoorbeeld met een brief van de huisarts een bewindvoerder aanvragen die op jou financiele zaken gaat passen. Dat is ook niet ideaal en kost geld, maar die weet wel de schuldeisers van je deur te houden.
En als je kunt ga inwonen bij familie of vrienden tot je zaken op orde zijn.
Maar ga morgen eerst maar naar de huisarts. Die kan je in elk geval met praktische dingen helpen.
Ik krijg af en toe wat valium van mijn huisarts als ik mijn brievenbus of mijn brieven weer niet open durf te maken. Bij mij is het een hardnekkig verschijnsel uit een nare tijd toen ik daar geen tijd meer voor had. Maar omdat ik gewoon werkte ben ik nooit zo diep terecht gekomen en bovendien geholpen door mijn ouders en door vrienden.

De gemeente

Zal van je gemeente afhangen maar daar heb ik zelf slechte ervaringen mee. Ze helpen je niet met praktische zaken maar gaan jou vertellen wat je moet doen en wat je juist niet lukt. Of er is een wachtlijst, of ze nemen je niet omdat je schulden nog niet hoog genoeg zijn bij je inkomen. Bij mij dus.

Wees duidelijk

Je schaamte werkt ook vertragend. Belangrijk is dat je heel duidelijk bent.
Dan vroeg ik een vriendin me te helpen met het aanvragen van internetbankieren om sneller te kunnen reageren. Maar ik had moeten vragen om het project te beheren. Want dan ging het aanvragen samen wel maar er waren ook codes die opgestuurd werden en kwam maar niet binnen en dan had ik weer een rechtzaak en een schooldrama en huishouden, werk en lopende zaken en dan schoot dat erbij in.
Achteraf duidelijker communiceren dat je iemand nodig hebt die ook controleert of het je wel tijdig lukt. Niet te laag inzetten.

Schuldhulpmaatjes

Kijk eens of dat bestaat in jouw woonplaats. Dit is te zwaar om alleen te dragen, in dit project kunnen ze je bijstaan. Zeker kun je uit deze impasse geraken, maar dan moet je lef hebben en nu (!!) openheid van zaken geven en niet meer uitstellen, hoe vreselijk het ook voelt.

Jamie

Jamie

14-09-2015 om 04:31

het is heel simpel...

Ja natuurlijk kan het goedkomen maar het kan ook fout gaan.
Zo je vraag heeft een antwoord dus nu kun je verder. Je kijkt even naar een dubbeltje op zijn kant van rtl4 van afgelopen dinsdag en je stopt met zzpen en je gaat naar het uitzendbureau.

Amare

Amare

14-09-2015 om 07:22

nou

'Ik ben op zoek naar een baantje voor een soort basis inkomen maar ben denk ik te oud.'

Er zijn zat bedrijven die herintreders in dienst neemt, zoals supermarkten. Met 'denk ik' kom je er niet.

'Als ik ga werken in loondienst kan ik alleen ongeschoold werk doen en verdien ik ongeveer 50 euro per dag...'

Met 250 euro per week ga je meer schulden afbetalen dan met 0 euro per week. Dus zou ik maar heel snel dat laagbetaalde baantje gaan zoeken.

Jamie

Jamie

14-09-2015 om 07:41

Daarbij

Eerst zeg je dat je geen uitkering wil, daarna dat je die niet krijgt. Wat is het nu?

Als je dat programma kijkt zul je zien dat ook mensen van 63 werk kunnen krijgen via een uitzendbureau en dat er zoiets bestaat als de passieval. Verder: je krijgt 1500 euro als je fulltime werkt want dat is het minimumloon. Daarnaast krijg je zeker toeslagen: zorgtoeslag, wellicht huurtoeslag en meer kinderopvangtoeslag?

Zet eens je kannietwilnietmodus uit en ga naar het uitzendbureau, al is het maar voor je kinderen!

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

14-09-2015 om 08:07

Kan het goedkomen?

Misschien.

Maar niet vanzelf. Daar moet je wel iets voor doen. Jammer dat je de kinderopvang hebt laten verlopen. Dat maakt het ingewikkeld. Zonder werk geen kinderopvang en zonder kinderopvang moelijk aan het werk.
Dus naast het uitzendbureau zou ik ook daar nog eens naar kijken. Andere organisatie? Gastouder? Briefjes in de bus in de buurt?

Stoppen met zzp-en is misschien niet direct nodig, maar inzetten op ander werk voor erbij of in slappe tijden in plaats ervan. Zou toch wel moeten. Poetsen anders een optie?

mieke

mieke

14-09-2015 om 11:21

werk

Ik help mensen met financiële problemen. Zzp'ers en thuisblijfmoeders zijn eke keer het moeiijkste om aan de gang te krijgen. Als je in de financiële problemen zit heb he twee mogelijkheden. Je inkomsten vergroten of de uitgaven verlagen.

Werk is geen hobby. Je werkt om geld te verdienen. Als je als zzp'er niet genoeg kan verdienen dan moet je iets anders gaan doen. Dus inderdaad. Naar het uitzendbureau. En dan niet op zoek gaan naar een baantje maar naar een baan. Fulltime als dat nodig is.

Je kop in het zand steken en enveloppen niet meer openen is niet verstandig. Dus begin met een overzicht te maken van alle schulden. Zorg ervoor dat je schuld bij je zorgverzekering niet meer wordt dan 5 maanden. Wordt die 6 maanden dan hevelen ze je over naar stichting ZON. Dan blijft jr schuld staan en moet je voortaan de basispremie + 30 % betalen. Neem contact op met al je schuldeisers. Leg je situatie uit. Vraag of je de schuld pas over 6 maanden mag gaan terug betalen. Zodat je tijd hebt om te stoppen als zzp'er en een baan te zoeken. Spreek geen betaalregelingen af waar je je niet aan kan houden. Lukt het je niet zelf ga dan bij de gemeente langs voor hulp.

Uitkering. Ik neem aan dat je niet in aanmerking komt voor een uitkering omdat je zelfstandige bent. Een lening afsluiten bij de gemeente lijkt mij ook niet verstandig maar geen inkomen is ook geen optie. Dus toxh maar terug naar de gemeente om je financiële situatie te bespreken.

En kom in de actie modus. Als je als zzp'er niet rond kan komen dan moet je iets anders. Ook als je dat niet leuk vindt.

mijk

mijk

14-09-2015 om 11:25

Ik ken mensen bij wie het goedgekomen is

Maar niemand bij wie het vanzelf is goedgekomen... Allemaal met stappen als hierboven..

mijk

net als Mijk

ken ik mensen die vanuit een diep dal omhoog zijn gekropen.

Belangrijkste les die ik heb geleerd: wees nooit te trots en gooi het over een andere boeg als het moet.

In jouw geval werkt zzp-er zijn niet. Dat opgeven en hup uitkering aanvragen. Kijk wat je kunt vinden.

Mieke

Mieke

14-09-2015 om 11:41

Ik ken ze ook

Ik ken ook mensen bij het goed gekomen is. Heel veel zelfs. Maar het gaat niet vanzelf. Het is hard werken maar er is veel hulp beschikbaar. Maak daar gebruik van.

Als je bijvoorbeeld een hypotheek met met NHG dan zijn er zelfs mogelijkheden om een jobcoach te krijgen zodat je geholpen wordt met het zoeken naar een baan. Via banken (als je een hypotheek hebt) zijn er ook mogelijkheden om (tijdelijk) geholpen te worden. Niemand zit te wachten op schulden omdat schulden vaak weer kosten met zich mee brengen en mensen dan juist nog meer in de problemen komen. Je zorgverzekeraar is waarschijnlijk in de brieven over de achterstand ook al begonnen over hulp. Vaak verwijzen ze naar schuldhulpverlening of de gemeente met alvast de juiste telefoonnummers erbij. Maar niemand biedt je zo een baan aan. Niemand helpt je met je schulden als je niet zelf om hulp vraagt.

tiptel

tiptel

14-09-2015 om 12:12

ken ook iemand

die in dezelfde situatie heeft gezeten en het nog steeds absoluut niet makkelijk heeft. Een van de eerste dingen die zij heeft moeten leren is dat ze haar trots op moest geven. Hulp moest aanvaarden, op welke manier dan ook. Als iemand vraagt of ze iets nodig heeft op het gebied van boodschappen, kleding of wat dan ook, dan zegt ze ja. En eerlijk zijn over haar situatie.
Gelukkig gaat het steeds beter. Ze is gaan werken, doet een studie en heeft haar leven weer op de rit. Maar het is nog steeds geen vetpot.

Jamie

Jamie

14-09-2015 om 12:29

Mieke

Ze heeft het over een huurachterstand.

mieke

mieke

14-09-2015 om 12:32

las ik ook

Maar wolkje reageert niet meer. Misschien heeft iemand anders er iets aan. Mensen wachten vaak veel te lang voordat ze actie ondernemen. Als ze uberhaupt actie ondernemen.

Wel dapper

Het is wel de eerste stap dat ze hier haar vraag neergezet heeft. En inmiddels staan er al een aantal goede tips.
Goed dat ze die vraag stelt, het kan inderdaad ook anderen helpen.
De eerste stap op weg naar de oplossing.
Maar wat een ontzettend moeilijke situatie. En ze is helaas niet de enige.

Elisa Gemani

Elisa Gemani

14-09-2015 om 14:41

Schulden

Zet als eerste je schaamte opzij; je hoeft je echt nergens voor te schamen! Je bent lang niet de eerste en zeker niet de enige met dit soort problemen. Gelukkig verdwijnt dat stomme taboe op geldproblemen langzamerhand, kijk maar naar de tv programma's die hierover gaan.
Ik heb zelf in de schuldhulpverlening gezeten (anderhalf jaar minnelijk traject; 3 jaar WSNP) en werk nu als budgetcoach en help mensen met de financiële administratie. Zzpers zijn de snelst groeiende groep die in de schuldhulpverlening terecht komen; niet verwonderlijk gezien de economisch crisis. En ook jij kan uit deze problemen komen als je ten eerste die valse schaamte overboord gooit en ten tweede stappen onderneemt. Stappen die je wellicht niet wilt nemen, maar die noodzakelijk zijn. Anders gaat het van kwaad tot erger en dat wil je niet. Je hebt al die belangrijke eerste stap gezet; erkennen dat je problemen hebt en hulp nodig hebt. En nu op naar de volgende stappen! Je kan het!
Neem je vriendinnen in vertrouwen. Je kan alle steun goed gebruiken en je zal zien, als je eerlijk en open bent, krijg je ongelooflijk veel positiefs terug.
Ga naar je huisarts en leg je problemen op tafel. Die kan je doorverwijzen naar instanties die je kunnen helpen met de schulden. Of dit nu de gemeente is of niet. Je kan ook zelf de gemeente bellen. Ga niet in zee met particuliere bureaus! Negeer de realiteit niet; daarmee gaat het zeker niet goed komen. Maak die enveloppen open en probeer alvast zelf een overzicht te maken. Bel schuldeisers op en zeg dat je schuldhulpverlening gaat aanvragen en dat je alvast een betalingsregeling wilt afspreken. Meestal werken ze goed mee, zeker als je zegt dat je hulp gaat inschakelen. Als je eenmaal in een schuldsaneringstraject zit, mogen ze ook geen incassobureaus inschakelen.
Denk niet in termen als "kan niet" "wil niet" "lukt niet". Er is meer mogelijk dan je nu zelf denkt. Je bent nu overspannen en oververmoeid dus logischerwijs denk je negatief. Gooi die termen overboord, zoek hulp en sta open voor alle kansen en mogelijkheden op hulp. Ook al is dat op manieren die je liever niet zou willen. Je hebt even niets te willen, hoe hard dit ook klinkt. Trek aan die bellen; liever vandaag dan morgen. Des te eerder kan je net als vele anderen uit deze rottige situatie komen en kan je weer ademhalen. En als jij je beter voelt, gaat het met je kinderen ook beter. Doe dit niet alleen voor jezelf, maar vooral ook voor je kinderen. Heel veel sterkte!

http://www.nibud.nl/consumenten/hulp-bij-schulden/
http://www.z24.nl/ondernemen/zzp-schuld-opties-schuldhulpverlening-498003
http://www.creditexpo.nl/artikel/jacqueline-zuidweg-schulden-zijn-geen-schande/

wolk

wolk

14-09-2015 om 18:46

dank jullie voor de reacties!

Hallo,
ik reageerde niet meteen omdat ik het druk had vandaag…..ik heb er veel aan gehad om jullie reacties door te lezen. Ik heb een vriendin gebeld, ik heb de woningbouw gebeld. Gelukkig zijn zij nog flexibel en we hebben een afspraak om verder te praten. Ik heb nog niet alles open gemaakt maar wel het meeste.

In mijn woonplaats helpt de gemeente niet als je zelfstandige bent.

Ik heb trouwens niet gezegd dat ik helemaal geen geld verdien, ik heb een paar maanden bijna niks verdiend. Dat was in de zomer, ik kon geen baantje nemen omdat ik fulltime kinderen thuis had.
Ik ga nu zoeken, kijken of er wat kan. Ik heb oppas voor twee dagen per week….dat geeft al wat mogelijkheden.

Het is niet zozeer trots als schaamte inderdaad. Erge schaamte. Ik ga mn bedrijf niet opgeven. Heeft ook niks met trots te maken, het begint net te lopen en ik zou het doodzonde vinden. Dan maar de hele tijd werken. Ik heb het toch liever druk dan rustig.

Door stress en moeheid is het soms erg lastig om dingen helder te zien…..dank jullie wel voor alle bijdragen!
Wolk

Mieke

Mieke

14-09-2015 om 18:59

Goed gedaan

Goed gedaan Wolk. Het begin is er.

Pas alleen wel op dat je niet de valkuil trapt dat je niet kan werken omdat de kinderen dit en de kinderen dat. Ook tijdens vakanties kan je werken. Je kan ook op andere dagen werken dan op de dagen dat je nu opvang hebt. Vind je iets op andere dagen dan regel je dan andere opvang. Werken loont altijd.

Fijn dat de woningbouw mee wil denken. Nu de andere schuldenaren nog.

Heb je trouwens nog een doorlopend krediet? Die krengen zijn echt een ramp. Dat is het grootste probleem bij veel mensen. Mensen die iets niet konden betalen lenen geld omietste kopen en vervolgens moeten ze die lening terugbetalen. Vaak zijn de maandlasten van kredieten hoger dan de huur of hypotheek. Op een paar instellingen nazijn krediet,aarschappijen best schappelijk. Het moet lukken om je krediet terug te brengen naar een last van 0,5%. Lukt dat niet (het vergt wel de nodige onderhandelingstechnieken) dan kan je altijd vragen of je tijdelijk alleen rente mag betalen. Laat het afloscomponent dan zitten. Dat komt dan later nog wel. En blokker het krediet en je creditcard.

Misschien ook leuk om te weten voor Elisa. Ik help mensen die ook (ernstig) in de problemen zitten maar niet ernstig genoeg voor schuldsanering. Schuldsanering is een uizondering. De meeste mensen komen zelf uit hun schulden door meer te werken. Minder uit te geven en hulp met het terugbetalen of tijdelijk verlagen van lasten. En dat gaat Wolk ook lukken.

Elisa Gemani

Elisa Gemani

14-09-2015 om 19:16

Schaamte

Een goed begin... Goed zo; nu doorzetten! En weg met die schaamte; echt nergens voor nodig.
Mieke, inderdaad maar er zijn mensen die niet (meer) kunnen werken en/of wiens schulden te groot zijn; ook als ze wel meer zouden kunnen werken. En/of de woningbouw wil niet meewerken aan een betalingsregeling etcetera. Het klopt dat er een groot aantal mogelijkheden is van zelf uit je schulden proberen te raken tot de WSNP. Budgetcoach, bewindvoering, schuldhulpmaatjes, het WSNP-forum; het is er gelukkig allemaal. Nu nog zorgen dat dat rare taboe op geldgebrek, schulden en schuldhulpverlening (in welke vorm ook) gaat verdwijnen en mensen eerlijk en open durven en kunnen zijn.

wolk

wolk

14-09-2015 om 19:28

Mieke, Elisa

Ja ik snap wat je zegt Mieke, ik werk meestal eventjes een uurtje niet als ze thuiskomen, en dan weer door. Maar als als ik buiten de deur werk zijn ze alleen thuis en dat is weer een ander verhaal. Deze vakantie was om een aantal redenen behoorlijk lastig ( understatement) Ik heb wel gewerkt, maar niet buiten de deur.

Ik heb geen doorlopend krediet.
Ik heb een paar hele duidelijke schulden in de categorie vaste lasten, niet de werkkamp etc.
Gelukkig!

Ik heb ook gekeken naar schuldhulpmaatjes, Elisa, Ik heb nu iemand gevonden die met zzpers werkt.
Ik denk dat ik vannacht al iets beter slaap….

dank!

Elisa Gemani

Elisa Gemani

14-09-2015 om 19:45

Wolk

Hou oud zijn je kinderen? Kinderen, hoe jong ook, zijn niet dom en hebben het meestal heel goed door als hun ouders zorgen hebben. En schulden hebben niet alleen een impact op de direct betrokkene, maar ook op het verdere gezin. Mijn zoon (nu 14) was 7 en ik heb hem uitgelegd wat er aan de hand was en wat er ging en moest gebeuren. Dat scheelde mij het opzetten van een geforceerde façade (waar hij zo doorheen prikte) en een hoop zorgen en verdriet bij hem. Al was het maar omdat ik hem dus heel lang bepaalde dingen niet kon geven. En hij is er net als ik wijzer, sterker en meer begripvol door geworden. Plus hij kent de waarde van geld als geen ander en schaamt zich ook niet om te zeggen dat we het niet breed hebben. Hij neemt tweedehands kleding in dankbaarheid aan zonder te zeuren. Toen ik in de schuldsanering zat heb ik het iedereen eerlijk verteld; vrienden, familie, buren, school, BSO. En hier op het forum. Dankzij hen heb ik die vijf loodzware jaren door kunnen komen met een schone lei als gevolg. Ik zou dus niet de schone schijn ophouden tegenover je kinderen. Dat is niet gezond en ook niet eerlijk tegenover hen.
Wat oppassen betreft: juist als je mensen in vertrouwen neemt zal je zien dat de meesten je op een of andere manier willen helpen. Misschien ook door op te passen. Anderen kunnen samen met jou oplossingen bedenken waar je misschien zelf niet eens aan denkt. Waar een wil is, is een weg!

wolk

wolk

14-09-2015 om 21:21

oeps

ik bedoelde de wehkamp niet de werkkamp is een Freudian slip ook een Freudian slip als het niet onbedoeld seksueel is?

'de gemeente helpt niet'

Je zegt dat de gemeente niet helpt als je zelfstandige bent. Hoe bedoel je dat ze niet helpen? Vziw is de gemeente verplicht schuldhulp aan te bieden aan wie dat nodig heeft, zelfstandig, werknemer of niet werkend.

Goed dat je contact hebt opgenomen met de woningbouw! Met dat soort clubs valt vaak best te praten, als je maar open bent en je aan eenmaal gemaakte afspraken houdt (daarom is het ook van belang om geen al te optimistische betalingsregeling af te spreken). Dit soort gesprekken zijn van belang omdat je zo hopelijk kunt voorkomen dat er bovenop de achterstand een bult aan bijkomende kosten komt. Het is soms zo schrijnend om te zien dat sommige vorderingen wel twee of drie keer over de kop gaan door bijkomende incasso-deurwaarders- en proceskosten. Kost wat en dan heb je ook niks. Als je dat kan voorkomen is er al veel gewonnen.

Heel veel sterkte

Temet

Marie

Marie

15-09-2015 om 13:29

ING

Neem eens contact op met het PING-loket in je gemeente. Hier hebben ze spreekuur in het gemeentehuis bijvoorbeeld. Dus die opmerking "dat de gemeente niet helpt" begrijp ik dus niet zo.

http://www.ping.nl/home.ashx

Elisa Gemani

Elisa Gemani

15-09-2015 om 13:41

Gemeente

Schuldhulpverlening voor zelfstandigen en ondernemers is bij veel gemeenten helaas (nog) een ondergeschoven kindje. Wettelijk gezien moeten ze deze dienstverlening aanbieden. Als ze het zelf niet kunnen afhandelen, moet de gemeente je doorverwijzen naar een specialist in schuldhulpverlening.

Goed!

Ha Wolk, wilde je alleen even feliciteren met het zetten van de eerste stap om je situatie te gaan oplossen. Gaat vast niet altijd makkelijk zijn, maar de start naar verbeteringen is gemaakt! Well done en succes met de volgende stappen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.