Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

vertrekkende collega

vertrekkende collega

05-01-2016 om 14:54

kadootje afscheid werk

Ik neem binnenkort afscheid van mijn werk, na 16 jaar. Ik wil voor ongeveer 20 collega's een afscheidskadootje regelen, een aardigheidje. ik denk zelf aan maximaal 2.5/3 euro pp (zo breed heb ik het niet).

Wat niet bij mij past zijn gelukspoppetjes, boeda-tjes of andere spiritueel getinte zaken. Ben zelf nuchter en zo kennen mensen mij ook. Potjes met klavertjes vier of vergeet-me-nietjes vind ik een beetje afgezaagd. Ik ben geen knutselaar, dus zelf maken gaat hem ook niet worden.

Ik zoek dus naar een origineel kadootje, wat niet teveel geld kost: wie heeft er een leuk idee? Ik kom zelf niet verder dan een reep chocola met een kaart.....Dat is ook niet echt origineel!

Margo

Margo

05-01-2016 om 16:08

maar

Een kaart met persoonlijke tekst vind ik echt heel leuk! Gewoon waarom je graag hebt samengewerkt, wat je leuk vond aan die persoon of iets dergelijks. Dus gewoon iets positiefs voor iedereen. Daarnaast misschien een mooie plant waar iedereen van kan genieten of een grote snoeppot?

Eens met Margo.

Ik zou een kaartje met persoonlijke noot ook leuk vinden en één cadeautje binnen je budget helemaal prima.
Bij de koffie een stuk taart sla ik ook niet af, kan je zelf bakken.

precies

Als aandenken voldoet een kaart geweldig. Die kan door de liefhebbers op een prikbord worden gehangen, en anders is-ie makkelijk op te bergen in bijvoorbeeld een plakboek. Neemt geen plek in. Leukbedoelde aandenkens staan vaak op de vensterbank stof te vangen. Laat ik het zo zeggen: de moeite die jij steekt in het verzinnen van de perfecte attentie is waarschijnlijk veel en veel groter dan de lol die zij ervan hebben.

En ik ben het eens met Margo, een cadeautje voor de hele groep ineens is ook prima (kost minder tijd en moeite, en niemand hoeft iets mee naar huis te nemen). Kan een plant of snoeppot zijn, maar ook bijvoorbeeld, als daar in de praktijk behoefte aan is, iets als een goede waterkoker of een goedkoop magnetronnetje, om maar eens wat te noemen.

Groeten,

Temet

Lelietje van Dalen

Lelietje van Dalen

05-01-2016 om 17:53

grabbelton

Ik heb me ooit eens laten inspireren door van die kaarten met spreuken/wijsheden. Ik weet ff niet hoe ze heten, maar ik neem aan dat je ze kent: je moet dan blind een kaart trekken en de spreuk die erop staat, slaat altijd precíes op jouw situatie. Dat komt natuurlijk doordat die spreuken altijd multi-interpretabel zijn en jij er zelf betekenis aan geeft. Vanuit die gedachte had ik een stuk of wat kleine cadeautjes (variërend van een minibouwpakketje tot gum en een fop-spin tot puntenslijper bij wijze van spreken) gekocht en die in een grabbelton gedaan. Verhaaltje erbij dat ik ervan overtuigd was dat ieder precies dát cadeautje zou pakken dat bij hem of haar hoorde en de ton rond laten gaan. En het werkte erg leuk: iedereen kon wel een betekenis aan zijn pakje geven; zelf degene die de nepspin pakte: een spin doet altijd nuttig opruimwerk)

En een andere keer had ik een mand met allerlei onderdelen van een picknick gekocht. Ieder kreeg een deel van de picknick met het verzoek het vervolgens in de mand te doen, met als uitleg dat 'de som meer is dan het geheel der delen', zoals dat ook geldt voor een team dat samenwerkt. Was ook leuk. Maar wel wat duurder, bedenk ik nu.

Op mijn werk

Bij ons deelde collega goed gevulde snoeppotten uit (1 per kamer) met eraan een kaartje met foto van haar en een leuke tekst. Vond ik erg leuk.

Annie

Annie

06-01-2016 om 16:03

Hema

Bij de HEMA hebben ze glaasjes-met-kaars-erin (???) met Good Luck of Best Wishes. 2,50. Je brandt het kaarsje en dan gooi je het weg. Prima.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.