Nieuw: Ontdek nu alle events en workshops bij jou in de buurt op het Ouders Eventplatform
Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Laura

Laura

16-10-2015 om 21:33

Is dit het nu.....? (al 19 jaar werk in de slagerij)

Vraag ik mezelf weleens af. Er zijn periodes dat het gewoon lekker gaat, maar nu zit ik weer in een fase van...is dit wat ik wil?
Ik ben 38, werk nu 19 jaar in een slagerij. Ik wilde ooit, dokters assistente worde. Voor die opleiding zou ik toen een jaar gaan werken en sparen, ik bleef hangen in de winkel, vond het een hele leuke baan, kreeg kinderen, trouwde etc. Twee jaar geleden heb ik regelmatig gesolliciteerd op verschillende banen met een opleidingsmogenlijkheden, het werd nooit iets.

Ik heb een LBO diploma op zak, allemaal niets bijzonders verder.

Ik werk nu met leuke collegaas, maar ik vind het werk minder utdagend, maak lange dagen, ik zie mezelf dit niet doen tot mijn 67ste!

Wie is er ooit zomaar overgestapt naar iets heel anders?

Hortensia

Hortensia

16-10-2015 om 21:44

simpele vraag

Wat wil je wél?

Wat houdt je tegen?

Hoe kan je dat wél bereiken?

Laura

Laura

16-10-2015 om 22:04

de zekerheid van nu

is wat het denk ik maakt dat ik niet zomaar weg durf. Goede inkomsten, vast dienstverband, misschien het niet kunnen loslaten van de gezelligheid en velligheid wat ik bij mijn huidige baan heb.

Jamie

Jamie

16-10-2015 om 22:23

tja

Waarom geen LOI opleiding tot doktersassistente? Daar is wel werk in namelijk.

Laura

Laura

16-10-2015 om 23:25

Jamie

Heb jij daar ervaring mee? Hoe zou zoiets gaan, solliciteer je dan bij een praktijk, volg je eerst de opleiding , is het werken en leren tegelijk?

Twix

Twix

17-10-2015 om 00:14

beide

De LOI-opleiding is niet zo diepgravend als de MDGO-opleiding, maar het voordeel is wel dat je stage gaat lopen en leert tegelijk. Ik geloof dat de MDGO de stage in het eerste jaar heeft afgeschaft hoorde ik, maar of dat ook zo is weet ik niet.
Zelf heb ik ooit de opleiding gedaan en ben een heel andere kant opgegaan. Door te weinig ervaring kwam ik nauwelijks meer als doktersassistente aan de slag en zoveel werk was er niet in, daar veel doktersassistentes jaren op dezelfde werkplek zitten.
Alhoewel ook daar weer verandering in komt, sommigen gaan door voor POH, een post-hbo-opleiding.
Uiteindelijk heb ik toen gewoon alle huisartsen hier aangeschreven en om een opfrisstage verzocht. Die heb ik gekregen en over een maand afgerond en er blijft waarschijnlijk wel werk aan de strijkstok hangen.

Ik weet niet of de LOI huisartsen in het bestand heeft die veel met stagiaires werken en je zodoende kunnen helpen of dat je zelf op zoek moet. Ik zou ze eens bellen, LOI of NTI. Met de laatste heb ik zelf goede ervaringen vwb andere cursussen. De begeleiding is goed, service prima en zowel NTI als de begeleiders zijn goed te bereiken via telefoon/email als je vragen hebt.
Vraag anders bij beide opleidingen gewoon de studiegids eens aan voor prijzen en uitgebreidere informatie. Voor je leeftijd hoef je het niet te laten, hier in de stad veelal oudere assistentes en zelf loop ik ook tegen de 50 en werd van harte welkom geheten. Vaak zijn het wel parttime-banen, dus dat moet je willen.

Jamie

Jamie

17-10-2015 om 09:57

LOI

Het is niet zo diepgravend maar dat komt door alle bijvakken die minder belangrijk zijn, je leert alleen dat wat je nodig hebt.

Je mag pas na een aantal examens stage lopen en daar krijg je vaak niet voor betaald. Je moet bijna 1000 uur stage lopen voor je diploma.

Stage kun je vinden via stagemarkt.nl maar ik denk dat je beter huisartsen, ziekenhuizen etc kan aanschrijven.

Op zich zie je overal staan dat apothekersassistente (die nog meer) en doktersassistenten een tekort gaan krijgen. Je kunt bij de LOI ook klassikaal les krijgen. Vraag het gratis info pakket op en binnen twee dagen inschrijven is zelfs 20% korting zie ik net

https://www.loi.nl/p-5233-mbo-doktersassistent

Laura

Laura

17-10-2015 om 12:15

combineren met huidige baan moeilijk

1000 uur stage lopen ? Een LOI cursus is vanuit huis wel te doen, maar ik zou niet weten waar ik naast mijn huidige baan de uren om stage te lopen moet Ik werk nu 27 uur, stage lopen is dan moeilijk te combineren.

Ik zoek eigenlijk een BBL opleiding, werken en leren. (inkomsten zijn belangrijk)

Verschillende huisarts praktijken aanschrijven is een goed idee, maar ik twijfel dan zo, wie neemt er nu zomaar iemand aan die al 100 jaar in een winkel werkt, omdat ik wel denk dat het mij een leuke baan lijkt

Ik vind het spannend en eng, wanneer begin ik met het schrijven van brieven, hoe ga ik dit nu aanpakken?

bieb63

bieb63

17-10-2015 om 14:00

niet geschoten is altijd mis

Schrijft gewoon alle huisartsen in je omgeving aan. Maak een goed pakkende brief over wat je wil enz. En wacht af of iemand reageert en het avontuur wel aan wil enz. Wat heb je te verliezen? Doe het nu!, dan weet je over een paar weken of je er verder mee kan.
Succes! Best spannend, maar ook leuk!

Twix

Twix

17-10-2015 om 16:38

het

het is lastig er tussen te komen, werd me al verteld door een werkende doktersassistente, zeker zonder ervaring of tenminste opleiding/bezig met opleiding.
Ik zou eerst informatie aanvragen voor de studie, beslissen of je deze gaat doen en daarna pas een stagebrief opstellen of praktijken gaan bezoeken/bellen.

Let wel even op: de artsen staan hier bv in de stadsgids, maar die is niet altijd up to date.
Controleer daarom altijd even de naam van de arts op google, dan zie je zo welke naam je moet gebruiken.

Om je een indruk te geven: van de 45 praktijken hier hebben er 11 gereageerd, waarvan 10 afwijzingen en de rest reageerde niet. Ik heb dus geluk gehad en hopelijk binnenkort het geluk van een baan.

Er zijn echt artsen die je willen helpen, maar je moet dan wel een opleiding doen. Anders mag je bepaalde medische handelingen niet verrichten. Het is een mooie baan, maar het is geen receptioniste-baan die je er na inwerken zo even bijdoet.

Jamie

Jamie

17-10-2015 om 21:48

tja

BBL... het kán wel maar ik denk dat weinig huisartsen je aannemen dan want je weet nog helemaal niets en je kunt dus ook nog helemaal niets dan. Stagelopen kan ook met 1 dag in de week en dat is te vergelijken met BBL qua inkomen want dan moet je ook 1 dag naar school.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.